Persoonsgegevenswet en werk en prive adressen op mobiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Over een paar dagen is de nieuwe wet over persoonsgegevens van kracht. Eerdere topics over het aanbod dualsim toestellen leverde discussie op over het nut van dualsim. Twee sims in een smartphone is makkelijk zodat je voor werk en prive maar een apparaat hoeft mee te nemen. Andere reacties waren deze je ook een nummer voor werk en prive kan gebruiken.

Ik vraag me af welke oplossingen jullie gebruiken of kennen om werk en prive gescheiden te houden als je een toestel gebruikt voor werk en prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:19
kodak schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:34:
Over een paar dagen is de nieuwe wet over persoonsgegevens van kracht.
De relevantie hiervan, zeker ten aanzien van dit topic, ontgaat me.

Iedereen doet alsof we nu opeens een privacywet hebben, terwijl die er al jaren is, zij het minder uitgebreid. Regels omtrent het (mogen) verwerken van data waren er al jaren.
Ik vraag me af welke oplossingen jullie gebruiken of kennen om werk en prive gescheiden te houden als je een toestel gebruikt voor werk en prive.
:?

Als dat mag van je werkgever dan is er blijkbaar geaccepteerd dat er bedrijfsgegevens (adresboek, email, agenda) leven op toestellen waar ze geen controle over hebben.

Zou ik niet aan beginnen als werkgever. Als je bereikbaar wilt zijn op een ander toestel dan schakel je het nummer maar door, maar enige controle over adresboeken en mailboxen lijkt me wenselijk.
Flauw antwoord, maar wat mij betreft het enige dat aan de term 'gescheiden' recht doet: twee toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb 4 telefoons, lastig als iedereen tegelijk belt...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Thralas schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:47:
[...]
De relevantie hiervan, zeker ten aanzien van dit topic, ontgaat me. Regels omtrent het (mogen) verwerken van data waren er al jaren.
Omdat de nieuwe wet aanleiding geeft om er meer over na te denken. Er had natuurlijk al over nagedacht moeten zijn.
Als dat mag van je werkgever dan is er blijkbaar geaccepteerd dat er bedrijfsgegevens (adresboek, email, agenda) leven op toestellen waar ze geen controle over hebben.
Kunnen en mogen zijn verschillende werelden. Ik ben op zoek naar de ervaringen/oplossingen hoe werknemers of werkgevers dat gescheiden houden doen als ze het wel acceptabel vinden om werk en prive op een mobiel te hebben.