Error bij mijn IOT iphone app

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinmarc
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-09-2024
Hallo tweakers,

Ik ben sinds een paar weken bezig met een simpele IOS app die gebruik maakt van een webview alleen krijg ik een error bij het starten van de app. Ik heb al rond gezocht naar een oplossing maar die kon ik niet vinden. Nu is mijn vraag of iemand hier weet wat er nou fout gaat. Ik had wel iets gezien over Xcode 9 dat die NSURL niet meer ondersteund ofzo.

De Viewcontroller:

import UIKit

class ViewController: UIViewController {

@IBOutlet weak var web: UIWebView!

override func viewDidLoad() {
super.viewDidLoad()
}

override func didReceiveMemoryWarning() {
super.didReceiveMemoryWarning()
}

var led1on_URL = "http://192.168.178.21/lamp1-aan"
@IBAction func led1on(sender: AnyObject) {
let requestURL = NSURL(string: led1on_URL)
let request = NSURLRequest(URL: requestURL!)
web.loadRequest(request)
}

override open var shouldAutorotate: Bool {
return false

}

}

De error:

'NSURL' is not implicitly convertible to 'URL'; did you mean to use 'as' to explicitly convert?

Bruinmarc,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 21:00
Als je de foutmelding letter geplakt had in google, had je meteen het antwoord gevonden. Zoals je zelf al aangeeft worden NSURL en NSURLRequest niet meer ondersteund, en zul je deze moeten vervangen door de non-NS versies: URL en URLRequest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Wat @ThomasG zegt inderdaad. Letterlijk googelen naar de foutmelding; eerste hit geeft het antwoord.
V.w.b. de code; deze graag tusssen [code]-tags plaatsen:

code:
1
2
3
[code]
zo dus...
[/code]

[ Voor 33% gewijzigd door Harrie_ op 11-05-2018 13:09 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sorry maar we verwachten op z'n minst dat je in eerste instantie echt zelf probeerd je probleem op te lossen en dat je ook aangeeft wat je dan hebt geprobeerd en wat er dan alsnog mis ging. Dat laaste vindt ik in je topic helemaal niet terug.

Zoals al aangegeven geeft googlen op de foutmelding bij de eerste hit al een oplossing aan, inclusief uitleg. En dat is inderdaad "dat die NSURL niet meer ondersteund ofzo.". De fix lijkt me duidelijk. WIl je voor een volgend topic aub Het algemeen beleid #quickstart eens doorlezen? Dan hoeven we je volgende topic hopelijk niet te sluiten ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.