Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Mijn vraag
...
welke zou ik kiezen, ik ben er al weken mee bezig.
Ik heb al veel reviews gelezen maar vind nergens iets echt doorslaggevend.
Nokia heeft een aluminium behuizing, Sony is dan weer kunststof.
Nokia heeft meer opslag ruimte maar de camera zou tegenvallen en het geluid is minder.
Dan, Nokia heeft een 18:9 verhouding en Sony is nog 16:9 toch lijken de toestel afmetingen niet zo erg verschillend.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik redelijk veel de GPS en vraag mij af op welk scherm navigatie het beste uitkomt.
Krijg je bij een 18:9 verhouding geen vervormd beeld.
Verder gebruik ik Whatsapp en email en zoek nogal rap iets op in Google en speel ook regelmatig een licht spelletje.
Enfin, ik ben redelijk bezige gebruiker :)
Wat de prijs aangaat is er nauwelijks verschil.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb enkel veel reviews gelezen en de meningen verschillen daar nogal.
Over navigatie wordt er nergens gesproken, ik lees daar ook nooit iets over in de Tweakers reviews

Beste antwoord (via onkeltje op 22-05-2018 10:53)

Verwijderd

MatthiasDS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:21:
[...]

Met alle respect, maar hoe kom je hier eigenlijk bij? De Nokia heeft een duidelijk snellere SoC. Qua scherm zal het elkaar weinig ontlopen, beide FHD schermen (al is het bij de Nokia de "modernere" 18:9 FHD+ variant).

Verder heeft de Nokia een groot voordeel en dat is dat het een Android One smartphone is. Met andere woorden, je bent veel langer gegarandeerd om updates te krijgen en die updates zullen er ook veel en veel sneller zijn.

Eigenlijk heeft de XA2 Ultra zo op het eerste gezicht maar 1 voordeel(tje?) en dat is een iets betere camera.
camera vind ik persoonlijk wel een belangrijk dingetje op zich ..... iets belangrijker dan de updates android 7 is net zo waterdicht als alle andere vernieuwende androids of je moet er satallieten mee gaan besturen vanaf je telefoon en ik beweer ook niet dat de nokia een slechte telefoon is maar in vergelijking met beeld is sony echt wel 2 a 3 stappen verder gezien de ontwikkeling van beeld technologie ten opzichte van nokia en persoonlijk vind ik de 18:9 verhouding erg vreemd vallen qua beeld maar het is en blijft ook allemaal persoonlijk 8)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Schopje naar ATT

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

perssonlijk zou ik duidelijk voor de sony gaan heeft qua beeldprestaties een veel helderder en scherper beeld al is dat vaak persoonlijk en valt dat lastig terug te vinden maar sony maakt gebruik met de technology van de tvs die ze produceren ikzelf heb de xperia z5 premium in 4 k en is werkelijk geen scherm wat ook maar in de buurt komt zelfs de s8 van me vriendin niet laat staan de kwaliteit van de fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik wil niet vervelend doen maar ik snap uw zin niet.
Tja ik ben een belg en wat bedoel je met schopje en ATT, ik ben helaas niet zo'n groot kenner van afkortingen.Ik ben gaan googelen en dat vind ik dit.

ATT biedt jou:Een mogelijkheid om geleerde vakkennis uit eigen land te presenteren. Verdieping vice versa van kennis en cultuur tussen Autochtonen/Migranten; Jongeren/Ouderen/ Mannen/vrouwenVergroting inzicht in interculturaliteit, eigentijdse emancipatie en IEP onderwerpenBijdrage aan harmonieuze multiculturele samenwerking, zelfvertrouwen en respect voor elkaarEen opstap naar maatschappelijke participatie en economische zelfredzaamheid.

Maar daar sta ik nog niet verder mee.

