Is een BNC-RGB kabel de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Ik heb laatst een 19" Iiyama monitor gekocht (A901HT), en dus heb ik de mogelijkheid gebruik te maken van de BNC ingang. Nou kost zo'n kabeltje nogal wat, dus ik zou eerst willen weten of het wel de moeite waard is, dus of het beeld er beter op wordt. Ik weet dat het verschil niet echt groot zal zijn, maar al is het maar een beetje...

Thanx i.a.

PC Specs

Verwijderd

Dat zou ik ook wel eens willen weten ja , en of je 2 systemen op een monitor aan kunt sluiten dan . Dus een op de BNC en een op de gewone ingang .

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bij mijn monitor (eizo flexscan 17") hielp het zeker !

Ik had voorheen van die rare schaduweffecten op m'n scherm, is geloof ik ook al een paar keer een topic over geweest. Nu met die BNC kabel heb ik daar geen last van en is het beeld helderder (schrijf ik dat goed ?)
vooral bij een hogere refresh-rate is het beeld erop vooruitgegaan.

Verwijderd

Twee systemen op 1 monitor gaat prima (1 via BNC en 1 "normaal")Je zult alleen het signaal manual moeten selecteren want op "auto" neemt de monitor de eerste PC die opstart

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb 1 monitor (19" iiyama) op 1 systeem zitten met 2 kabels.
- 1 kabel (BNC) gaat naar m'n TNT kaart
- 1 kabel gaat naar m'n voodoo kaart.
Dit scheelt kwaliteitsverlies door de doorluskabel en door te switchen kan ik toch UltraHLE draaien met m'n voodookaart :)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:58

afterburn

No more...

Als je BNC kunt gebruiken, niet eens over nadenken, maar DOEN. Beeld kwaliteit is veel beter.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
waar te kopen dan... zo'n kabel (zo cheap mogelijk natuurlijk... :))

Verwijderd

Ik zag hem bij Informatique in de lijst voor 59,- geloof ik . Ik ga er maandag een halen bij Aragorn (85,-) :( :(

• Bomberman
PeeJee,

Bij Informatique betaal je voor een 1.8meter kabel maar 49,- (bij Aragorn is ie 2meter). Kun je hem dan niet beter bestellen bij Informatique (volgens mij is 49,- + 19,- minder dan 85,-!). Toevallig dat ik toch nog een tennmax koeler bij ze ga bestellen vanmiddag, dan laat ik meteen zo'n BNC-kabeltje meekomen :)

Trouwens die bastards bij Aragorn zijn met alles minstens 20% duurder :(

PC Specs

Verwijderd

Ja ik weet het , voor de aardigheid ooit eens gevraagd wat een 300W voeding moest kosten bij ze . 149,- zegt ie . das dus 34,- meer dan een komplete kast incl 250W voeding bij ze . Maar als ik wat zeur valt er misschienb wel iets te regelen , net als met m'n 80mm fans . :) :)

Verwijderd

OK. heb ook A901HT. en VGA -> BNC convertor gekocht. maar ik zie er niet direct veel van.
heb er zo`n 60,- voor gedokt. bij de vobis.
brrrrrr vobis ja. het enige goeie wat ze verkopen zijn convertor stukjes voor van alles en nog wat.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik begrijp het voordeel niet..

Van de VGA kaart connector naar de VGA connector is toch "more shielded" dan van VGA naar split BNC.. ( dan valt de kabel ongeveer op de helft uit elkaar.)

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

iemand al een suggestie? of wat info gevonden? vermoed dat het kabeltje inderdaad het beste werkt om doorlussen te voorkomen bij voodoo2`s etc :(

Verwijderd

iemand al een suggestie? of wat info gevonden? vermoed dat het kabeltje inderdaad het beste werkt om doorlussen te voorkomen bij voodoo2`s etc :(

Verwijderd

Coax kabel 3mtr compleet BNC male/male Fl. 8.00 Euro 3.63

Te koop bij www.hard-ware.nl

• Bomberman
Mikey,

Dat is volgens mij netwerk BNC kabel, en daar hebben we het niet over... :)

PC Specs

Verwijderd

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb daar mijn Asus K7V en Supermicro 760A besteld. Daarbij wilde ik ook een BNC kabel voor mijn monitor. Ik heb dit toen aangeven en men heeft mij deze geleverd voor 8,-. Heeft mij, zie ik net Fl.25,- gescheeld, want de correcte kabel staat voor Fl.33,- in de prijslijst.
Pagina: 1