Toon posts:

Outlook express en netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een netwerkje met twee pc's met behulp van een crosskabel en een tweede netwerkkaart. Op de host pc heb ik windows 98 en op de client pc ME. Op de host pc heb ik proxyplus geinstalleerd. Ik internet met mxstream met ethernetmodem. Het probleem is nu dat ik op de client pc outlook express niet aan de praat krijg. Ik ben niet zo bedreven in het werken met pc's, dus zou iemand mij kunnen helpen? Mijn internetverbinding werkt prima op beide pc's.
Groetjes
Bobby

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat wil je doen met outlook express op de tweede pc? Gewoon e-mailen enzo? Kun je wel gewoon internetten op die tweede PC dan?

Verwijderd

Zal wel in DNS of gateway instellingen zitten. Heb je IE proxyadressen e.d. ingesteld?

Verder is er met deze informatie die je geeft weinig nuttigs over te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik wil gewoon kunnen e-mailen vanaf mijn tweede pc en de internetverbinding werkt prima

Groetjes

Bobby
Op maandag 16 juli 2001 12:59 schreef Negotiator het volgende:
Wat wil je doen met outlook express op de tweede pc? Gewoon e-mailen enzo? Kun je wel gewoon internetten op die tweede PC dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 13:19 schreef Akko het volgende:
Zal wel in DNS of gateway instellingen zitten. Heb je IE proxyadressen e.d. ingesteld?

Verder is er met deze informatie die je geeft weinig nuttigs over te zetten.
Dacht ook al dat het mogelijk in proxyplus moest gebeuren. Heb gewoon een versie van dat programma gedownload van internet. Zit echter helemaal geen menustructuur in, kan dus ook geen instellingen wijzigen.
In mijn client pc zijn onder netwerk de TCP/IP instellingen van mijn host pc ingevuld, vandaar dat internet goed werkt. De DNS configuratie is uitgeschakeld.
Heb je hier meer aan?

Groetjes,
Bobby

Verwijderd

Onder Outlook kan je niet met een proxy werken, dus op deze manier gaat het ook niet werken.
Je zal de machine die aan het internet zit moeten configureren als een router

Of een mailservertje vanaf het internet halen die je op die machine zet, daar kan je op het interne netwerk wel naar verbinden. :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 15:39 schreef Jaja het volgende:
Onder Outlook kan je niet met een proxy werken, dus op deze manier gaat het ook niet werken.
Je zal de machine die aan het internet zit moeten configureren als een router

Of een mailservertje vanaf het internet halen die je op die machine zet, daar kan je op het interne netwerk wel naar verbinden. :D
Draait die mailserver dan naast proxyplus? Overigens, in de handleiding van proxyplus staat wel een beschrijving dat je hem als mailserver kan gebuiken, maar omdat er geen menustructuur in zit, kan ik aan proxyplus zelf niets veranderen en die zal toch ook gecinfigureerd moeten worden of niet?
Groetjes,
Bobby

Verwijderd

Ja, je moet wel wat configureren.
Zoals welke pop mailboxen gelezen moeten worden.
Als dat niet gaat met het pakket dat je al de pc hebt staan kan je ook even bij download.com kijken.
Of een leuk pakket is ook Email anywhere
te downloaden bij http://www.tnsoft.com

Je kan ook een pakketje als winroute downloaden om van je pc een routertje te maken, in dit geval denk ik de makkelijkste oplossing
Pagina: 1