Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
Beste mede tweakers...

een van deze dagen kwam er een klant naar mijn toe om advies te krijgen over het bouwen van een PC.
deze klant was aan het twijfelen of hij nu een 1070 TI moet aanschaffen of wachten op de 2000serie van van nvidia die waarschijnlijk ergens in Q2 of Q3 van 2018 moet gaan verschijnen.

dus over een pak weg een Half jaar zijn er weer nieuwe video kaarten.

nieuwe games zullen geprogrammeerd/ontwikelt worden voor de nieuwe kaarten en game developers zullen de grafische settings weer een stukje omhoog schroeven.nu zou het dus zonden zijn als deze klant een kaart gaat kopen en een half jaar later moet hij weer een nieuwe kaart aanschaffen...omdat omdat nieuwe games weer iets meer vragen kwa prestatie.

nu is de vraag dus, kan de klant beter een halfjaar wachten met het aanschaffen van een 2000serie of is dit nu juist het moment een een goedkopere GTX 1070TI te kopen ? wat is jullie advies ? deze klant wil dus zwaardere games op high/ultra settings 60+FPS gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door solozakdoekje op 11-05-2018 21:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met een GTX970 kan je nu ook nog games spelen... En over een half jaar vind je vast nog wel iemand voor een tweedehands GTX1070...

Ik mis alle info trouwens die nodig is voor een gedegen antwoord; vraag me dan ook af hoe jouw bedrijfsvoering is als je voor dit soort (simpele) klantvragen hier komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:17:
Met een GTX970 kan je nu ook nog games spelen... En over een half jaar vind je vast nog wel iemand voor een tweedehands GTX1070...
dus dan gaat de klant een 2e hands video kaart aanschaffen? waar geen garantie op zit? en je weet ook niet hoeveel deze kaarten hebben geleden onder maximale prestatie gaat de temperatuur tot het maximale.lijkt mijn in mijn ogen geen goed advies.
lijkt mijn voor een beginnende gamer toch niet interessant.

verder is het toch niet moeilijk? zal ik deze klant adviseren om een GTX1070 TI te laten kopen of te wachten op de 2000Serie van nvidia, want het zou lullig zijn als er over een half jaar weer 500E moet naar leggen voor een nieuwe video kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door solozakdoekje op 11-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

solozakdoekje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:33:
[...]

dus dan gaat de klant een 2e hands video kaart aanschaffen? waar geen garantie op zit?
lijkt mijn voor een beginnende gamer toch niet interessant.
Euh... Je snapt niet dat een GTX970 van enkele jaren oud nog steeds goed meekomt ondanks dat de GTX1-serie alweer bijna vervangen gaat worden? Ik zeg niet dat je een 9-serie moet kopen; ik zeg dat je niet beschrijft voor welk exact doel de GPU ingezet moet worden en daardoor is het onmogelijk om je een gedegen advies te geven.

Of is dat iets wat ik nu mis; een gedegen context om een betalende klant te helpen? Want het lijkt erop dat jouw klant net zo goed het niet aan jou kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:36:
[...]Euh... Je snapt niet dat een GTX970 van enkele jaren oud nog steeds goed meekomt ondanks dat de GTX1-serie alweer bijna vervangen gaat worden? Ik zeg niet dat je een 9-serie moet kopen; ik zeg dat je niet beschrijft voor welk exact doel de GPU ingezet moet worden en daardoor is het onmogelijk om je een gedegen advies te geven.

Of is dat iets wat ik nu mis; een gedegen context om een betalende klant te helpen? Want het lijkt erop dat jouw klant net zo goed het niet aan jou kan vragen?
ik snap heel goed dat een GTX 970 nog goed presteert.
dus je gaat een klant adviseren om naar marktplaats te gaan omdat het goedekoper alternatief is voorde klant.maar je weet dus niet wat je krijgt,de persoon van marktplaats moet de klant/ik maar op zijn droge ogen vertrouwen...dat lijkt me helemaal geen goed idee!

ik denk dat 2e hands kaarten helemaal niet te vertrouwen zijn omdat 2e hands kaarten weet je nooit hoeveel en hoelang de kaart onder maximale temperatuur heeft geleden en wat hij er mee heeft gedaan.

het doel is puur om te gamen op hoge instellingen en 60+FPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Ik lees nergens dat advies.
Ik lees dat een 970 nog goed presteert. En dus een 1070 ook. Z
Je kunt wachten.....maar waarop. Tegen de tijd dat je een 2070 koopt. Komt er een paar maanden later weer een nieuwe versie.

Daarbij zoekt Max3400 niet alleen een arbitraal getal al 60fps.
Maar ook resolutie en welke games.
Met alleen wat steekwoorden wordt advies geven lastig.

Wil je advies.
Koop gewoon een 1070 nu. En geniet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
deze klant wil dus zwaardere games op high/ultra settings 60+FPS gamen.
Zonder resolutie zegt dit dus helemaal niets. verschil tussen 1080P en 4K is dat er 4x meer rekenkracht nodig is. Verder kun je tegen je klant zeggen dat als hij altijd het neusje van de zalm in PC land wil hebben hij regelmatig in de buidel zal moeten tasten.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

solozakdoekje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:52:
ik snap heel goed dat een GTX 970 nog goed presteert.
dus je gaat een klant adviseren om naar marktplaats te gaan omdat het goedekoper alternatief is voorde klant.maar je weet dus niet wat je krijgt,de persoon van marktplaats moet de klant/ik maar op zijn droge ogen vertrouwen...dat lijkt me helemaal geen goed idee!
Ik heb niemand hier horen praten over een klant adviseren iets tweedehands aan te schaffen....
het doel is puur om te gamen op hoge instellingen en 60+FPS!
- Welke games?
- Welke resolutie?

Maar als aller belangrijkste: Als de klant kan wachten dan moet de klant wachten. Als je computer hardware gaat aanschaffen is het altíjd beter om te wachten want er gaat altijd wat nieuws, beters, snellers, groters aan komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
DarkSide schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:56:
Daarbij zoekt Max3400 niet alleen een arbitraal getal al 60fps.
Maar ook resolutie en welke games.
Met alleen wat steekwoorden wordt advies geven lastig.

Wil je advies.
Koop gewoon een 1070 nu. En geniet.
Oké, ik zal wat duidelijker zijn, 1080P 60+FPS op ultra/verry high settings.
Tomb raider, GTA 5, dat soorten games.

[ Voor 4% gewijzigd door solozakdoekje op 11-05-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
Croga schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:57:
[...]

- Welke games?
- Welke resolutie?

Maar als aller belangrijkste: Als de klant kan wachten dan moet de klant wachten. Als je computer hardware gaat aanschaffen is het altíjd beter om te wachten want er gaat altijd wat nieuws, beters, snellers, groters aan komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

solozakdoekje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Tomb raider, GTA 5, dat soorten games.
Games van 1 tot 5 jaar oud... Dan kan je gewoon benchmarks opzoeken en een GPU kopen die 20% boven die benchmarks zit.

Gok, een GTX970 is voldoende en een GTX980 overkill. Kom je dus uit op een 1060 6GB of een 1070.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

CS GO zal prima werken op 1080p met een 1070.
Advies blijft staan. Koop de 1070.

en eigen topic kicken is niet toegestaan. Doe een multi quote

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1