Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GAME PC €1000-1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
TOPIC GESLOTEN!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2019 01:50 . Reden: Processor van een i7 naar een i5 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Welke games, texture kwaliteit, resolutie en fps?
Een i7 heeft over het algemeen geen meerwaarde voor gaming.
Intel is niet zo kritisch over RAM snelheid, ik denk dat 2933 of zelfs 2666 MHz dezelfde prestaties zullen leveren, zoek hier wat benchmarks over op.

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Als je echt gefocused bent op gamen zou een i5 8600K ook prima werken. scheelt weer een eurotje of 46 die je ergens anders in kan stoppen

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Die 8700 heb je met zo'n build niet echt nodig. En een 8600K ook niet. Neem gewoon een pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
Verder heb je een B360 moederbord en die ondersteunen RAM snelheden van 2666Mhz max dus 3200Mhz sticks halen is zonde.

• Whounclat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-08 15:42
Ik ben het eens met de comments hierboven. Een i7 is een prima processor, maar voegt weinig toe aan je game ervaring. Een i5 8600K of een 8400 is inderdaad een beter optie. En de 8400 Boxed heeft een koeler meegeleverd. Daarnaast geeft Tim2010 nog een goede tip, waarmee je mogelijk nog wat kunt besparen.

Als je veel games hebt zou ik er nog een harde schijf van >1 TB aan toevoegen. Dit zou moeten kunnen als je i.p.v. een i7 voor een i5 gaat. Voor de rest lijkt me dit een prima gamesysteem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Kwa games kom ik uit op spelen van games zoals: RB6, COD, Eurotruck en dergelijke, eigenlijk van alles haha.

Op dit moment wil ik graag op ‘hoge’ settings op 1080P gaan spelen en eventueel in de toekomst nog gaan overstappen naar 1140P. Kwa FPS wil ik graag zo ‘hoog mogelijk’ met een ondergrens van 60fps.

Een i7 is inderdaad wel overkill en ik denk dat ik dan voor een i5 6600k ga. Had er eigenlijk een i7 ingestopt omdat mijn budget dat toelaate en misschien handig was voor de toekomst.

Verder, wat voor soort moederbord moet ik dan gaan zoeken om toch hogere RAM snelheden te kunnen halen? Is het verschil in RAM snelheden zoals bijv 3000Mhz t.o.v. 3200Mhz erv groot of is dit te verwaarlozen?

Alvast bedankt voor de verdere reacties!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, een 8700 is een CPU die het vaak net niet is. Te duur voor de prestaties, of net niet goed genoeg. Wel moet je een hexacore kopen. De quadcores is klaar voor serieuze gaming systemen.

Gezien je budget en de totale onbeschikbaarheid van goede videokaarten tussen de €200 en €300 kan je twee kanten op. Je kan Intel/Nvidia doen of AMD only.

Beide systemen zijn vrijwel hetzelfde op een paar details na.
-Natuurlijk andere moederbordjes die dezelfde features bieden. Ben een beetje een ASUS moederbord fan, maar kan het onderbouwen omdat het gewoon goede bordjes zijn met een goede selectie aan features.
-In beide gevallen heb ik opzettelijk een beetje een overkill voeding erin gestopt voor als je naar 1440P gaat en waarschijnlijk een betere videokaart nodig hebt.
-De Intel heeft echt wel een betere koeler nodig dan het miserabele onding dat Intel levert. AMD levert bij de 2600X een stock koeler die niet waardeloos is, dus die kan je gebruiken.
-B360 ondersteunt maximaal 2666MHz RAM dus een langzamer setje.
-Voor B350 en de 2600X moet je waarschijnlijk wel je bios laten flashen. Dat kan je bij de betere webwinkels laten doen voor een paar euro. :)

Persoonlijk zou ik het AMD systeem nemen. Beide zullen per game hooguit enkele frames verschillen. De ene game zal hier twee fps beter zijn, de andere game weer het andere systeem. Het verschil is dat de AMD CPU ook nog SMT heeft en dus net zoals een i7 met zes cores en twaalf threads werkt. Daar zit op lange termijn wat meer rek in. Voor de RX580 geld hetzelfde. Gelijkwaardig aan de GTX1060, totdat je eens een DX12 of Vulkan titel speelt. Dan wint de RX580 altijd, en vaak niet gering ook. Verder biedt AMD Freesync. Je huidige scherm ondersteunt het niet, maar vrijwel alle schermen die je kan kopen ondersteunen het wel. Stap je dus over naar 1440P en heb je een Freesync scherm, dan heb je geen last meer van tearing. Zeker voor schooters is dat erg fijn. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 209,-€ 209,-
1Asus Prime B350-Plus€ 82,95€ 82,95
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 327,-€ 327,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,93€ 57,93
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 169,40€ 169,40
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 107,95€ 107,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,08

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 164,90€ 164,90
1Asus Prime B360-Plus€ 84,90€ 84,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 D5 6G (rev. 2.0)€ 337,70€ 337,70
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,93€ 57,93
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 168,-€ 168,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 107,95€ 107,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.080,22

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Daniël heel erg bedankt voor je tips en de genomen moeite!

