Toon posts:

Buffer Underrun oplossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat iedereen weer begint te mekkeren, zeuren, fitten en vroegtijdig klaarkomt: ja ik heb de search gebruikt, maar daar kon ik niet echt iets specifieks vinden mbt tot mijn systeem configuratie.

Goed waar gaat het allemaal om?
- Abit kt7a
- Athlon 900 (100*9)
- HD 4.3 gig, tpm: ?? (als master geconfigged)
- dan heb ik een brander als slave, aangezien ik op de master mijn dvd/cd drive heb zitten

Nu krijg ik leuk bij het branden na een paar seconden branden al een buffer underrun. Vage poep, helemaal als je kijkt dat het branden prima ging met een cellie 400 met exact hetzelde spul.

Wat heb ik al gedaan om het te proberen op te lossen?
- op een lagere snelheid branden. Geen suc6;
- me HD defraggen. Hierna ook geen suc6;
- van me HD, DVD en Brander staat DMA aan;

So, what's going on? Gooi maar met oplossingen, zoveel mogelijk tegelijk uiteraard :9

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 13:22
Move O&IO

DIT IS MIJN WEBSITE

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
hoe brand je??
van de hdd
of van cd en on the fly ??

Verwijderd

Probeer eens DMA uit te zetten... Dat werkt meestal.

Verwijderd

De fout is dat je de writer als slave op je harddisk hebt hangen, probeer m eens als slave op je secundaire ide aansluiting of zet je dvd als slave en je writer als master, maar zet ze wel allebei op de secundaire ide.
SUCCES

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 12:31 schreef marvman het volgende:
De fout is dat je de writer als slave op je harddisk hebt hangen, probeer m eens als slave op je secundaire ide aansluiting of zet je dvd als slave en je writer als master, maar zet ze wel allebei op de secundaire ide.
SUCCES
Hmm zo staan ze al geconfigged. Me HD zit op primaire ide channel, en me dvd en brander op de sec. ide channel respectievelijk als master en slave

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 12:30 schreef maddog_rvo het volgende:
hoe brand je??
van de hdd
of van cd en on the fly ??
Ik probeer dan vanaf me HD te branden

Moet ik soms ff doorvoersnelheden posten van me apparaten?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:35 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Ik probeer dan vanaf me HD te branden

Moet ik soms ff doorvoersnelheden posten van me apparaten?
Nee... je moet gewoon proberen DMA uit te zetten... wedden dattie het dan wel doet? ;)

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Writer liefst altijd als Master instellen.
Verder niet gaan lopen etteren met
screensavers, dos-box apps en virusscanners
en alles wat daarop lijkt.

Suc6

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 12:39 schreef lusch.com het volgende:

[..]

Nee... je moet gewoon proberen DMA uit te zetten... wedden dattie het dan wel doet? ;)
Nah ff proberen dan maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
nah goed, ik heb dus dma uitgezet en hij brandt nogsteeds niet. Weer krijg ik na 1 seconde al dat er geen data meer doorgevoerd wordt. Ik snap er echt geen luciferhoutje van.

Bij de oplossingen van Easy CD Creator zelf staat dit beschreven:
Make sure that the CD-Recorder and the hard disk are both configured to allow disconnect. Refer to the property sheet for your CD-Recorder and your hard disk. You can view these property sheets by opening System from the Control Panel and selecting Device Manager
Daarbij valt me oog op het woordje disconnect. Die staat aan bij zowel de DVD als de brander maar bij me HD kan ik die optie niet aanvinken... :?

So, now what...

Verwijderd

:'( erm misschien synchronisatie van gegevensoverdracht aanzetten :?

/troll mode on
Tering das eruit
/troll mode off

Dit heeft bij mij het probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 12:59 schreef steeg het volgende:
:'( erm misschien synchronisatie van gegevensoverdracht aanzetten :?

/troll mode on
Tering das eruit
/troll mode off

Dit heeft bij mij het probleem opgelost
wat doet dat precies dan eigenlijk? (voordat ik allerlei opties ga aanvinken waarvan ik niet eens weet wat ze precies doen en dus rare systeem configuraties creeer)

Verwijderd

Een ander brandprogramma gebruiken? Easy CD Creator heeft IMHO vaker vage dingen; probeer voor de aardigheid 's een versie van Nero, CDRWin of WinOnCD :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 13:26 schreef willblack het volgende:
Een ander brandprogramma gebruiken? Easy CD Creator heeft IMHO vaker vage dingen; probeer voor de aardigheid 's een versie van Nero, CDRWin of WinOnCD :Y)
Nou dat is echt vaag, want met Nero werkt ie gewoon perfect... Echt vaag. But hey, it works! :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
een lite-on brander kopen met burnproof..en voila opgelost..
Pagina: 1