Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:49
Hey medetweakers,

Heb misschien een stomme vraag maar ga hem toch eens stellen.

Vroeger in mijn stad Breda als ik de weer app refreshte stond er altijd gewoon Breda als locatie waar ik ook was, tegenwoordig (al een tijdje) de wijknamen, maar dit was nooit altijd precies, werd altijd de wijk naast de andere wijk gepakt als locatie soms was deze wel correct.

Vanaf vandaag op al mijn devices (laptop, Telefoon etc..) wordt de juiste wijk getoont waar ik woon.

Nu heb ik op internet gezocht maar kon ik niks maar ook niks iets hierover vinden.
Het is niks spannends, maar was toch erg geïnteresseerd hoe dit tot stand is gekomen en waar dit bepaald wordt.

Misschien dat iemand van Tweakers dit toevallig weet? :)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De weer app? Voor Android zijn er maar 900 apps ofzo dus iets preciezer??

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11 12:57
Welke weer app? Wat aan de locatie word preciezer?

• dutchnltweaker
@MAX3400 @thijsjow de standaard weer app van Samsung en de weer app van Microsoft..

Ik bedoel dat vroeger alleen de stad naam was en nu tot op detail de wijknaam, dit was voorheen nooit.

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11 12:57
dutchnltweaker schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 06:23:
@MAX3400 @thijsjow de standaard weer app van Samsung en de weer app van Microsoft..

Ik bedoel dat vroeger alleen de stad naam was en nu tot op detail de wijknaam, dit was voorheen nooit.
Heb je nu misschien je gps aan staan en eerst niet? Anders kunnen ze wat preciezer zien waar je bent aan de hand van je ip adres.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of wifi, dat ze weten waar dat accespoint staat. Dat wordt natuurlijk allemaal steeds precieser, ik zat me vandaag ook te verbazen dat ik in Google Photo's gewoon namen van mensen in kan tikken en dan alle foto(s van die persoon te zien krijg (zelfs halve gezichten, zij aanzicht dat soort dingen). Mijn vrouw riep al meteen dat ik die foto's er af moest halen, maar dat helpt ook niet want dan sta je nog steeds op foto's bij andere mensen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dutchnltweaker
thijsjow schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:11:
[...]

Heb je nu misschien je gps aan staan en eerst niet? Anders kunnen ze wat preciezer zien waar je bent aan de hand van je ip adres.
Nope, heb gps altijd aanstaan dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Heb dit dus met Wifi en 4G, misschien kunnen ze steeds nauwkeuriger zien via je ip adres?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarschijnlijk hebben ze gewoon een betere database voor je GPS signaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:32 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• dutchnltweaker
Marzman schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:47:
Waarschijnlijk hebben ze gewoon een betere database voor je GPS signaal.
Alleen mijn vraag is, hoe gaat dit in zijn werk. Hoe wordt er voor gezorgd dat dit elke keer verbeterd wordt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18
dutchnltweaker schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:33:
[...]

Alleen mijn vraag is, hoe gaat dit in zijn werk. Hoe wordt er voor gezorgd dat dit elke keer verbeterd wordt.
Als je op je telefoon GPS aan hebt staan, weet Google waar je bent. Als je dan ook nog met WiFi verbind als je thuis komt, dan weet Google ongeveer waar je woont. Je thuis IP is dan ook bekend. Nu zal Google weten dat elk device dat verbonden is via jouw thuis IP op jouw thuislocatie is.
Pagina: 1