sanderev66 en zijn liefde voor Nintendo

Pagina: 1
Acties:
  • 1.425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:28

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Gisteren viel een reactie van @sanderev66 me op in SNK onthult Neo Geo Mini-retroconsole. Ging erover dat je voor die games beter een Switch kunt kopen. Daar kreeg ie een reactie op dat ie niet constant de fanboy uit moet hangen. Dus ik ging voor de gein eens kijken hoe vaak, in game-gerelateerde berichten die niet over Nintendo gaan, hij de Switch erbij haalt.

'SNK onthult Neo Geo Mini-retroconsole met 3,5"-lcd en 40 arcadegames'
'Valve komt met app om Steam-games naar Android- en iOS-apparaten te streamen'
'Square Enix brengt Shadow of the Tomb Raider op 14 september uit'
'Leveringen van PlayStation 4-consoles nemen af'
'God of War - Kratos is veel beter op z'n oude dag'
'No Man's Sky komt wellicht op 29 juni uit voor Xbox One'
'Divinity: Original Sin 2 komt in augustus uit voor PlayStation 4 en Xbox One'
'Vijf games om de lente mee te beginnen'

En dat is van de afgelopen ~2 maanden, en alleen niet-Nintendo-gerelateerde berichten. Er zijn ook nog voorbeelden als deze reactie, deze, en deze (een beetje).

Kan daar niet wat aan gedaan worden? Een kleine waarschuwing ofzo. Prima dat je de Switch (of elk ander product) gaaf vindt, of dat je fan bent van een bepaald merk, maar het is best vermoeiend als je relatief vaak dezelfde soort reacties voorbij ziet komen. En zelfs de reacties zelf zijn het issue niet eens maar meer de ondertoon. Het komt vaak allemaal een beetje zuur over.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die berichten gaan vanzelf naar 0 of -1 dus die kan je eenvoudig wegfilteren toch?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

90710

Ik geef in alle gevallen gewoon mijn mening. En de laatste keer dat ik het controleerde leefden we nog steeds in een land waar ik recht heb op de vrijheid van meningsuiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

90710 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:24:
Ik geef in alle gevallen gewoon mijn mening. En de laatste keer dat ik het controleerde leefden we nog steeds in een land waar ik recht heb op de vrijheid van meningsuiting.
Zeker maar het bijdragen aan commentaar en je mening serieus ventileren (en dus laten accepteren door anderen), doe je over het algemeen met goede argumenten ipv de one-liners / fanposts van je. Effect is dus ook dat er veel reacties op -1 of 0 zijn gemodereerd.

Doe je dat op school of werk ook? Je krijgt een nuttig verhaal over bijvoorbeeld brandveiligheid en reanimatie en na 5 minuten is de spreker klaar en roep je als eerste "vuur doet alleen zeer als je erin ligt!"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
Het is niet verboden, maar wat probeer je ermee te bereiken? Ik gok vooral je mening ventileren, maar wat je er ook mee bereikt is dat mensen je zat worden en je liever kwijt dan rijk zijn.

Dat iets mag, betekent niet dat je het dan ook maar moet blijven doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door ImdaMned op 11-05-2018 21:35 . Reden: Op de man, niet leuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:28

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:19:
Die berichten gaan vanzelf naar 0 of -1 dus die kan je eenvoudig wegfilteren toch?
Maar het zou nog beter zijn als iemand die veel reageert ook gewoon een nuttige bijdrage heeft aan de community. Natuurlijk maken we allemaal wel eens lollige reacties of gechargeerde reacties, maar dat keer op keer doen is gewoon vermoeiend. Vooral omdat Sander ook wel eens goede reacties geeft. De kennis van Nintendo is er alleen wordt dat in mijn ogen te vaak overschaduwd door fanboyism en da's zonde.
Sure, je mag roepen wat je wilt, maar het is gewoon zo jammer. Je weet duidelijk een hoop van Nintendo en draagt dat bedrijf een wam hart toe. Maar om je dan met regelmaat te verlagen tot (zoals @MAX3400 het mooi zegt) oneliners en fanposts is gewoon zonde. Het is dan ook niet zozeer de inhoud van je berichten maar de toon.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dus ik moet mijn berichten van meer informatie voorzien, die vooral niet geheel mijn mening duidelijk maken. Want je kan het niet hebben dat de Nintendo Switch simpelweg de beste console ooit is?

