1 week geleden kocht ik een andere brander. Een PLEXTOR 16x10x40, sinds die tijd is het helemaal mis. De eerste keer bij het opstarten werd de brander netjes herkend door de BIOS. Als ik daarna het systeem afsluit en een paar minuten later weer opstart worden de brander en de cd-rom niet meer herkend, ze zitten als master en slave op IDE 2. Als ik voor het starten de IDE kabel nu even achter uit de brander trek en hem er weer instop worden beide drives tijdens het opstarten wel herkend. Na een reboot is er niets aan de hand en blijft alles gewoon werken.
Als ik de brander als slave, ipv de DVD speler, op IDE 1 achter de HDD zet start het systeem niet op omdat dan de harde schijf niet word herkend.
Ik heb meerdere IDE kabels geprobeerd.
Een firmware upgrade gedaan.
Als ik mijn oude RICOH weer aansluit is het probleem verleden tijd.
Ik heb hem in het systeem (PII op een ABIT BE6) van een collega geprobeerd en daar blijkt hij het gewoon te doen.
Naar aanleiding hiervan heb ik de BIOS geflasht naar de ZT versie (ik heb dus een ABIT KT7)
Niets lijkt te helpen. Is er iemand met een oplossing??????? Want ik word er niet goed van.
Als ik de brander als slave, ipv de DVD speler, op IDE 1 achter de HDD zet start het systeem niet op omdat dan de harde schijf niet word herkend.
Ik heb meerdere IDE kabels geprobeerd.
Een firmware upgrade gedaan.
Als ik mijn oude RICOH weer aansluit is het probleem verleden tijd.
Ik heb hem in het systeem (PII op een ABIT BE6) van een collega geprobeerd en daar blijkt hij het gewoon te doen.
Naar aanleiding hiervan heb ik de BIOS geflasht naar de ZT versie (ik heb dus een ABIT KT7)
Niets lijkt te helpen. Is er iemand met een oplossing??????? Want ik word er niet goed van.