[ Voor 47% gewijzigd door onkeltje op 11-05-2018 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Zo heet dit forum, Aankoopadvies Telefoons en Tablets :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik heb een 18:9 toestel en navigatie is niet vervormd met zowel Google Maps als Here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkeltje
Ik denk dan dat ik toch maar voor de Sony ga al was het maar voor het model. Ik zie die gewoon liever en als er toch niet veel andere verschillen zijn ga ik er voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik ook gedaan hebben ligt zeker fijner in de hand en qua prestaties de beste optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkeltje
Zaterdag ligt hij klaar voor mij bij Vandeborre.
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik moet helaas toch langer wachten, nog meer dan een week.
Bij Vandenborre komt het toestel niet eerder aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Laatst online: 10-09 00:00
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:52:
Zou ik ook gedaan hebben ligt zeker fijner in de hand en qua prestaties de beste optie
Met alle respect, maar hoe kom je hier eigenlijk bij? De Nokia heeft een duidelijk snellere SoC. Qua scherm zal het elkaar weinig ontlopen, beide FHD schermen (al is het bij de Nokia de "modernere" 18:9 FHD+ variant).

Verder heeft de Nokia een groot voordeel en dat is dat het een Android One smartphone is. Met andere woorden, je bent veel langer gegarandeerd om updates te krijgen en die updates zullen er ook veel en veel sneller zijn.

Eigenlijk heeft de XA2 Ultra zo op het eerste gezicht maar 1 voordeel(tje?) en dat is een iets betere camera.

[ Voor 6% gewijzigd door MatthiasDS op 22-05-2018 10:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MatthiasDS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:21:
[...]

camera vind ik persoonlijk wel een belangrijk dingetje op zich ..... iets belangrijker dan de updates android 7 is net zo waterdicht als alle andere vernieuwende androids of je moet er satallieten mee gaan besturen vanaf je telefoon en ik beweer ook niet dat de nokia een slechte telefoon is maar in vergelijking met beeld is sony echt wel 2 a 3 stappen verder gezien de ontwikkeling van beeld technologie ten opzichte van nokia en persoonlijk vind ik de 18:9 verhouding erg vreemd vallen qua beeld maar het is en blijft ook allemaal persoonlijk 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Alles is persoonlijk, maar naar aankoopadvies toe kan je het wel wat neutraal proberen voorstellen.

Android 7 is niet "net zo waterdicht" - er komen maandelijks security updates uit en die zijn er voor een reden. Met de Nokia 7 Plus ben je jaren verzekerd om deze security updates te krijgen, krijg je zeker ook nog Android 9 en waarschijnlijk zelfs 10. Dat is geen kleinigheid, ook niet als je het bvb. leuk vindt om steeds mee te zijn met de nieuwste ontwikkelingen.

Met die beeldtechnologie, sorry, maar daar kan ik je niet volgen. De Sony gebruikt gewoon een FHD IPS LCD, daar is weinig schokkends aan en het heeft op zich weinig te maken met TV's. Concreet biedt de Nokia 7 Plus betere zwartwaarden en beter contrast, terwijl de XA2 Ultra iets feller kan, en de scherpte is zeer gelijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:47
[...]

camera vind ik persoonlijk wel een belangrijk dingetje op zich
Dat kan, maar zegt niets over verdere prestaties van de telefoon. iets waarvan jij claimt dat de sony beter is.
..... iets belangrijker dan de updates android 7 is net zo waterdicht als alle andere vernieuwende androids of je moet er satallieten mee gaan besturen vanaf je telefoon
Dat is dus gewwon niet waar. android 7 krijgt minder lang updates en support en is dus senller onveilig dan android 8.
en ik beweer ook niet dat de nokia een slechte telefoon is maar in vergelijking met beeld is sony echt wel 2 a 3 stappen verder gezien de ontwikkeling van beeld technologie ten opzichte van nokia en persoonlijk vind ik de 18:9 verhouding erg vreemd vallen qua beeld maar het is en blijft ook allemaal persoonlijk 8)
18:9 is een persoonlijke keuze, maar heb je verder een bron dat de beeldtechniek bij sony zo veel beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
[...]

