Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:09
Hoi!

Vast hebben jullie allemaal al eens gestoeid met zo een gereedschapsetje van de aldi wat al uit elkaar flikkerd als je het etui openritst.
Schroevendraaiers waar het plastic van afbreekt of zelfs alle tanden.. Tangetjes waar de grip van afschuift en een lampje wat voor geen meter werkt.
Ik wil een nieuw setje! En een goed setje. Het mag trouwens ook best een soort van Leatherman zijn.

Wie gebruikt hier zo een setje en waarom heb je die gekozen?

Mijn eigen eisen zijn:

- Maximaal 30x30cm groot
- 3 maten Philips
- 3 maten flat
- kleine range aan imbus
- Puntbek tang
- Kniptang
- Schaar
- Knijp tang

Of het een doosje, etui, rol is maakt niet uit. Als hij maar lekker mee kan in de IT rugzak.
Zolang het maar stevig en duurzaam is. Ik wil niet zo een Action of Lidl setje. Het mag rustig van een wat beter merk zijn en ook de prijs mag best wat hoger zijn.

WAT WE ZEKER NIET WILLEN:
(troep setjes)
Afbeeldingslocatie: https://www.holland4you-tools.nl/contents/media/l_gereedschapsset-koffer-25-delig_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.holland4you-tools.nl/contents/media/gereedschapsset-24-delig-map.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 11-05-2018 12:14 ]

FreeReef.nl

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vond zelf zo'n iFixit-setje wel geinig overkomen maar niet besteld omdat ik toen wat van het werk kreeg (wel zo'n troepsetje :X) en het wel wat prijzig is. Maar ik weet ook niet wat voor kwaliteit het is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:04
Room42 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:19:
Ik vond zelf zo'n iFixit-setje wel geinig overkomen maar niet besteld omdat ik toen wat van het werk kreeg (wel zo'n troepsetje :X) en het wel wat prijzig is. Maar ik weet ook niet wat voor kwaliteit het is.
iFixit geeft op zijn toolkits een levenslange garantie, wat de hogere prijs dan wel weer goed maakt.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zat te denken aan Wera, maar de setjes die ik daar snel van zie hebben geen tangetjes, alleen bitjes/inbus/steeksleutels
Een Leatherman lijkt handig, maar voor wat preciezer werk is het net niet handig (ik heb zelf een Charge TTI en een skeletool CX). Doordat de bithouder in de tang verwerkt zit, kan je niet makkelijk in kleine plekjes zoeken. Als (knip)tang of om af en toe een goed bereikbare schroef aan te draaien vind ik het wel handig
Misschien is dit iets? Of iets dat dat op lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 11-05-2018 12:42 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze. Heel belangrijk. Als je geen knijptang in je setje hebt ben je de Sjaak.

offtopic:
Ik mag toch hopen dat je alle tangen die je hebt moet knijpen. Je zult hopelijk begrijpen dat een knijptang(zonder spatie er tussen!) helemaal niet bestaat?

• World Citizen
Room42 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:19:
Ik heb die even bekeken maar dit is wel heel erg op GSM's gericht. Wellicht is " IT" setje ook wel heel breed...
Ik doe vooral desktop/server gerelateerde dingen. Dus niet echt Laptops of GSM's.

Micro is dus niet echt nodig.

Ze hebben bij iFixit nu wat Jakemy setjes, en die lijken mij ook niet echt stevig.
a.boogerd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:30:
[...]

iFixit geeft op zijn toolkits een levenslange garantie, wat de hogere prijs dan wel weer goed maakt.
Garantie is top, maar daar heb ik om 04:00 niet zo veel aan :D, het mag eigenlijk gewoon niet stuk gaan.
gwystyl schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:37:
Ik zat te denken aan Wera, maar de setjes die ik daar snel van zie hebben geen tangetjes, alleen bitjes/inbus/steeksleutels
Een Leatherman lijkt handig, maar voor wat preciezer werk is het net niet handig (ik heb zelf een Charge TTI en een skeletool CX). Doordat de bithouder in de tang verwerkt zit, kan je niet makkelijk in kleine plekjes zoeken. Als (knip)tang of om af en toe een goed bereikbare schroef aan te draaien vind ik het wel handig
Leatherman heb ik doorgezocht en inderdaad.. dat is niet heel handig kwa vormen en kleine plekjes,

Wera/SnapOn etc.. Graag... maar ik kan daar geen kleine setjes van vinden.

