Toon posts:

RHCE

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He people,

Ik zit nu bij Redhat in engeland en vrijdag moet ik mijn RHCE examen doen. Ik heb eerts tot donderdag nog curses en dan op vrijdag gaat het gebeuren. Ik vroeg me af of iemand van jullie die het al gedaan hebben nog tips voor mij hebben ?

Thanx

/me

Verwijderd

Welk bedrijf betaald het voor je?

(just curious)

Suck6 ermee!

Verwijderd

Ik heb het al gedaan.

Als je op de cursus zit weet je ook dat daar officieel niet over gesproken mag worden.

Ik kan je wel vertellen dat de exam cram erg goed was.

Maar ja, ik denk dat je dan beter iets eerder had kunnen vragen om tips.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik ben SSLP: Self Seritfied Linux Prutser ;) Of telt dat niet??

Tips? Tja eh, ik heb geen flauw idee wat je krijgt ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 16 juli 2001 17:03 schreef phez het volgende:
Als je op de cursus zit weet je ook dat daar officieel niet over gesproken mag worden.
Goh..
Fijne Open Source filosofie zit daarachter bij RH.
Zelfs met MCSE zijn ze niet zo paranoid...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wat heeft een Open Source produkt nou met een (commerciele) opleiding te maken :?

Anyways, is die opleiding wat? Ga ik em misschien ook wel volgen, kijken of m'n werkgever er voor te porren is :)

* RvdH hoopt morgen z'n examen SCO Certified Unix Systems Administrator te halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die curses is erg goed hij is opgesplitst in drie delen. Je hebt de beginners dat is echt de introductie,dan krijg je system admin dat is echt de admin van je workstation en de laatste is erg intressant daar krijg je alle server kanten besproken zoals : apache,sendmail,DNS (bind),NFS....enz.
het examen is wel even anders dan mijn MCSE dit examen duurt 6 uur, je moet eerst een machine die het niet meer doet 3 x trouble shooten en dan moet je een theorie test maken en dan moet je een werkende server installen.

Ik denk dat ik het wel ga halen ik heb de cram al en al door genomen. Ik heb trouwens nog wel een hoop vrije uren om te leren.

Wie betaald mijn baas natuurlijk >:)
ik werk bij Dell Computer.

Verwijderd

het is niet voor niets dat redhat mensen zoals jij nodig hebt natuurlijk (niet tegen jouw bedoeld hoor)..

Verwijderd

kan jij ook even vragen voor mij of ze bij RedHat ook (uberhaupt) stage plekken hebben? ik moet volgend jaar namelijk mijn stage en afstuderen doen op het gebied van Distributed & Embedded systems (Universiteit Twente) en ik zag dat RH daar ook redelijk in zit.... :)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

* RvdH is nu Certified Unix Systems Administrator :7

Anyways, dat examen klinkt wel "leuk" om te doen ja. Ik zie er alleen nog niet zoveel heil in, want het wordt niet zoveel gebruikt in bedrijven. Op je CV staat het misschien leuk, maar voorlopig heb je er verder niet zoveel aan. 'k Ga maar es een Solaris certificaatje halen :) .

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:09

ralfbosz

xm create bosz -c

Op dinsdag 17 juli 2001 18:26 schreef RickJansen het volgende:
* ralfbosz is nu Certified Unix Systems Administrator :7
Welke Unix? Of bedoel je dat je RHCE bent...

* ralfbosz gaat volgende maand voor de HP-UX System Admin Certification...

rm -r *

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 17 juli 2001 18:26 schreef RickJansen het volgende:
* odysseus is nu Certified Unix Systems Administrator :7
Gefeliciteerd!

* odysseus moet nog even wachten...eerst nog twee jaar VWO...dan nog zeker vier jaar studeren...dan eens werk zoeken en dan pas cursussen gaan volgen :7
* odysseus moet eerst maar eens 16 worden, daarna zien we wel weer verder ;)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Die is van SCO UnixWare.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 12:39 schreef Gila het volgende:
het is niet voor niets dat redhat mensen zoals jij nodig hebt natuurlijk (niet tegen jouw bedoeld hoor)..
tegen wie dan wel ...... >:)

de vis2

ik zal het voor je vragen en zo ja dan mail ik je het tel en adres door als je wilt.

in ieder geval als ik dit examen niet haal heb ik wel de cursessen gedaan dus kan ik het examen later in NL doen.Ik heb alleen niet het geluk dat ik er dagelijks mee kon werken op mijn werk dus ik dnek niet dat ik het ga halen maar ja ..... Ik doe mijn best en heb het trouble shooten wel goed geleerd en de vragen zullen ook niet zo'n heel groot probleem zijn, het is alleen de installaties waar ik tegenop zie.(geen standaard install hoor)

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:21
GVD Prutser ! ! !
Had je niet ff kunnen zeggen dat je ging?
K had namelijk nog wel een week over... ;)

Suc6 met je examen :Z eitje toch voor je ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 10:12 schreef raymondw het volgende:
GVD Prutser ! ! !
Had je niet ff kunnen zeggen dat je ging?
K had namelijk nog wel een week over... ;)

Suc6 met je examen :Z eitje toch voor je ;)
een weekje .... ?

ik heb al twee cursessen hiervoor gedaan dus een weekje had je niet genoeg aan :)

anders vraag je even aan dave of je ook naar engeland mag komen. :)

Verwijderd

als je het zou willen vragen, heel graag :)

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ow dus Dell doet ook mee in de Linuxmarkt. Das een goed teken! Gelukkig is RHCE toch niet echt RedHat specifiek volgens mij. Je kunt de kennis zonder problemen toepassen op andere Unices denk ik.
ik hoop dat Dell nog eens pre installed Slackware of Debian op hun servers gaat zetten ;)

[deze advertentieruimte is te koop]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op maandag 16 juli 2001 18:47 schreef Groot-Moefti het volgende:
Ik ben SSLP: Self Seritfied Linux Prutser ;) Of telt dat niet??

Tips? Tja eh, ik heb geen flauw idee wat je krijgt ;)
Dat mag je wel zeggen ja. SCLP ben je dan eerder. Of nog beter, SCLA. Self Certified Linux Amateur :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens nog 25 minuten.

ik laat het jullie weten.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:21
Geef maar ff een bel als je t heb
ext 842

Ben strax met vakantie maar ben wel benieuwd naar je reults...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 10:10 schreef raymondw het volgende:
Geef maar ff een bel als je t heb
ext 842

Ben strax met vakantie maar ben wel benieuwd naar je reults...
He ray,

ik ga het helaas niet halen denk ik. :(
voor debugging had ik 50 % en dat is net genoeg om door te gaan maar ik moet 80% overal hebben. Ik heb wel 92% voor de theorie dat is genoeg. Ik zal dus 98 % moeten scoren op het laatste onderdeel ik dnek niet dat ik dat ga halen dus helaas.

in iedergeval een fijne vakantie.
Pagina: 1