Ik denk een beetje in dezelfde richting als gij.
Ik vind de 16:9 ook veel beter en mooier, dan 18:9 en zelfs 19:9 is vooral uitgevonden om de jeugd te dienen zodat ze met 1 hand al rijdend op de fiets kunnen smsen en zo meer.
Wat dat veel langer updaten betreft, de smartphone verslijt toch even snel en men is toch na 2 a 3 jaar aan vernieuwing toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
onkeltje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:59:
[...]
Ik denk een beetje in dezelfde richting als gij.
Ik vind de 16:9 ook veel beter en mooier, dan 18:9 en zelfs 19:9 is vooral uitgevonden om de jeugd te dienen zodat ze met 1 hand al rijdend op de fiets kunnen smsen en zo meer.
18:9 schermen voegen puur een gedeelte in de hoogte toe wat betekent dat het eigenlijk net iets moeilijker wordt om eenhandig te bedienen.
Wat dat veel langer updaten betreft, de smartphone verslijt toch even snel en men is toch na 2 a 3 jaar aan vernieuwing toe.
Dus met een Android One toestel heb je de gemoedsrust dat je de gehele gebruiksduur (in dit geval 2-3 jaar) up to date en veilig bent. ;)

edit: kijk, als jij tevreden bent met je gemaakte keuze dan is dat natuurlijk top. Ik wou alleen even antwoorden hier omdat de informatie die je gegeven werd heel eenzijdig was en mede daardoor ook onvolledig.

[ Voor 12% gewijzigd door MatthiasDS op 22-05-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
MatthiasDS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Alles is persoonlijk, maar naar aankoopadvies toe kan je het wel wat neutraal proberen voorstellen.

Android 7 is niet "net zo waterdicht" - er komen maandelijks security updates uit en die zijn er voor een reden. Met de Nokia 7 Plus ben je jaren verzekerd om deze security updates te krijgen, krijg je zeker ook nog Android 9 en waarschijnlijk zelfs 10. Dat is geen kleinigheid, ook niet als je het bvb. leuk vindt om steeds mee te zijn met de nieuwste ontwikkelingen.

Met die beeldtechnologie, sorry, maar daar kan ik je niet volgen. De Sony gebruikt gewoon een FHD IPS LCD, daar is weinig schokkends aan en het heeft op zich weinig te maken met TV's. Concreet biedt de Nokia 7 Plus betere zwartwaarden en beter contrast, terwijl de XA2 Ultra iets feller kan, en de scherpte is zeer gelijkend.
Waarom spreekt u over Android 7 terwijl ik bij de specificaties zie staan dat de Sony xperia ax2 ultra versie 8.0 is?
Staan er dan verkeerde dingen bij die specificaties?
Ik heb nog altijd Huawei mate 7 en ik krijg nog altijd regelmatig beveiliging updates.
Soms zelfs 7 tot 8 updates gelijk voor allerhande apps.
En de mate 7 is toch al een ouder apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkeltje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Waarom spreekt u over Android 7 terwijl ik bij de specificaties zie staan dat de Sony xperia ax2 ultra versie 8.0 is?
Staan er dan verkeerde dingen bij die specificaties?
Ik heb nog altijd Huawei mate 7 en ik krijg nog altijd regelmatig beveiliging updates.
klopt deze uitvoering is ook met de 8.0 android versie wou alleen aan geven dat de updates er altijd wel zijn en een nieuwere android versie op geen enkele manier in vergelijking is met een windows 7 of 10 waar wel degelijk mega verschillen in zitten bij android maakt dat echter niet veel verschil mijn oude tablet met android 7 is nog nooit overvallen vanwege zogenaamde bedreigingen dat is werkelijk niks meer en minder dan verkoop techniek omdat je ''zogenaamd meer geen veilig toestel zou hebben en je graag met de menigte mee wil vanwege een vernieuwde android duhhhh'' ten opzichte ook van me tablet en me sony met wel 8.0 is er op geen enkel vlak iets anders te merken dan het behalve het idee en het placebo effect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
onkeltje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Omdat ik slechts antwoordde op de notie die beukiebeer aanbracht :)
App updates hebben weinig te maken met Android updates. Ook weinig met beveiliging.