FreeReef.nl

• World Citizen
sypie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Deze. Heel belangrijk. Als je geen knijptang in je setje hebt ben je de Sjaak.

offtopic:
Ik mag toch hopen dat je alle tangen die je hebt moet knijpen. Je zult hopelijk begrijpen dat een knijptang(zonder spatie er tussen!) helemaal niet bestaat?
Is het in plaatjes makkelijker ;) ?
"om iets te samen te knijpen"

Afbeeldingslocatie: https://image.freepik.com/vrije-photo/nijptang_2850375.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 11-05-2018 12:48 ]

FreeReef.nl

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is een combinatietang, alleen dan een kleine uitvoering. (moet je ook knijpen ;-) )

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:09

vhal

ಠ_ಠ

Gewoon een (rol)etui volduwen met van die PB Swiss klingen voor de schroevendraaiers/inbus Of eventueel te combineren met een Wera set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/isdrQVZwn24PPRGiBncTcW6d/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KVvULI6i562Y1WTmTcy1IdMj/full.jpg

...en van die kleine Lindstrom tangetjes erbij. Klaar.

En als het nog niet werkt,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O4KPVeZnKuxIpejorZOfy9wg/medium.jpg

Strava

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Die bovenste grijze heb ik al heel wat jaar. Wel heb ik de tangetjes vervangen voor iets betere kwaliteit, maar het doosje zelf vind ik nog steeds verrekte handig.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:16
World Citizen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Ik doe vooral desktop/server gerelateerde dingen. Dus niet echt Laptops of GSM's.

[...]
Na gelang de type server desktop zou ik zeggen een kruiskop schroevendraaier (ph 3), een sleuf schroevendraaier , kniptang en punt tang. 95% van het werk krijg je daar wel mee gedaan. Zeker bij servers is gereedschap minimaal nodig tenzij je er echt diep in gaat (dan kun je vanalles tegen komen).

Soms heb je rack kasten met torx of imbus welke de draag rails vasthouden, dan heb je nog een simpel dopsleutel setjes oid nodig.

qua schroevendraaiers kijk naar wera, bahco (mijn favoriet: ergo lijn), knipex of gedore. Voor tangen zijn die van knipex erg befaamd om de kwaliteit.

• World Citizen
vhal schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:54:
Gewoon een (rol)etui volduwen met van die PB Swiss klingen voor de schroevendraaiers/inbus Of eventueel te combineren met een Wera set.

[afbeelding]
Dit systeem is op zich wel tof. Lekker stevig. Ik vind het alleen echt onprettig heel de tijd van bit te wisselen. Ik zie toch liever vaste handvaten.
Echter is dit wel lekker compact zo... hmm..
Ardana schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:01:
Die bovenste grijze heb ik al heel wat jaar. Wel heb ik de tangetjes vervangen voor iets betere kwaliteit, maar het doosje zelf vind ik nog steeds verrekte handig.
Doosje is inderdaad niet slecht, ik vind alleen die soort schroevendraaiers een hel. Ik krijg daar iets wat stevig vast zit niet mee los. Heel mijn handpalm onder de blaren.
Aragnut schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Na gelang de type server desktop zou ik zeggen een kruiskop schroevendraaier (ph 3), een sleuf schroevendraaier , kniptang en punt tang. 95% van het werk krijg je daar wel mee gedaan. Zeker bij servers is gereedschap minimaal nodig tenzij je er echt diep in gaat (dan kun je vanalles tegen komen).
Ja dat is in princiepe vaak voldoende. maar een fan losschroeven of een anders stuk randaparatuur openmaken is nog wel handig. Dus naast die ph 3 zijn 2 iets kleinere nog wel handig.
Soms heb je rack kasten met torx of imbus welke de draag rails vasthouden, dan heb je nog een simpel dopsleutel setjes oid nodig.

