Toon posts:

vaag merk best getest?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal.

is dit wat?

ECS K7VZA 100 Retail
Via Chipset
Ondersteunt Duron/ Thunderbird t/m 1.5 GHZ
Geschik voor ATX
Sloten: 5x Pci, 1x AGP, 3x Dimm
Creative 16 Bits Sound Onboard
Socket A UDMA 100 Ondersteuning
Best getest op Tom's Hardware!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

During the performance tests, the ECS K7VZA challenges the positions of the Asus A7V and the AOpen AK73 Pro. The design of the ECS board can, therefore, be described as a clear success. The ECS board is less suited to overclockers as it neither allows adjustment possibilities for the Vcore core voltage or 1 MHz steps for the processor bus clock nor does it allow adjustments to the multiplier
Dit wordt er over dat bord gezegd, en het is overigens niet de winnaar van de test. Dat is de MSI. Het is duidelijk een goed bord, maar als je echt wil overclocken e.d. dan kun je denk ik beter wat anders kiezen. Zeker aangezien er veel meer ABit/MSI/Asus gebruikers zijn, dus als je met problemen zit dan kun je op meer hulp rekenen. Bovendien heb ik niet veel vertrouwen in BIOS updates bij een 'vaag' merk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaag merk??

ECS is na ASUS 's werelds grootste!

Ik heb een paar weken terug nog een sys met die mobo in elkaar gezet. Alles gaat prima, maar je moet niet willen OCen (geen VCore instellingen, geen multiplier en weinig FSB mogelijkheden- ik kreeg een D750 niet boven de 102FSB). Maar als je een erg goedkoop en toch zeer degelijk non-tweak sys zoekt, kun je hier goed mee beginnen!

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

ECS = Elitegroup

Dus de op een na grootste Taiwanees.

Maar toch is het een mistig merk, grote verkoop aantallen komt vooral omdat het gebruikt wordt voor OEM's.

Liever MSI, Abit Epox, Gigabite, Asus (in die volgorde, afhankelijk van bord).

Verwijderd

Komen de beruchte PCCHIPS mobo's niet ook uit de Elitegroup stallen?

Verwijderd

ECS was net achter ASUS de grootste producent in Taiwan, dus zo slecht zal het niet zijn.

Ik zou trouwens wel een ASUS of MSI nemen aangezien ECS niet zoveel hier voorkomt.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
ECS is in America het meest populaire mobo merk.

Verwijderd

Ik heb een ECS K7VZA rev 3.0 moederbord met daarop een duron750, asus V7100 geforce2MX 32MB tv-out, miro PCTV, soundblaster128PCI en het werkt allemaal erg goed... als je zo'n moederbord neemt kun je het beste revision 3.0 nemen want die heeft ondersteuning voor 133Mhz (266 Mhz dus), met via KT133A.

Een groot nadeel: het moederbord is voor geen meter over te klokken. Mijn duron doet het al niet bij 800 Mhz... Misschien dat daar een bios-update voor komt maar dat zal wel weer niet...

Het moederbord ondersteunt overigens ook de Athlon4 na een bios-update.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 03:22 schreef Dualdude het volgende:
ECS is in America het meest populaire mobo merk.
Da,
ook wel vroeger bekend als Eagle..

Trouwens, de enige NIET Taiwanees is dan Intel ??? ..
:) :D
Pagina: 1