Heb rookmelders van KaKu; deze werken op ZigBee. Nu is het bereik van ZigBee (zeker omdat mijn centrale naast mijn router hangt) nogal beperkt en nu 'haal' ik nauwelijks de melder op de eerste verdieping en sowieso niet de tweede verdieping. Begrepen van KaKu helpdesk dat (bijvoorbeeld) een ZigBee lamp als versterker werkt (mesh).
Probleem is dat ik geen extra lampen nodig heb (kan de lamp op de eerste verdieping wel vervangen maar dan moet ik electronisch gaan schakelen en niet mechanisch -met een hotel-schakeling zoals nu- omdat de lamp wel altijd spanning moet hebben om als versterker te fungeren). En dat wordt dus weer extra complex.
Tenzij iemand andere suggesties heft zoek ik dus "een ZigBee versterker zonder lamp"
o.i.d..
Het gezocht maar ik lijk nergens zoiets te kunnen vinden.
Iemand met een idee hoe ik dit simpel zou kunnen oplossen?
Probleem is dat ik geen extra lampen nodig heb (kan de lamp op de eerste verdieping wel vervangen maar dan moet ik electronisch gaan schakelen en niet mechanisch -met een hotel-schakeling zoals nu- omdat de lamp wel altijd spanning moet hebben om als versterker te fungeren). En dat wordt dus weer extra complex.
Tenzij iemand andere suggesties heft zoek ik dus "een ZigBee versterker zonder lamp"
Het gezocht maar ik lijk nergens zoiets te kunnen vinden.
Iemand met een idee hoe ik dit simpel zou kunnen oplossen?