qua schroevendraaiers kijk naar wera, bahco (mijn favoriet: ergo lijn), knipex of gedore. Voor tangen zijn die van knipex erg befaamd om de kwaliteit.
Torx ambieer ik niet. Ja ik kom het tegen, en soms heb ik het nodig, maar dat gaat me te veel worden. Als het een bitsetje is... prima, maar geen losse volledige schroevendraaiers.
Een combi van een bitsetje en 6 schroevendraaiers zou tof zijn.

Dat 2e setje wat je post zou wel heel tof zijn. Dat combineren met wat los extra spul en je bent een eind. Maar ik blijf eerst nog zoeken naar een complete set.

FreeReef.nl

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:02
Bijzonder dat jij aan het uiterlijk kan zien of het goede kwaliteit is.
Er zijn best een aantal merken die geen poespas gebruiken, en daar ziet het gereedschap er ook heel simpel uit, maar het is wel goed gereedschap.

Ook is aldi en lidl spul over het algemeen gewoon prima, dus dat je dat zo zit af te zeiken vind ik ook een beetje raar.

Stel zelf een setje samen bij een gereedschap winkel, daar kunnen ze je ook aanraden wat goede kwaliteit is, en wat niet.
Een "IT" setje bestaat niet. En zoals je zelf al zegt, een ventilator losschroeven met een precisie schroevendraaier set gaat natuurlijk ook niet.
Gewoon zelf samenstellen, anders heb je altijd gereedschap wat je niet gebruikt. Zoals die doppensets in al die kitjes. Daar heb je helemaal niets aan.

• World Citizen
WEBGAMING schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:45:
Bijzonder dat jij aan het uiterlijk kan zien of het goede kwaliteit is.
Er zijn best een aantal merken die geen poespas gebruiken, en daar ziet het gereedschap er ook heel simpel uit, maar het is wel goed gereedschap.

Ook is aldi en lidl spul over het algemeen gewoon prima, dus dat je dat zo zit af te zeiken vind ik ook een beetje raar.
Ja dat kun je echt zien. Als je met 10tallen van dit soort dingen hebt gewerkt, en je in je ouderlijke huis altijd met SnapOn werkt, leer je heel snel te herkennen wat wel en niet werkt.

Alle afbeeldingen in dit topic van tangetjes zijn slecht. Het rubber om het handvat gaat draaien omdat dit niet de juiste vorm heeft. Dat is ervaring.

Je herkent al het gereedschap wat uit 1 fabriek komt.. het is exact hetzelfde maar met een ander rubber jasje.

De schroevendraaiers uit mijn startpost gaan zeer doen, en de kunstof varrianten daarvan met gekleurd dopje breken allemaal af waar het ijzer het plastic ingaat.

Kunststof pincenten buigen mee

Kniptangetjes zoals uit deze post World Citizen in "IT Gereedschap setje"
Daar draaien de handvaten van mee, duw je krom of verbuig je zelfs het handvat. Tevens duw je ze vaak scheef.

Sorry Webgaming, als je 25 jaar met gereedschap werkt kun je vaak op het oog zien dat het niet goed is..

Vandaar ook dat ik naar het betere setje zoek..

FreeReef.nl

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:09

vhal

ಠ_ಠ

World Citizen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Dit systeem is op zich wel tof. Lekker stevig. Ik vind het alleen echt onprettig heel de tijd van bit te wisselen. Ik zie toch liever vaste handvaten.
Echter is dit wel lekker compact zo... hmm..
Het handvat kan je ook los bestellen, met wat gepiel past het wel in de etui en hoef je minder te wisselen, iets wat ik ook vrij irritant vond. Daarnaast zaten er geen grote PZ1 en Ph1 wisselklingen bij, die heb ik er even bij gekocht.

