Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ik zou gokken dat ze in Belgie vergelijkbare regels hebben als in Nederland.
Dat zou kunnen betekenen dat je je auto gewoon moet laten herkeuren bij de belgische rdw na een vermogens vergroting van meer dan 20?%.
Verder ken ik idd de Belgische regels niet, dus daar zal een Belg misschien wat meer van weten.
Dat zou kunnen betekenen dat je je auto gewoon moet laten herkeuren bij de belgische rdw na een vermogens vergroting van meer dan 20?%.
Verder ken ik idd de Belgische regels niet, dus daar zal een Belg misschien wat meer van weten.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Motorische aanpassingen zoals superchargers mogen niet.YakuzA schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:22:
Ik zou gokken dat ze in Belgie vergelijkbare regels hebben als in Nederland.
Ze kijken naar de aanpassing, niet naar het vermogen.
Enige dat hier mag met een ingeschreven auto is in principe een luchtfilter.
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ik weet niet hoe heftig de belgische homologatie is. Als je een nederlandse auto ombouwt, laat keuren bij de RDW (dus dat het nieuwe vermogen + supercharger op kenteken staat) dan kun je m misschien invoeren. Maar dan kun je denk ik alsnog gezeik krijgen met andere zaken zoals grotere remmen en verlagingsveren als je dat ook wilt
Does not compute... Dus als het blok er 100% standaard uitziet maar in de computer heb ik allerlei trucjes uitgehaald waardoor ik niet 200 maar 50000pk heb, dan mag dat? Lijkt me heel heel heeeel erg sterk.JacobsT schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:25:
[...]
Motorische aanpassingen zoals superchargers mogen niet.
Ze kijken naar de aanpassing, niet naar het vermogen.
Andersom, je vraagstelling is wat wollig; als de auto die jij wil kopen niet met een supercharger geleverd is af fabriek, dan heb je een uitdaging om deze legaal uit NL te halen. Met enige nuance maar een supercharger levert een relatief hoge vermogenstoename. Zodra een tuner in NL dat dus doet, en het vermogen stijgt met meer dan 20%, mag de auto officieel niet meer rijden en moet deze opnieuw een type-goedkeuring krijgen.
Afhankelijk van de aanpassing, kost dat bijna 1000 Euro (als er maar voldoende aanpassingen zijn gedaan) en de kans dat de auto geen goedkeuring krijgt en dus ook niet geexporteerd mag worden tenzij je van te voren een goedkeuring in Belgie ervoor hebt kunnen krijgen.
Verder, maar dat mag je in Belgie uitzoeken; in veel landen geldt dat je niet verzekerd bent indien de auto "bepaalde aanpassingen" hebt die niet goedgekeurd zijn.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je de auto op nederlands kenteken hebt en daarna de supercharger plaatst en het vermogen daardoor met meer dan 50% 20% toeneemt mag je inderdaad een herkeuring bij het RDW aanvragen.
Ik neem aan dat je daarna papieren krijgt waarop duidelijk staat dat het geen gewone BMW 330i oid meer is maar een aangepaste.
Die kun je dan zo weer invoeren naar België?
Ik neem aan dat je daarna papieren krijgt waarop duidelijk staat dat het geen gewone BMW 330i oid meer is maar een aangepaste.
Die kun je dan zo weer invoeren naar België?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
@Juup 50%???
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
- het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
https://www.rdw.nl/partic...paraties-aan-een-voertuig
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
- het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
https://www.rdw.nl/partic...paraties-aan-een-voertuig
[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2018 13:45 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ook al heb je dan een Nederlands kenteken, wil niet zeggen dat deze dan ook direct in Belgie geldig:
https://www.rdw.nl/zakeli...ele-goedkeuring-aanvragenIndividueel goedkeuringscertificaat IGC
Na de individuele goedkeuring kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Mogelijk wilt u het voertuig niet in Nederland registreren, maar in een andere EU-lidstaat. In dat geval kunt u een individueel goedkeuringscertificaat (IGC) krijgen. Uit dit IGC blijkt aan welke richtlijnen het voertuig voldoet en op welke wijze het voertuig is getoetst. De betreffende EU-lidstaat kan nog aanvullende beoordelingen eisen, afhankelijk van de nationale eisen van die lidstaat.
Pagina: 1