windows software op een macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik heb sinds gisteren een macbook air omdat mijn windows 10 voor de zoveelste keer crashte na een update en nu niet meer opstart.
Ik heb een paar programma's die ik graag zou willen draaien op een macbook.
Sprint layout , Splan , Proton ide en compiler,
Ik heb gezocht en gevonden :
parallels desktop, werkt niet goed.
Virtual box , ik krijg geen werkende Iso opgestart.
Boot camp assist , volgens mij moet ik een Iso hebben van windows .
Wine bottler , ben ik mee bezig krijg het alleen niet goed aan de praat.
Wie weet nog een idee of kan me een tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
19roland70 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:13:
Ik heb gezocht en gevonden :
parallels desktop, werkt niet goed.
Virtual box , ik krijg geen werkende Iso opgestart.
Boot camp assist , volgens mij moet ik een Iso hebben van windows .
Wine bottler , ben ik mee bezig krijg het alleen niet goed aan de praat.
Alle genoemde opties werken prima hoor...(wat werkt er niet goed dan / waar loop je tegen aan?) Al zou ik voor wat zwaarder werk denk ik wel de Bootcamp optie aanraden.

ISO van Windows kun je gewoon bij Microsoft vandaan halen (gratis en voor niets) (Win 10).

Edit: het zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn om te kijken of je die software niet voor MacOS native kan krijgen, of anders een alternatief? Dat werkt natuurlijk in alle gevallen wel beter op een Macbook.

[ Voor 14% gewijzigd door eric.1 op 11-05-2018 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Gek dat je een macbook koopt omdat je Windows PC crashed (en dat niet fixt), en vervolgens toch weer Windows doet. Een gevalletje voor-onderzoek was op z'n plaats geweest.

Los van een ISO van windows, die je inderdaad gewoon bij Microsoft kunt downloaden (gaan we niet hier linken), zul je ook een Windows licentie moeten hebben, wat overigens voor alle opties noodzakelijk is. Gezien je software wensen zal ik bootcamp wel aanraden, overigens. Virtualisatie kan soms wat hardware accelleratie issues geven voor sommige apps. Overigens zul je je Windows op je macbook uiteraard ook moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:12
@Umbrah De laptop deed alleen nog een cirkeltje draaien dat deze iets aan het laden was ,24 uur aan laten staan en geen verandering.
Ik kon er ook op geen enkele manier in komen , ook niet in de bios.
Ik heb tot nu toe wine bottler bijna aan de gang, het te installeren programma werkt , maar winebottler is dan bezig een snelkoppeling aan het maken wat lang (10 min) duurt.
Ik weet niet of wine bottler dan nog draait of is vastgelopen.
Als ik vervolgens het programma afsluit is er tenminste ook geen snelkoppeling meer aanwezig.

Hoe groot is eigenlijk de iso van windows dit omdat ik maar 256 Gb HD heb?
Ik heb hier overigens wel een licentie voor.