Ik heb mijn set gekocht op https://www.prof-tools.nl

Strava

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:02
World Citizen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Ja dat kun je echt zien. Als je met 10tallen van dit soort dingen hebt gewerkt, en je in je ouderlijke huis altijd met SnapOn werkt, leer je heel snel te herkennen wat wel en niet werkt.

Alle afbeeldingen in dit topic van tangetjes zijn slecht. Het rubber om het handvat gaat draaien omdat dit niet de juiste vorm heeft. Dat is ervaring.

Je herkent al het gereedschap wat uit 1 fabriek komt.. het is exact hetzelfde maar met een ander rubber jasje.

De schroevendraaiers uit mijn startpost gaan zeer doen, en de kunstof varrianten daarvan met gekleurd dopje breken allemaal af waar het ijzer het plastic ingaat.

Kunststof pincenten buigen mee

Kniptangetjes zoals uit deze post World Citizen in "IT Gereedschap setje"
Daar draaien de handvaten van mee, duw je krom of verbuig je zelfs het handvat. Tevens duw je ze vaak scheef.

Sorry Webgaming, als je 25 jaar met gereedschap werkt kun je vaak op het oog zien dat het niet goed is..

Vandaar ook dat ik naar het betere setje zoek..
Nou, ik werk al 15 jaar dagelijks met gereedschap, (en ook een hoop snap on) en ik maak me geen illusies, het is niet te zien aan het gereedschap. Slordige afwerking kan je natuurlijk zien, maar de kwaliteit van het staal kan je absoluut niet zien.
Mijn baas is het daar ook helemaal mee eens, een 1e monteur, die al 40 jaar dagelijks met gereedschap werkt.

Je kan sleutels hebben die er ontzettend goedkoop uit zien, maar toch heel erg goede kwaliteit zijn.
Heb ook al sleutels gehad die er wel goed uit zagen, maar die braken gewoon af in je hand.
Ook snap on is wel eens gebroken hier. (krijg je gratis een nieuwe, maar toch, het is wel eens gebroken)

Precisie schroevendraaiers is ook een mooi voorbeeld. Zien er allemaal hetzelfde uit, toch zitten er grote kwaliteitsverschillen in.

En al komt het gereedschap uit dezelfde fabriek, zegt dat nog niets over de kwaliteit. Het zou zomaar kunnen dat ze voor elke fabrikant ander staal gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 11-05-2018 14:37 ]

• J-Rey
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-11 20:46
Je kunt ook een setje als dit nemen:
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/820808_BB_01_FB/image.jpg?x=600&y=600

Vul dit aan met een setje tangen (bijvoorbeeld Knipex) en een schroevendraaier met bithouder en je kunt een groot aantal klussen makkelijk voltooien.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:24
zou dan eerder voor de adventskalender van 2016 gaan:

https://www.idealo.de/pre...adventskalender-wiha.html

die is ondertussen helaas wel wat duurder. Ontbreekt voor IT (naar mijn mening): handvat om met bits te werken, en wat tangetjes. Verder fijn setje voor het geld

ook de special edition van 2015 is de moeite

https://www.amazon.de/Wih...werker/dp/B0156E6HQU?th=1

andere zijn naar mijn mening wat aan de dure kant voor wat je krijgt. De 2016 heeft als voordeel dat je wat torx schroevendraaiers hebt + de gebruikelijke kruis/vlak/pozy + hoop bits en een fijn tangetje (handig voor kabelbinders).

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sommige dingen heb ik >20jaar (!) in gebruik. En nog steeds zonder afgebroken bitjes/schilfers o.i.d.

PB:
https://www.pbswisstools.com/nl/
Inserts (in allerlei soorten/maten) + gewone vaste schroevendraaiers.

Knipex; de bekende tangensetjes

Haupa en Gedore o.a. soksleutels
Wehra/Wiha speciale soorten schroevendraaiers (allerlei vormen/maten)

Wil je nou meteen klaar zijn, wel een flinke portemonnee meenemen, dan kun je ook een compleet gevulde Bernstein Service koffer nemen:
https://www.bernstein-werkzeuge.de/produkte/service-koffer/

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1