Wat Huawei betreft: zij hebben een volledig eigen schil bovenop Android liggen en werken deze vrij regelmatig bij, dat klopt. Het is me echter niet duidelijk hoe het staat met de onderliggende Android versie en met de tijdigheid van security updates.
In elk geval, uit ervaring is Sony met grote Android updates niet zo snel en verzorgen ze ook niet jarenlang maandelijks beveiligingsupdates. Let wel: de meesten doen dat niet. Dat is net waarom ik een Android One toestel zo interessant vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:15:
[...]
bij android maakt dat echter niet veel verschil mijn oude tablet met android 7 is nog nooit overvallen vanwege zogenaamde bedreigingen dat is werkelijk niks meer en minder dan verkoop techniek omdat je ''zogenaamd meer geen veilig toestel zou hebben en je graag met de menigte mee wil vanwege een vernieuwde android duhhhh''
Dit is pertinent fout. Dat iets bij jou nog niet gebeurd is, wil niet zeggen dat het probleem onbestaande is. Dat is zoals zeggen dat virusscanners op Windows PC's onzin zijn omdat je zelf nog geen virus hebt opgelopen.
ten opzichte ook van me tablet en me sony met wel 8.0 is er op geen enkel vlak iets anders te merken dan het behalve het idee en het placebo effect
1. Functioneel en onder de motorkap zitten er verschillen tussen Android 7 en 8
2. Naar beveiliging toe zit er niet zoveel verschil tussen een up to date Android 7 vs een up to date Android 8. Maar die "up to date" is dan ook key. Het punt is net dat er weinig fabrikanten zijn die hier langdurig moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatthiasDS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:32:
[...]

Dit is pertinent fout. Dat iets bij jou nog niet gebeurd is, wil niet zeggen dat het probleem onbestaande is. Dat is zoals zeggen dat virusscanners op Windows PC's onzin zijn omdat je zelf nog geen virus hebt opgelopen.

[...]

1. Functioneel en onder de motorkap zitten er verschillen tussen Android 7 en 8
2. Naar beveiliging toe zit er niet zoveel verschil tussen een up to date Android 7 vs een up to date Android 8. Maar die "up to date" is dan ook key. Het punt is net dat er weinig fabrikanten zijn die hier langdurig moeite voor doen.
virus scanners ??? je kunt windows op geen enkel vlak vergelijken met android en zelfs de oude samsing s3 van moeders werkt nog prima naar behoren met der oude android je koopt werkelijk gebakken lucht en is niks anders dan verkoop pietpraat vind je het gek dat ze niet aan zoveel updates doen dan ??? goh laat ik maar weer eens een nieuwere kopen ..... net als de goedkope onderdelen die tegenwoordig veelal in smartfoons en tv's zitten vanwege de verkoopsnelheid wat dat betreft heeft sony bij mij (persoonlijk) 10 strepen voor omdat er niet op dat soort onderdeeeltjes wordt bezuinigd en je doorgaans een beter product in huis haalt wat veel stabieler is ten opzichte van vele andere merken en het ook een stuk langer volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:42:
[...]
virus scanners ??? je kunt windows op geen enkel vlak vergelijken met android en zelfs de oude samsing s3 van moeders werkt nog prima naar behoren met der oude android je koopt werkelijk gebakken lucht en is niks anders dan verkoop pietpraat vind je het gek dat ze niet aan zoveel updates doen dan ??? goh laat ik maar weer eens een nieuwere kopen .....
Je bent afgezakt naar puur emotioneel reageren hier. Het heeft weinig nut meer op deze manier.

