Vraag

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 07:30
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe Smartphone.
Heb eigenlijk altijd wel in de Samsung range gezeten en in de highend. ik heb nu een Samsung S7.
me telefoons zaten altijd in het afbetaal process, dus maandelijks af betalen.
Maar ik wil nu goedkoper puur om de prijs drukken vanwegeeen lager budget en vaker wisselen misschien.

Ik zoek een?
Smartphone die het doet, opslag denk ik toch wel aan 64GB, groot scherm 5.5 tot 6.0, uiterlijk vind ik niet echt heel belangrijk kleur ook niet, koop meestal een hoesje.

Wat is je budget?
max 220

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil ik er mee doen, opdit moment gebruik ik het meeste deze apps: Google Maps (navigatie), facebook, Nu.nl, Nos.nl, NPO Radio 1, Youtbe, netflix, Prime Video, Bankieren apps, Inbox, Chrome voor Internet, google translate, Office (office lens). Spelletjes Bricks Breaker, dus niet echt iets zwaars, Ik bel ook af en toe, verder Whatsapp, telegram, Allo. Foto's maken is ook leuk maar ik heb ook een spiegel reflex camera en en Digitale Compact camera, zelfies doe ik niet aan ben niet zo knap.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben eigenlijk al een tijdje aan het rond kijken en mijn aandacht licht een beetje op de
Xiaomi Redmi Note 5 4GB ram, 64GB opslag, puur om de grote van het scherm en de batterij duur.

volgende zijn ook eventueel een optie:
Xiaomi Redmi 5 Plus (4GB intern) Zwart
Xiaomi Mi A1 64GB Zwart
Huawei Mate 10 Lite Zwart
Huawei P smart Zwart
Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB

Welke vragen heb je hier nog over?
Zit ik een beetje goed te kijken, zijn er nog andere alternativen, als het om ervaringen gaat wil ik niet een Iphone, HTC, Nokia.

Groetjes,

Willem

Beste antwoord (via mr.wjca op 14-05-2018 15:48)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mr.wjca schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 08:57:
elke telefoon heeft wel een min punt, het belangrijkste vind ik het scherm en de accu, hierbij als ik me niet vergis blinkt de Redmi Note 5 uit, ik lees ook best wel positieve dingen heir over hier op tweakers forum en op andere plekjes. Eventuele uitdaging is de aanschaf zelf, (komt uit het verre oosten)
Mocht je voor de Xiaomi Redmi Note 5 gaan:
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1266979.html
Gebruik de coupon 5BGR5P464 en kies voor Priority Direct Mail, dan ben je er zeker van dat je geen invoerkosten krijgt. Voor minder dan €160 ben je dan klaar (of een paar euro meer als je een screenprotector meebestelt).

Alle reacties

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Heb je het volgende artikel al gelezen: reviews: Vriendelijk geprijsde Androids - De felle strijd in de goedkope midd...? Hier komen namelijk de merken/opties die jij opnoemt voorbij.

Verwijderd

waarom geen sony meenemen in je vergelijkingen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met een Xiaomi doe je geen miskoop. Ik heb al twee jaar een Redmi 3 Pro en zal hem tzt wel vervangen (ik denk door een Xiaomi).

Maar is je S7 kapot? Die heeft toch ook ongeveer die specs? Het lijkt me niet echt nodig die te vervangen voor een van die toestellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

een nokia 6 (2018) is een prima toestel met android one en een mooi uiterlijk
pricewatch: Nokia 6 (2018) 3GB ram, 32GB opslag Zwart of denk aand de 64GB versie de meest high end ervaring op een budget android
waarom zie ik deze niet voorbijkomen?
het updatebeleid van huawei heeft een slechte reputatie updates komen laat ook bij lenovo/motorola hetzelfde verhaal. P smart klinkt goed maar je kunt beter krijgen https://www.google.be/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• mr.wjca
Hoi Allemaal,
Marzman schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:20:
Maar is je S7 kapot? Die heeft toch ook ongeveer die specs? Het lijkt me niet echt nodig die te vervangen voor een van die toestellen.
me S7 heeft kuren al een tijdje, loopt vast, herstart ga zomaar door, ja heb al een paar keer helemaal leeg gehaald, cache gewhiped, factory reset ga zo maar door., mijn ervaring met Samsung, 2 tot 2,5 jaar werkt die prima dan komen er problemen.
Einde discussie er moet een nieuwe telefoon komen.
TheodoorDG schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:39:
Heb je het volgende artikel al gelezen: reviews: Vriendelijk geprijsde Androids - De felle strijd in de goedkope midd...? Hier komen namelijk de merken/opties die jij opnoemt voorbij.
Ja deze had ik gelezen daar komt dus bijvoorbeeld de Motorola vandaan en ook de Huawei Mate 10 en de de Xiaomi Mi A1, dit artikel was voor mij zeg ook maar de grondlegging.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:48:
waarom geen sony meenemen in je vergelijkingen
Sony, ken ik alleen van andere electonische apparaten als tv en stereo, laatste ervaring is tv en die was niet goed.
Ludwig005 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:24:
een nokia 6 (2018) is een prima toestel met android one en een mooi uiterlijk
Nokia, niet aan gedacht, ik ken het van heel lang geleden en daar blijft het even bij, de prijs zeg maar ik wordt er niet warm van.

