Toon posts:

Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik wil graag advies over een aan te schaffen Wifi extender set via het stroomnetwerk.
Op dit moment heb ik drie sweex adapters in gebruik en merk dat dat te weinig aan het worden is.

In de woonkamer heb ik een televisie, horizon box (Ziggo) en mediaplayer aan te sluiten.
Op de 1e verdieping een extra router en op de zolderverdieping een humax (Ziggo) en playstation die ik wil aansluiten.

Nu weet ik niet wat handig is om te doen, daar graag advies over.

Een set TP-Link TL-WPA4220T KIT - Wifi Powerline - 3 Stuks aanschaffe, waarbij ik de twee adapters op zolder en in de woonkamer gebruik en er nog een set bij kopen? En een set erbij kopen van twee enkele? Ik weet uberhaupt niet of ik zomaar een andere set erbij kan kopen van TP Link, zijn die allemaal compatible? Is het nodig om een extra set te kopen als het een adapter is die ook wifi extender is? Genoeg vragen....

Via ethernet gaat de internetverbinding toch het snelst. Ik wil geen kabel trekken, want dat kan niet mooi weggewerkt worden in mijn huis.

Alvast bedankt voor het advies/delen van ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2018 17:29 . Reden: Duidelijkere vraagstelling ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2018 00:00)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 20:53
als een kabel trekken niet mogelijk is , zou ik zeker de devolo ac1200's aanraden
niet alleen hebben ze de beste wifi (5ghz AC 2x2) , maar ook is de devolo cockpit software een aanrader (hiermee kan je een idee hebben hoeveel snelheid een bepaalde verbinding heeft)

tenzij je ook vrij van andere 2.4ghz wifi's zou ik zeker wegblijven van de 2.4ghz only powerline's
koop je nu al geen beperkingen is mijn beste advies

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:13:
Via ethernet gaat de internetverbinding toch het snelst.
Is het niet handig om dan gewoon een kabel te trekken? Kost even wat moeite, maar dan weet je wel zeker dat 't gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN, bedankt voor je bericht maar een kabel trekken gaat niet werken bij mij in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 14:31
Waarom een extra router op de 1e verdieping? Het wordt als ik het goed begrijp een behoorlijk aan elkaar geknoopt netwerkje van powerline adapters + een router achter een router. Ik zou serieus toch eens kijken of je niet een UTP kan trekken naar elke verdieping, en op elke verdieping een switch met eventueel een accesspoint. UTP door een kabelgootje of zo. Moet toch weg te werken zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 20:53
als een kabel trekken niet mogelijk is , zou ik zeker de devolo ac1200's aanraden
niet alleen hebben ze de beste wifi (5ghz AC 2x2) , maar ook is de devolo cockpit software een aanrader (hiermee kan je een idee hebben hoeveel snelheid een bepaalde verbinding heeft)

tenzij je ook vrij van andere 2.4ghz wifi's zou ik zeker wegblijven van de 2.4ghz only powerline's
koop je nu al geen beperkingen is mijn beste advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 21:36
Ik snap nooit waarom mensen zeggen dat een kabel niet gaat werken?
Vaak zijn er toch gewoon loze leidingen aanwezig? Desnoods trek je zelf een simpele utp naar boven....

De allerbeste oplossing is gewoon een kabel naar boven trekken en een switch hierop aansluiten zodat je alles bekabeld kan doen.

Mocht je wel powerlines gaan gebruiken hou er dan rekening mee dat je electra ook in orde moet zijn!!

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Pagina: 1