Wat ben ik van plan?
Ik zou graag nieuwe fans installeren in mijn redelijk nieuwe pc (september).
Momenteel heb ik maar 2 case fans (die ik gekregen heb bij mijn case zelf) en 1 cpu fan.
Als CPU cooler gebruik ik de Cryorig H7 en als case heb ik de Phanteks Eclipse P400s TG.
Wanneer ik AAA games speel vind ik dat mijn fans te veel lawaai maken om mijn pc 'cool' te houden.
Wanneer ik bv AC Origins speel krijg ik nu en dan de melding dat mijn CPU temperatuur boven de 80°C gegaan is en dit heb ik liever niet.
(Het zijn dus niet enkel de case fans.)
Ik vraag me dus af of het mogelijk is om een case fan te bevestigen op een CPU heatsink.
Zelf dacht ik aan de Be Quiet! Silent Wings 3 PWM.
Is dit mogelijk?
Is dit veilig?
Zijn er betere opties?
Is enkel nieuwe/extra case fans kopen voldoende?
Moeten het PWM fans zijn of niet (en wat is exact het verschil)?
Alvast bedankt!
Wat is je budget?
Dit maakt op dit moment niet echt uit, ik zou graag alle voorstellen horen, maar als het kan liefst niet (overdreven) duur
.
Extra componenten info
Ik heb een i7 7700K als CPU.
Ik zou graag nieuwe fans installeren in mijn redelijk nieuwe pc (september).
Momenteel heb ik maar 2 case fans (die ik gekregen heb bij mijn case zelf) en 1 cpu fan.
Als CPU cooler gebruik ik de Cryorig H7 en als case heb ik de Phanteks Eclipse P400s TG.
Wanneer ik AAA games speel vind ik dat mijn fans te veel lawaai maken om mijn pc 'cool' te houden.
Wanneer ik bv AC Origins speel krijg ik nu en dan de melding dat mijn CPU temperatuur boven de 80°C gegaan is en dit heb ik liever niet.
(Het zijn dus niet enkel de case fans.)
Ik vraag me dus af of het mogelijk is om een case fan te bevestigen op een CPU heatsink.
Zelf dacht ik aan de Be Quiet! Silent Wings 3 PWM.
Is dit mogelijk?
Is dit veilig?
Zijn er betere opties?
Is enkel nieuwe/extra case fans kopen voldoende?
Moeten het PWM fans zijn of niet (en wat is exact het verschil)?
Alvast bedankt!
Wat is je budget?
Dit maakt op dit moment niet echt uit, ik zou graag alle voorstellen horen, maar als het kan liefst niet (overdreven) duur
Extra componenten info
Ik heb een i7 7700K als CPU.