elke telefoon heeft wel een min punt, het belangrijkste vind ik het scherm en de accu, hierbij als ik me niet vergis blinkt de Redmi Note 5 uit, ik lees ook best wel positieve dingen heir over hier op tweakers forum en op andere plekjes. Eventuele uitdaging is de aanschaf zelf, (komt uit het verre oosten)

• Ludwig005

Ludwig005

@mr.wjca de nokia 6 draait op android en is een van de beste keuzes op android gebied. Als je niet warm loopt voor chinaphones is dit ook een goede keuze
Alle modellen op jouw lijstje
Xiaomi Redmi 5 Plus (4GB intern) Zwart (hoe zit het met de garantie?)
Xiaomi Mi A1 64GB Zwart
Huawei Mate 10 Lite Zwart
Huawei P smart Zwart
wie wil een telefoon vol bloatware?
Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB rampzalig updatebeleid dankzij lenovo

[ Voor 50% gewijzigd door Ludwig005 op 12-05-2018 09:35 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijn beperkte ervaring met chinese apparatuur is dat de accu het als eerste laat afweten. Zowel kwa capaciteit als degradatie stelt dit me elke keer zo teleur.
Ik weet niet hoe dat bij de xiaomi's zit, maar huawei zou ik van wegblijven. Op dat gebied doen de sony's het goed. Weet alleen niet hoe goed ze geprijsd zijn vs de rest van de specs.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
DirtyBird schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:41:
Mijn beperkte ervaring met chinese apparatuur is dat de accu het als eerste laat afweten. Zowel kwa capaciteit als degradatie stelt dit me elke keer zo teleur.
Ik weet niet hoe dat bij de xiaomi's zit, maar huawei zou ik van wegblijven. Op dat gebied doen de sony's het goed. Weet alleen niet hoe goed ze geprijsd zijn vs de rest van de specs.
Ik heb hier ervaring met een redmi note 3 pro (4050 mah) en een redmi 3 pro (4100 mah) en die gaan na 1.5 á 2 jaar nog lang mee met de accu, nauwelijks degradatie te bemerken. Het zal wel minder zijn geworden, maar niks anders dan HTC m7 of Samsung s7, gewoon kwaliteit lithium accu's bij hen dus. Ook qua capaciteit absoluut geen neppe Chinese mah's zoals de ultrafire 16850 cellen of bijna al die fotocamera accu's.

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 12-05-2018 09:53 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nokia 6 valt buiten het aangegeven budget. Ik zou een gaan kijken naar de pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MartyXL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb zelf al jaren Chinese telefoons laatst een Oukitel Mix 2 besteld en er erg tevreden over.

- 2160x1080 bezel-less scherm in 18:9 formaat.
- 6 Gb ram.
- 64 Gb opslag + sd kaart uitbreiding.
- Dual Sim.
- Mediatek Helio P25 Octacore processor.
- 4010 Mah batterij met snellaad funktie.
- Aluminium frame.
- Android 7.
- Alle 4G banden worden ondersteunt.
- Snelle fingerprint scanner met meerdere functies.
- Redelijke camera.
- Mooi design.

Via efox-shop besteld voor 195,- laten versturen uit europa en binnen 5 dagen binnen.

Hoe lang een toestel meegaat ligt vaak aan het gebruik zelf,

Gebruik je de snellaad funktie veel dan zal je batterij sneller teug lopen in capaciteit.

Laat je hem vallen zonder hoesje of gehard glasplaatje dan zal elke telefoon schade oplopen.

Veel plezier en succes met het zoeken naar je nieuwe telefoon.

• Ludwig005

Ludwig005

Hackus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:15:
Nokia 6 valt buiten het aangegeven budget. Ik zou een gaan kijken naar de pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs
Verschil is dat de nokia 6 duurder omdat hij een grote hoeveelheid nokia-DNA heeft. Daardoor is hij zeer sterk zoek maar eens op youtube 'nokia 6 drop/scratch/watertest'
Bij de moto G5 plus is de laatste update naar android oreo terwijl de nokia 6 2018 nog heel nieuw is. Die prijs heb je snel terugverdiend het heeft te maken met de langere levensduur.
@beukiebeer ken jij sony toestellen onder de 300 euro die recent en intressant zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Ludwig005 op 12-05-2018 11:59 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ludwig005 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Verschil is dat de nokia 6 duurder omdat hij een grote hoeveelheid nokia-DNA heeft. Daardoor is hij zeer sterk zoek maar eens op youtube 'nokia 6 drop/scratch/watertest'
Bij de moto G5 plus is de laatste update naar android oreo terwijl de nokia 6 2018 nog heel nieuw is. Die prijs heb je snel terugverdiend het heeft te maken met de langere levensduur.
@beukiebeer ken jij sony toestellen onder de 300 euro die recent en intressant zijn?
Als je een budget hebt van max €220,- kun je geen €275,- uitgeven ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:49
Het is natuurlijk ook van belang of je een sim only of een abonnement met toestel neemt. Heb je niet veel data of belminuten nodig dan kan soms een abbo met tel. nog goedkoper zijn.
Laatst nog een afgesloten, een moto g6 plus met 1500mb en 300 belminuten voor 18.50. toestel kosten was bij deze combinatie €240. Terwijl los toestel 299 is.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.