Zoals ik het dus lees is AMD eigenlijk een 'betere' optie voor mijn gegeven budget. Dit zal ik daarom ook erg in overweging gaan nemen. Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik toch meer van de Intel zijde en schrijf daarom een Intel build niet direct af.

Verder vind ik het kwa opslag ook nog een lastig puntje. In de lijstjes die je hebt gemaakt heb je gekozen om een HDD erbij in te stoppen. Volgens mij wordt je systeem daar iets trager van en voelt hij in ieder geval trager aan. Ik heb ook geen idee of ik überhaupt zoveel opslag nodig heb en heb vandaar in mijn eigen lijstje gekozen voor een SSD only.

Tot slot ben ik niet echt thuis en het AMD Freesync en het Nvidea G-Sync verhaal. Als iemand dit mij duidelijk kan uitleggen zou dit erg fijn zijn. Wanneer dit erg 'goed' is voor bij het gamen neig ik te gaan naar een AMD build gezien het feit dat schermen met AMD Freesync een stuk goedkoper zijn dan schermen met Nvidea G-Sync.

Alvast bedankt voor de verdere reacties!

• Tim2010
Een AMD build is inderdaad ook zeer goed te doen voor jouw budget. Let alleen wel dat je een B350 bordje krijgt met de laaste BIOS versie omdat ze met oudere versies nog geen ondersteuning hebben voor de nieuwe 2000 Ryzen chips. Je kunt het beste even navragen bij de webwinkel, sommige winkels bieden ook een bios update service dan weet je zeker dat het goed is.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze zijn vergelijkbaar in rauwe prestaties, maar AMD geeft je op termijn net wat meer. Verder als je Windows op je SSD zet, dan verlies je op termijn geen prestaties meer. Als laatste Freesync, tja, ik wil niet meer terug naar niet freesync dus. :P
Tim2010 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:23:
Een AMD build is inderdaad ook zeer goed te doen voor jouw budget. Let alleen wel dat je een B350 bordje krijgt met de laaste BIOS versie omdat ze met oudere versies nog geen ondersteuning hebben voor de nieuwe 2000 Ryzen chips. Je kunt het beste even navragen bij de webwinkel, sommige winkels bieden ook een bios update service dan weet je zeker dat het goed is.
Had ik al vermeld, maar het kan geen kwaad om het nogmaals te zeggen. :)

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-05-2018 14:25 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tim2010
@DaniëlWW2 Ow oeps even overheen gelezen :P

@Verwijderd FreeSync is inderdaad ook erg fijn om te hebben. Nou heb ik zelf een scherm met Gsync (want Nvidia kaart) maar beide technieken doen hetzelfde en ik kan het zeker aanraden om te hebben, alles ziet er gewoon veel soepeler uit.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:46
Ik zou ook zo'n Ryzen 5 2600X aanbevelen, goede prijs voor goede prestaties, misschien op dit moment net wat minder in games dan een i5 8600/8400~ maar niet heel veel.

De huidige Intel processoren zijn ook hartstikke lek qua beveiliging, enkel een kwaadaardig scriptje op een webpagina zou het al kunnen misbruiken.
Op dit moment is het lek gepatched op OS niveau, wat het voor nu oplost maar ook aanzienlijk performance verlies op levert in bepaalde gevallen.
Met de informatie van nu zou ik dus eigenlijk helemaal geen Intel aanbevelen en wachten totdat ze daar de boel op orde hebben of voor AMD gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Whounclat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-08 15:42
De AMD build van DaniëlWW2 is zeker het overwegen waard en ook de comment van JohanNL hierboven is terecht. Ik wil hier nog kort wat aan toevoegen.
Als je later nog een andere monitor wilt aanschaffen dan is het misschien de moeite om alvast na te denken over G-sync of Freesync. In de regel zijn G-sync monitoren een stuk duurder, omdat fabrikanten moeten betalen voor de G-sync technologie van Nvidia.
De Freesync techniek van AMD is gratis (de naam zegt het al) en daarom zijn Freesync monitoren vaak goedkoper. Ik las aan de games die je speelt dat je redelijk hoge eisen stelt aan de kaart en aan de resolutie, dus de RX580 uit het lijstje van DaniëlWW2 zou ik zeker aanraden, vooral omdat je dan ook op 1440p kan gamen. Daarnaast zal je de 60 FPS in de meeste games makkelijk aankunnen.
Pagina: 1