Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opnemen via usb van Samsung UE40MU6400 en overzetten naar PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Waarschijnlijk ga ik binnenkort deze TV kopen: Samsung UE40MU6400: pricewatch: Samsung UE40MU6400 Zilver
In de handleiding staat dat je kunt opnemen van usb, maar ik begrijp dat dat niet kan op een usb geheugenstick.
Kan ik dan wel als ik er een usb hd aanhang, datgene dat ik heb opgenomen, bekijken en bewerken op mijn pc?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zeeeer waarschijnlijk niet; dan zou je dus iets kunnen opnemen en illegaal ergens bij de buren kunnen kijken op de PC.

Ongetwijfeld heeft de Samsung Klantenservice een sluitend antwoord voor je maar ga ervanuit dat e.e.a. wordt beschermd middels DRM.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Normaal gesproken als je er een externe hdd aanhangt moet deze door de tv in een eigen formaat geformatteert worden en kun je deze vervolgens niet meer benaderen op een normale pc.

• johanna52
Nielson schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:22:
Normaal gesproken als je er een externe hdd aanhangt moet deze door de tv in een eigen formaat geformatteert worden en kun je deze vervolgens niet meer benaderen op een normale pc.
Ok bedankt. Maar is er dan helemaal geen manier om van tv op te nemen en naar pc te transporteren?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

johanna52 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Ok bedankt. Maar is er dan helemaal geen manier om van tv op te nemen en naar pc te transporteren?
Gewoon een videorecorder?

Maar volgens mij hebben de 2 grote "kabelboeren" Ziggo en KPN toch ook streaming tv? Waarom kijk je dan niet op je PC?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

johanna52 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Nee, standaard niet. Zelfs op een PC zal je, mits je een CI+ module werkend er op krijgt en een DVB-C kaart er op zet, een volledig versleutelde video-lijn hebben (als in: HDCP verplicht voor zelfs de monitor). Zelfde effect als Netflix (4K) op de PC, dat heeft ook een hogere encryptie norm nodig.

De disk zelf zal mogelijk encrypted zijn, en als die dat niet is, zullen de files dat wel zijn. Hier is eerder al genoemd: de ziggo app en terug kijken.

• johanna52
MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:26:
[...]

Gewoon een videorecorder?

Maar volgens mij hebben de 2 grote "kabelboeren" Ziggo en KPN toch ook streaming tv? Waarom kijk je dan niet op je PC?
Een videorecorder? Maar dat is niet echt goede kwaliteit.
En ja ik heb ook live tv op mijn pc, maar dan moet je altijd je pc aan hebben staan en daar zit geen timer op.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Maar:
-Wat bedoel je nou eigenlijk met 'opnemen van USB'?
-Hoe kijk je eigenlijk tv? Via een decoder en HDMI op je tv, of via de antenne-aansluiting op je tv en een CI-module?

• johanna52
zetje01 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:37:
Maar:
-Wat bedoel je nou eigenlijk met 'opnemen van USB'?
-Hoe kijk je eigenlijk tv? Via een decoder en HDMI op je tv, of via de antenne-aansluiting op je tv en een CI-module?
Op dit moment kijk ik tv via een decoder en scart op mijn oude tv. Ik heb een Humax om op te nemen.
Mijn nieuwe tv wordt natuurlijk hdmi en die Humax gaat er uit.
In de handleiding van die nieuwe Samsung tv staat dat opnemen van usb mogelijk is. Maar als je dan alleen op kunt nemen op een externe hd, wat heb je daar nou aan? Ik heb al een opnemen pakket en daar kun je verder ook niets mee, behalve kijken.
Soms wil ik gewoon iets opnemen met een timer en dan bijvoorbeeld de volgende dag op YouTube zetten. Dat moet toch mogelijk zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 22:20
Nee, dat is niet mogelijk, omdat er copyright op staat en je het niet zomaar mag delen. En al helemaal niet op YouTube zetten.

The devil is in the details.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Dacht ik al: je gaat dus tv kijken via HDMI. Dat kan je sowieso niet opnemen op een USB schijf.

edit: Dat opnemen op een USB-schijf kan alleen maar als je tv kijkt via de antenne-aansluiting en een CI-module VOOR ZOVER IK WEET.

[ Voor 48% gewijzigd door zetje01 op 12-05-2018 00:29 ]

Pagina: 1