Gaten in beveiliging zijn reëel en kunnen gevolgen hebben. De vergelijking met windows is puur om een voorbeeld te geven waarom je redenering niet klopt. Ik herhaal: dat iets bij jou nog niet gebeurd is betekent niet dat het een onbestaand probleem is.
net als de goedkope onderdelen die tegenwoordig veelal in smartfoons en tv's zitten vanwege de verkoopsnelheid wat dat betreft heeft sony bij mij (persoonlijk) 10 strepen voor omdat er niet op dat soort onderdeeeltjes wordt bezuinigd en je doorgaans een beter product in huis haalt wat veel stabieler is ten opzichte van vele andere merken en het ook een stuk langer volhouden
Geef gerust aan welke onderdelen van de XA2 Ultra kwalitatiever zijn dan in de Nokia 7 Plus en waardoor die het dus langer zal uithouden. Met bijpassende onderbouwing graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:42:
[...]

virus scanners ??? je kunt windows op geen enkel vlak vergelijken met android en zelfs de oude samsing s3 van moeders werkt nog prima naar behoren met der oude android je koopt werkelijk gebakken lucht en is niks anders dan verkoop pietpraat vind je het gek dat ze niet aan zoveel updates doen dan ??? goh laat ik maar weer eens een nieuwere kopen ..... net als de goedkope onderdelen die tegenwoordig veelal in smartfoons en tv's zitten vanwege de verkoopsnelheid wat dat betreft heeft sony bij mij (persoonlijk) 10 strepen voor omdat er niet op dat soort onderdeeeltjes wordt bezuinigd en je doorgaans een beter product in huis haalt wat veel stabieler is ten opzichte van vele andere merken en het ook een stuk langer volhouden
Er zit meer in een android versie dan alleen veiligheid.

Misschien is het tijd dat je eens ophoud met blind iedereen een Sony aan te raden (zelfs 5 jaar oude modellen als het aan jou ligt). Je helpt er niemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatthiasDS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Je bent afgezakt naar puur emotioneel reageren hier. Het heeft weinig nut meer op deze manier.

Gaten in beveiliging zijn reëel en kunnen gevolgen hebben. De vergelijking met windows is puur om een voorbeeld te geven waarom je redenering niet klopt. Ik herhaal: dat iets bij jou nog niet gebeurd is betekent niet dat het een onbestaand probleem is.

[...]

Geef gerust aan welke onderdelen van de XA2 Ultra kwalitatiever zijn dan in de Nokia 7 Plus en waardoor die het dus langer zal uithouden. Met bijpassende onderbouwing graag.

ik heb me eigen pc gebouwd met alle onderdelen bewust en na onderzoek uitgekozen dus die discussie laat ik maar even achterwege en emotioneel reageren doe ik inderdaad als mensen zich vast hangen aan wat vergelijkingen en er zelf ook geen duidelijk stament in maken of hebben behalve van ja het is je nog net niet overkomen ????? ik heb een redelijk grote familie me oudere mensen en werk zelfs in een oudere centrum die ook met oudere toestellen opereren nog nooit naar me toe zijn gekomen dat ze zijn overvallen op hun android versie dus kom jij dan maar met voorbeelden !!! maar ze komen wel vol trots met de fotos die ze gemaakt hebben van de kleine lammetjes zonder een driedelige camera ... kom op dan met wat nou daadwerkelijk het betere of slechtere is voorbeeld ken zijn behalve dan zogenaamde beveiliging updates waar geen werkelijk daadgevend artikel een duidelijke mening over heeft omdat die er simpelweg niet zijn (ben redelijk lezer over nieuwe ontwikkelen maar ook lezer wat dat de vooruitgang bied en das relatief erg weinig jammer om weer te zeggen verkoop techniek is ....trouwend aanhanger van redelijk betrouwbare bedrijven en stukje leeswerk in de volkskrant waar dingen soms wat lastig uitgelegd worden maar wel vaak de waarheid raakt..... ik heb een aantal jaar mogen werken in een top audio zaak in apeldoorn waarin we redelijk wisten wat top was om verkoopbaar te stellen als goede naam en bepaalde merken wat je gewoon simpelweg niet in de arm neemt om te verkopen om teleurstelling en klachten te voorkomen dus voor we werkelijk gaan uitlopen in dit soort discussies moet je zelf ook een degelijke waarde aan je woorden geven en zonder een verglijkingd site want die kun je op meer dan 200 sites vinden ,,,,,, en nogmaals zei ik bij menig reactie ook dat het mijn mening was en hoor meer uit jou reacties dat het om strijd moet gaan wie de meeste voorbeelden op internet geleerd uit zijn hoofd geleerd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Wat mij betreft moet er niet meer gedicuteerd worden, ik heb loon keuze gemaakt en besteld.
Wat ik wel een beetje straf vind is dat ik eerst niemand hoor dan alleen beukiebeer die mij tenminste iets vertelt.
Maar eens dat ik mijn keuze gemaakt heb zin er plots wel die een mening hebben.
Mag van mij hoor, ik heb daar niets tegen maar weet wel dat mijn keuze gemaakt is en ik toch niet meer terug kan.
Ik heb die keuze vooral gemaakt omdat de Sony een 16:9 verhouding heeft en er verder eerder geen ophefmakende voordelen waren aan een Nokia.
Dus heren laten we gewoon de vrede bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:03
Ik ben juist vanwege stock android van de P20 pro naar de Nokia 7 plus gegaan. Camera vind ik persoonlijk minder belangrijk

