Gisteren een 2e hands Radeon 290X 4GB op de kop getikt als upgrade voor mijn 7950. De kaart bij de andere tweakers getest en daar werkte hij prima. Gisteravond begonnen met installeren in mijn eigen pc: drama.
Als ik bijvoorbeeld de GTA V Benchmark draai, dan freezed de kaart na een x-tijd, dit kan in de eerste scene zijn, soms in de 2e scene en soms pas vlak voor het eind (paar minuten in de benchmark). 3D mark freezed de kaart ook in.
Acties ondernomen:
-> DDU -> nieuwste drivers -> settings aangepast in MSI afterburnen (gelezen op internet)
-> AMD Driver delete -> nieuwste drivers
-> AMD Driver delete -> windows drivers
In alle situaties hetzelfde probleem. Temperatuur van de kaart wordt vrij hoog, maar hij freezed soms ook bij lagere temperaturen, lijkt dus geen verschil te maken. Terugklokken van de memory clock en gpu clock lijken ook niet echt te helpen.
Specs:
Als ik bijvoorbeeld de GTA V Benchmark draai, dan freezed de kaart na een x-tijd, dit kan in de eerste scene zijn, soms in de 2e scene en soms pas vlak voor het eind (paar minuten in de benchmark). 3D mark freezed de kaart ook in.
Acties ondernomen:
-> DDU -> nieuwste drivers -> settings aangepast in MSI afterburnen (gelezen op internet)
-> AMD Driver delete -> nieuwste drivers
-> AMD Driver delete -> windows drivers
In alle situaties hetzelfde probleem. Temperatuur van de kaart wordt vrij hoog, maar hij freezed soms ook bij lagere temperaturen, lijkt dus geen verschil te maken. Terugklokken van de memory clock en gpu clock lijken ook niet echt te helpen.
Specs:
- Gigabyte B150-HD3P-CF
- Intel Core i5-7600k
- 24GB DDR4 Ram
- EVO 960SSD
- nog 3 andere ssd's
- Stuk of 6HDD's (meeste niet aangesloten op dit moment)
- Dell Perc 6i Raid controller
- Radeon R9 290X 4GB
- (staat geen merk op, maar is reference ontwerp)
- Coolermaster 620W voeding
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?