Zie bv:
https://www.engadget.com/...stest-us-selling-console/
http://fortune.com/2018/0...switch-sets-sales-record/
http://metro.co.uk/2018/0...r-us-npd-results-7404913/

En dat zijn dan alleen de sales van de console zelf. Want:
http://www.theouterhaven....lling-on-nintendo-switch/
En meerdere indies zeggen dit. En ook de first party titels verkopen beter op de Nintendo Switch dan op oudere Nintendo consoles. Dit zijn gewoonweg allemaal feitelijk te controleren.

Ik was redelijk positief over de Wii U (als je ziet hoeveel tijd ik in Super Mario Maker heb gestoken ;)), maar ik weet ook dat de Wii U geen succes was voor Nintendo. En ik als pure Nintendo fan vond dat jammer, nu weet ik wel dat ik alleen de Wii U niet kon redden. Maar ik zou zeer zeker wel mijn steentje bijdragen.

Toen kwam de Switch, en die was een groot succes. En dit was zo onegeveer overal op internet te zien. Behalve op Tweakers. Dus mijn taak die ik mezelf gegeven heb is nog niet voltooid. Zoals. bv. reviews voor Switch games komen niet, laat, of zijn overdreven negatief (zie: reviews: Super Mario Odyssey - Goed, maar niet super vergeleken met http://opencritic.com/game/4504/super-mario-odyssey) om zo Sony en MS (sponsoren van Tweakers) in een beter daglicht te laten komen. En overdreven negatieve reacties / info in Nintendo-centered nieuwsberichten.

edit:

Sony & MS zijn geen sponsoren, maar dit is onbelangrijk voor mijn punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

90710 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:45:
zo Sony en MS (sponsoren van Tweakers) in een beter daglicht te laten komen. En overdreven negatieve reacties / info in Nintendo-centered nieuwsberichten.
En heel je betoog ram je in 1 zin compleet onderuit. Wil je je eigen 'kamp' verdedigen of ophemelen, moet je dat dus niet proberen door de ander trachten onderuit te halen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

O ja, selectief quoten is ook zo leuk ;)

Heerlijk wat ik zeg uit de context halen waarin ik het gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

90710 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:58:

Nee hoor. Je stelt dat Microsoft en Sony sponsoren zijn van T.net. Hoe dat ook gequote wordt; je stelt dat Nintendo "slechter beoordeeld" wordt dan de concurrenten Sony en Microsoft.

Ik zal wel iets missen maar T.net valt onder de Persgroep en die worden niet gesponsord. Dus tenzij jij tastbaar bewijs hebt dat dit wel zo is (bedragen, jaarcijfers, etc) inclusief de afspraak dat produkten dus hoger beoordeeld moeten worden, maak je je nu dus onsterfelijk door de suggestie van omkoping te posten.

Zeer zeer zwakke aanname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
90710 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:58:

Er hoeft weinig uit context gehaald te worden. Uitspraken als 'beste console ooit' en 'om zo Sony en MS (sponsoren van Tweakers) in een beter daglicht te laten komen' zijn gewoon fanboy-opmerkingen van het hoogste niveau, waarmee je jezelf alleen maar belachelijk maakt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

@MAX3400 @Hahn Ik heb het over de review, waar ook meerdere keren in de reacties op de review wordt aangegeven dat deze oneerlijk negatief is.

Het niet ook quoten van de review die ik aanhaal haalt mijn reactie uit de context,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@SomerenV zelfs iemand met zo'n rare mening als @sanderev66 heeft gewoon het recht zijn mening op de frontpage te zetten. Laat moderatie maar het werk doen, zijn we er snel vanaf.
Natuurlijk zou het fijn zijn als hij intelligente berichten plaatst die ook nog eens een leuke discussie op gang brengen maar als dat niet mogelijk is dan moet dat geen verplichting zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:09:
@SomerenV zelfs iemand met zo'n rare mening als @sanderev66 heeft gewoon het recht zijn mening op de frontpage te zetten. Laat moderatie maar het werk doen, zijn we er snel vanaf.
Natuurlijk zou het fijn zijn als hij intelligente berichten plaatst die ook nog eens een leuke discussie op gang brengen maar als dat niet mogelijk is dan moet dat geen verplichting zijn.
Een mening is 1. Een mening ingegeven door smaad/laster is 2.

Daar helpt geen moderatie tegen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Met zijn alle tegen 1 persoon is niet de bedoeling.

Dat gezegd hebbende, we zullen hier wel serieus naar kijken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.