Acties:
  • Beste antwoord

• TommyboyNL
  • Niet online
mr.wjca schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 08:57:
Gebruik de coupon 5BGR5P464 en kies voor Priority Direct Mail, dan ben je er zeker van dat je geen invoerkosten krijgt. Voor minder dan €160 ben je dan klaar (of een paar euro meer als je een screenprotector meebestelt).

• Ludwig005

Ludwig005

Hackus schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:27:
[...]

Als je een budget hebt van max €220,- kun je geen €275,- uitgeven ;)
zolang je maar geen huawei of motorola aanbeveelt is het goed. MI A1 is een nog goedkopere optie en ook prima.

• Thelool
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:40
Waarom hebben mensen een haat tegen Huawei? Ik heb zelf een p8 lite. Na 2 maanden geleden kreeg ik een bolle accu waardoor de achterkant wat uitstak. Ik kreeg via de fabrieksgarantie van Huawei een gloednieuwe. Daarnaast met het updatebeleid, ik kreeg heel lang geen updates maar sinds een half jaartje krijg ik wel bijna maandelijkse beveiligingsupdates. Het huidige waar die van mij op zit is 5 april en dat voor een telefoon van meer dan 2 jaar oud. Daarnaast heb ik ook een Lenovo P2 die pas op de beveiligspatch van 1 november 2017 is.

• walter22
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10-2021
geen Motorola

btw waar blijft me update naar android oreo VERDOME LENOVO !!!

ik ga weer terug naar huawei denk ik waarom de haat naar huawei niks mis mee behalve het honor gedeelte dan

[ Voor 41% gewijzigd door walter22 op 12-05-2018 23:17 ]

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 09:34
Ik stond voor dezelfde keuze als jou, kom van een Samsung S6, ben voor de Xiaomi Redmi 5 plus gegaan en die heb ik nu 3 dagen in gebruik, bevalt mij tot nu toe meer dan prima, echt onder de indruk qua scherm en bouwkwaliteit!
Gisteren telefoon 7 uur SOT en accu stond nog op 45%!
Ik heb wel een 1 jarig contract gedaan zodat ik volgend jaar weer een nieuwe uitzoeken (en deze dan kan doorschuiven naar 1 van de kids)

• mr.wjca
Bedankt voor alle tips, mijn keuze ligt toch bij de Xiaomi Redmi ...
Ja en toen, misschien ligt het aan mij maar ik kan maar heel weinig verschillen ontdenken tussen de Redmi 5 Plus en de Note 5 voor de prijs zou ik dan gaan voor de 5 Plus inplaats van de Note 5, of zijn er nog echt goede argumenten om te zeggen ga voor de Note?

• dre-nl
De Note heeft dubbele (en betere) camera en nieuwere en snellere processor... Echter minder goed leverbaar (alleen via ali e.d.) ik wou niet meer wachten en ben dus voor de Plus gegaan..

• TommyboyNL
  • Niet online
@dre-nl Nope, de Note 5 en 5 plus zijn exact het zelfde. In India was de Note reeks een groot succes, dus wordt de 5 Plus daar als Note 5 in de markt gezet. Op een groot deel van de rest van de wereld wordt gewoon de 5 Plus naam gehanteerd.

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:49
Dan is het raadzaam om even dit door te lezen.
[Xiaomi Redmi Note 5] Ervaringen & Discussie
Zeker het inleiding gedeelte.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.

• dre-nl
@TommyboyNL oh sorry ik dacht dat je de Redmi note 5 pro bedoelde... Zie: https://www.gsmarena.com/...Phone1=8959&idPhone2=8893
Dat is de betere tweelingbroer...

• TommyboyNL
  • Niet online
dre-nl schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:44:
@TommyboyNL oh sorry ik dacht dat je de Redmi note 5 pro bedoelde... Zie: https://www.gsmarena.com/...Phone1=8959&idPhone2=8893
Dat is de betere tweelingbroer...
Met zulke naamgevingsconventies (of eerder een gebrek daaraan) is het dan ook vragen om dit soort verwarring. Zelf zag ik tijdens het shoppen steeds de Redmi 5 aan voor de 5 Plus...
Edit: Daarmee bedoel ik dus dat ik snap waar jouw fout vandaan komt :)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyboyNL op 13-05-2018 23:50 ]

• mr.wjca
Heb er even over nagedacht en heb een keuze gemaakt.
TommyboyNL schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:08:
[...]

Bedankt allemaal voor de input.
Pagina: 1