Windows 10 spring update 1803

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Hallo allemaal,

Op mijn Acer Aspire 7 A715-71G-70GD

Core i7 7700HQ
GTX 1050
8gb ram
256gb SSD

Krijg ik de Windows 10 spring update 1803 niet geïnstalleerd. De update komt gewoon binnen via Windows update, maar op 49% krijg ik de volgende melding:

• Microsoft: Uw pc-hardware wordt niet door deze versie van Windows 10 ondersteund. Neem voor meer informatie contact op met de pc-fabrikant

Foutcode: 0xc1900209a

Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Al eens op betreffende foucode gezocht of contact met Acer opgenomen? We verwachten hier op GoT ook enige Eigen inzet. ;)

/maar bekijk deze eens : https://answers.microsoft...79-4f32-b1a1-e469cf4eaa9b Het hoeft niet aan de hardware te liggen het kan ook software zijn die niet compatible is.

[ Voor 51% gewijzigd door _Dune_ op 13-05-2018 03:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
_Dune_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 03:03:
Al eens op betreffende foucode gezocht of contact met Acer opgenomen? We verwachten hier op GoT ook enige Eigen inzet. ;)

/maar bekijk deze eens : https://answers.microsoft...79-4f32-b1a1-e469cf4eaa9b Het hoeft niet aan de hardware te liggen het kan ook software zijn die niet compatible is.
Dank je voor je bericht. Ik heb ondertussen kunnen vinden wat het probleem is. De update wordt express afgebroken, omdat een aantal Intel ssd's niet worden ondersteund.

https://www.anandtech.com...tible-with-intel-ssd-600p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 10:43
Heb hetzelfde probleem met de net gekochte Aldi pc.
Hier zit inderdaad ook een Intel ssd 600p in.
Wachten op een patch van ofwel Microsoft of Intel:
"A patch for this issue from either Microsoft or Intel would be sufficient to allow Windows 10 version 1803 to work with the 600p."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
meineh schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:36:
Heb hetzelfde probleem met de net gekochte Aldi pc.
Hier zit inderdaad ook een Intel ssd 600p in.
Wachten op een patch van ofwel Microsoft of Intel:
"A patch for this issue from either Microsoft or Intel would be sufficient to allow Windows 10 version 1803 to work with the 600p."
Ja vervelend, ik heb de update nu maar geblokkeerd. Het is nu wachten op een update van Intel of Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ik ging opzoek naar een quickfix voor mijn constante crashes na het installeren, en N=1 maar voor mij werkte de toolbox en dan firmware update van de 600p.

Misschien werkt de installatie dan ook? Dat durf ik niet te zeggen

https://downloadcenter.in...922/Intel-SSD-600p-Series

[ Voor 24% gewijzigd door fortfort op 19-05-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
fortfort schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:51:
Ik ging opzoek naar een quickfix voor mijn constante crashes na het installeren, en N=1 maar voor mij werkte de toolbox en dan firmware update van de 600p.

Misschien werkt de installatie dan ook? Dat durf ik niet te zeggen

https://downloadcenter.in...922/Intel-SSD-600p-Series
Had ik inderdaad ook geprobeerd, de laatste toolbox geïnstalleerd 3.5.2 en vanuit daar de firmware geïnstalleerd, maar helaas geen succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
Het is me gelukt om de 1803 update te installeren. Tijdens het installeren moet je de internetverbinding uitschakelen. Draai nu een paar dagen de 1803 update zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viool
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09-2023
Op Acer laptop uiteindelijk gelukt om W10 April update 1803 geïnstalleerd te krijgen.

Eerst automatisch melding met verzoek te herstarten. Aan het eind foutmelding en nog steeds op oude versie.
Daarna nog een keer geprobeerd via "naar updates zoeken". Volledige download en install in "instellingen" "naar updates zoeken" scherm. Aan het eind weer verzoek om te herstarten maar geen success.

Daarna gecheckt of Trendmicro virusscanner het probleem is. Dus gedeïnstalleerd en opnieuw update gedaan maar weer zonder success. Daarna Trendmicro weer geïnstalleerd en de Veracrypt encrpytie verwijderd.

Eerst gaf "naar updates zoeken" geen nieuwe update. Nog een keer checken gaf een nieuwe update voor de oude Windows versie. Die draaide met encryptie en Trendmicro geïnstalleerd goed.

Daarna "naar updates zoeken": geen nieuwe update gevonden. Toch gek, want eerder wel de 1803 April update gevonden.

Met de Update Assistent (te downloaden van internet) wel de 1803 update gevonden. Met encryptie en Trendmicro aan start de volledige download en install; alleen na herstarten geen nieuwe versie, maar wel weer een gekke 0xc0000 whatever melding.

Daarna encryptie verwijderd en zelfde gedaan: andere foutcode, maar nog steeds geen succes.

Daarna Trendmicro ook verwijderd en procedure via Update Assistant nog een keer uitgevoerd en nu ging het wel goed (duurt wel heel lang met diverse herstarts).

Daarna Trendmicro weer geïnstalleerd en Veracrypt encryptie weer uitgevoerd en nu dus weer virusscanner en encryptie met nieuwe W10 versie.

Maar wat een ellende. En moet dit dan over 6 maanden weer? Dit is NIET OK. Microsoft moet een betere compatibiliteit van updates met encryptie en virusscanners regelen. En de encryptie software moet beter leren omgaan met grote Windows updates.

De IT-industrie kan dit niet laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraad
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02-2024
Fantastisch nieuws. Een truc om 1803 update te installeren. Dus aldus gehandeld. Het installeren begint, Netwerk is UIT. Maar zo rond de 45 % de inmiddels gehate kreet "Kan niet installeren, neem contact met uw hardware leverancier". Dus Alternate gebeld. Draait u maar een Recovery, en dan eens kijken of het wel lukt. Of anders uw PC opsturen naar onze TD.Moet ik mijn 1-1/2 jaar oude PC opsturen ? Bedankt Microsoft/Intel. Waar blijft die patch ?? Dit moet toch een wereldwijd probleem zijn ??
Ik heb een Intel SSD type SSDPEKKW256G7. Dat verbaaste Alternate, maar ze hebben hem er zelf ingestopt. Intel kent zijn eigen produkten niet, want mijn SSD komt niet voor in hun systeem.
Zoek het zelf maar uit, dus. :(
Pagina: 1