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:04:
[...]

en nogmaals zei ik bij menig reactie ook dat het mijn mening was en hoor meer uit jou reacties dat het om strijd moet gaan wie de meeste voorbeelden op internet geleerd uit zijn hoofd geleerd heeft
Hoe haal je dat in godsnaam uit mijn reacties? Enig begrijpend leesvermogen zou je goed doen.

Jij stelde de vergelijking tussen beide toestellen zeer eenzijdig voor, ik heb deze vergelijking wat genuanceerd en uitgebalanceerd. Als jij daar niet mee kan leven is dat jouw probleem. Maar ja, als jij gaat beweren dat de Sony betere onderdelen gebruikt, of dat de beeldtechnologie beter is, dan mag je dat gerust onderbouwen - dat doe je echter niet. Ook niet door te zeggen dat je wel eens wat hi-fi verkocht hebt en een PC zelf hebt gebouwd, dat heeft er geen ene zier mee te maken.

Wat ik zeg is onderbouwd, kan eenvoudig gevalideerd worden en als correct beschouwd worden. Sorry indien dat de XA2 Ultra niet op elk onderdeel als grote winnaar uitwijst, maar het leven is nu eenmaal niet zwart-wit en bestaat uit nuances. Zo ook in deze kwestie. Leer daarmee leven, zou ik zeggen.

En als je dan echt wil volhouden dat er geen probleem is om bugs en exploits ongepatched te laten... Tja, wat baten kaars en bril...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
onkeltje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:25:
Wat ik wel een beetje straf vind is dat ik eerst niemand hoor dan alleen beukiebeer die mij tenminste iets vertelt.
Maar eens dat ik mijn keuze gemaakt heb zin er plots wel die een mening hebben.
Mijn excuses voor mijn ongelukkige timing in het ontdekken van dit topic...
Ik heb die keuze vooral gemaakt omdat de Sony een 16:9 verhouding heeft en er verder eerder geen ophefmakende voordelen waren aan een Nokia.
Dus heren laten we gewoon de vrede bewaren.
Als je die 16:9 verhouding wou, dan heb je op zich weinig aan de Nokia 7 Plus. Ik ben er volop van overtuigd dat je er veel plezier aan zal beleven, dus wat dat betreft: veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Vandeborre is mij ferm met mijn voeten aan het spelen.
Vorige week kreeg ik bericht dat ik nog 2 dagen moest wachten.
Gisteren een nieuwe mail met de boodschap dat ik nog 3 a 4 werken moet wachten.

Jammer dat ik een voorschot van €125 moest betalen bij de bestelling anders bestelde ik bij Bol of Cooblue want die hebben die dingen gewoon in voorraad.
Ik heb nu mijn voorschot terug geëist, ben benieuwd wat ze gaan doen.

Altijd dat verdomde wachten en het leven is al zo kort :(
Pagina: 1