Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Ik gebruik sinds een aantal weken de Ubiquiti-unifi-ap-ac-pro en ben hier zeer tevreden over. Het is het enige product van Ubiquiti wat ik gebruik, het AP zit aangesloten op de standaard router van Ziggo.

Ik heb alles via de laptop ingesteld en moet daarbij zeggen dat ik verder een leek ben dus misschien stel ik een domme vraag.

Mijn vraag is of ik directe toegang kan krijgen via de UniFi app op mijn iPad zodat ik niet steeds de laptop erbij moet pakken. Ik kan op de iPad het AP wel vinden en kan zien wat de status is maar ik krijg geen directe toegang. Het is mij duidelijk dat ik de eerste instellingen moet doen met de software van UniFi maar zou graag na deze installatie de rest van de instellingen en het bebruik via de app doen.

Misschien moet ik wel meer apparatuur van UniFi hebben om dit te kunnen en misschien stel ik wel een vraag wat helemaal niet kan. In dat geval zal het antwoord simpel zijn en zie ik tips en/of reacties graag tegemoet.

Gr. Jos

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-08 16:04
Je moet ergens de controller draaien (waarmee je de AP ingesteld hebt). Als die draait op je laptop moet je de app kunnen gebruiken maar dan moet je laptop dus wel aan staan. Andere optie is om de controller op bijvoorbeeld een raspberry pi of Cloudkey te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-08 16:13
of de ap verwijderen uit de software en kompleet instellen via app maar dat is wel beperkter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossiek
Gister nog even geprobeerd de AP volledig via de UniFi app te installeren maar ook dan krijg ik geen “directe toegang” zodra ik dit via de app had geprobeerd kan ik niets meer doen via de app. In de app zit bij “directe toegang” de mogelijkheid een demo controller uit te proberen, wat je daar kunt doen is dus precies wat ik wil en wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 17:33
Als je AP al gekoppeld is aan een andere controller kun je 'm niet meer direct via de App beheren, ws zul je 'm dan eerst naar fabrieksinstellingen moeten resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

lier

MikroTik nerd

Twee keuzes:

1) App die controller is
2) App die verbinding maakt met een controller

Bij keuze 1 heb je alleen een smart-ding nodig die de App draait, echter biedt die niet de totale functionaliteit die je bij een echte controller wel hebt.
Bij keuze 2 heb je nog een ding nodig die de controller draait (pc/cloud key/VM al dan niet in de cloud).

De demo controller is in feite keuze 2.

Wat wil je precies?
Wat is "directe toegang"?
Waarom heb je voor een Unifi gekozen?

Als je de AP door iets anders wil laten "controllen", dan zal je hem ook even moeten resestten (of forgetten).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossiek
Ik wil dat ik instellingen kan veranderen en kijken wie gebruik maakt van de AP zonder dat ik daarvoor de laptop moet pakken. Ik heb de UniFi gekocht omdat ik steeds weer terugkerende klachten kreeg van de kids dat de wifi slecht bleef. Ondanks dat ik al van alles geprobeerd had. Nu las ik bij de reviews van deze AP prcies wat ik wilde. Daar zeiden verschillende mensen dat ze alles al geprobeerd hadden en na installatie van deze AP gillend tevreden waren.
Ik ben op netwerk gebied een echte leek dus snap eerlijk gezegd niet alle mogelijkheden maar weet inmiddels wel dat de AP de vele reviews waar maakt. Iedereen is weer happy hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossiek
Ik zal me eens verdiepen in de cloud key

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-08 18:07
@Jossiek Natuurlijk kan/mag dat, maar wat ben je ermee van plan?
De controller gebruik je normaal gesproken alleen voor enkele updates (controller of FW updates) en verder vrijwel niet, het is misschien in het begin even "leuk" om wat extra info te krijgen maar na één of twee weken ben je daar ook wel klaar mee.
Dus overweeg voor jezelf goed wat wil je ermee? ;) Anders is het opzich pure zonde om je hier druk over te maken :P

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:37
Als je je AP reset en vanuit de UniFi App op je telefoon configureert kun je precies zien wie er verbonden is, en hoe sterk het signaal is. Verder ben je erg beperkt qua opties tov een controller op een pc. Misschien dat het voor jou wel voldoende is? Standaard dingen als SSID, wachtwoord en firmware updates kunnen ook gewoon vanuit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik heb het thuis opgelost door een virtuele machine op mijn servertje met de UniFi Controller te installeren. Dat kan ook met een super eenvoudige raspberry pi of iets anders dat simpel en eenvoudig is. Ik kan dan met al mijn toestellen en met de smart phone en tablet met een App de controller besturen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

lier

MikroTik nerd

VisionMaster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:53:
Ik heb het thuis opgelost door een virtuele machine op mijn servertje met de UniFi Controller te installeren.
Prima oplossing, maar volgens mij is de TS hier niet mee geholpen. Die wil alles met zijn tablet doen. Oftewel, @iAdema beschrijft precies wat hij moet doen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jossiek
Ik weet denk wel genoeg. Het is mij in ieder geval duidelijk wat ik moet doen en wat ik daarvoor nodig heb. Het is idd maar de vraag of ik dit allemaal nodig heb. Je kunt de AP na installatie met de laptop overnemen met de app, het is mij niet duidelijk of dit ook weer simpel terug kan worden genomen met de laptop.

Anyway.... ik wil jullie bedanken voor de reacties, echt leuk dat hier met hulp van je medemens weer eea duidelijk wordt gemaakt 👍👍

Jossiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-08 18:07
Jossiek schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:50:
Ik weet denk wel genoeg. Het is mij in ieder geval duidelijk wat ik moet doen en wat ik daarvoor nodig heb. Het is idd maar de vraag of ik dit allemaal nodig heb. Je kunt de AP na installatie met de laptop overnemen met de app, het is mij niet duidelijk of dit ook weer simpel terug kan worden genomen met de laptop.

Anyway.... ik wil jullie bedanken voor de reacties, echt leuk dat hier met hulp van je medemens weer eea duidelijk wordt gemaakt 👍👍

Jossiek
Als je de AP hebt geadopteerd met je laptop dan staat deze AP dus ingesteld naar de controller op je laptop.
D.m.v. de app die je op telefoon draait kan je inloggen op de controller op je laptop en zodoende via je mobiel wijzigingen doorvoeren, het is dus NIET zo dat je dan de controller volledig overneemt/overzet op je telefoon.

Simpel gezegd wordt je telefoon/tablet dus gewoon een afstandsbediening voor de controller die op je laptop draait.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1