Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Tele2 ondersteund in niets en wilt mij niet eens te woord staan met het forwarden van porten. Alleen via Twitter gaven ze het volgende antwoord: Een eigen router achter die van ons zetten.

Dus dat ging ik maar doen alleen ik krijg het niet werkend.. Wat heb ik gedaan?

Modem (tele2)
- Vast IP gegeven aan mijn eigen router (192.168.2.1)
- DMZ opengezet naar datzelfde IP toe
- Assign Public IP naar het mac adres van mijn eigen router

Wanneer ik dit doe en ik typ via mijn pc 192.168.1.1 in dan krijg ik de interface van mijn eigen router te zien, dit was voorheen altijd de ZTE dus stap 1 is gelukt (lijkt me?).

Dan mijn eigen router ( een TL-WDR3600 die draait op dd-wrt)
En hier loop ik op vast denk ik.. Ik weet niet goed wat hier in te vullen? Ik gok dat ik voor static ip moet gaan om vervolgens mijn wan ip in te vullen op het gekoppelde ip (192.168.2.1)? En dan ook het IP zelf mee geef en de DNS invul? Maar dit werkt dus niet en mijn pc verbind wel met de router maar heeft geen internet, ik kan ook niets vinden wat werkt de de mensen op het tele2 forum zijn verschrikkelijk (wanneer het contract voorbij is dan is het dag tele2). Kan iemand mij helpen of vertellen wat ik fout doe?

HOI.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Is er niemand die mij een duwtje in de juiste richting kan geven?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 20:18
Heb zelf geen Tele2 dus ben er helaas niet echt bekennd mee hoe het daar zit.

Kwam overigens dit wel tegen op het Tele2 forum. ( https://forum.tele2.nl/va...luiten-op-zte-modem-69533 )Heb je dat al geprobeerd?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Dracoz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:11:
Heb zelf geen Tele2 dus ben er helaas niet echt bekennd mee hoe het daar zit.

Kwam overigens dit wel tegen op het Tele2 forum. ( https://forum.tele2.nl/va...luiten-op-zte-modem-69533 )Heb je dat al geprobeerd?
Toevallig dat topic een uur geleden nog door genomen maar helaas dat werkt voor mij niet.. het zit hem vooral in het gedeelte van mijn eigen router (gok ik) de tele2 router staat voor zover ik kan zien goed ingesteld want veel opties zijn er niet.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Dit zijn de keuzes in mijn eigen modem Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/69m0urm.png

Als ik voor static ip kies dan krijg ik al deze mogelijkheden Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aRFEOUW.png
Wat ik heb geprobeerd is om de zte een public ip te laten toewijzen aan het mac adres van mijn eigen router, en op mijn eigen router automatic dhcp geprobeerd als mede met de ingevulde instellingen maar beiden werkten niet.. Daarna hetzelfde maar dan met DMZ aan en met als ip het adres van mijn eigen router maar ook hierbij heb ik geen internet op mijn eigen router en alle aangesloten apparaten.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
Het grote probleem wat je nu creëert is dat je Wan(het grote boze internet) en je Lan in hetzelfde subnet zitten, dit gaat niet werken.

Zet je Wan eens op DHCP en verander je local ip-adres eens naar 192.168.25.1

Waarom dat Lan/local ip daarnaartoe? Omdat het een 'vreemd' subnet is t.o.v. de bekende adressen van providers.

Daarna alles saven en rebooten. Eerst je tele2 modem/router volledig laten herstarten en daarna pas je tp-link aan zetten.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik heb een vergelijkbare setup als jij wil opzetten maar dan met ziggo.

Router van mij:
LAN - 192.168.1.1
WAN - 192.168.178.2

Router van ziggo:
LAN - 192.168.178.1
WAN - Internet IP

Plaatje van setup. Misschien dat je er dan wat meer van begrijpt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fQkvMfDm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
ErikRedbeard schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 04:49:
Ik heb een vergelijkbare setup als jij wil opzetten maar dan met ziggo.
[afbeelding]
Dank! Heb hiervoor ook Ziggo gehad en toen had ik het ook zo en werkte het prima (ziggo kon gewoon in bridge modus). Ik heb het nu half werkend in ieder geval.
Annuk schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 02:49:
Het grote probleem wat je nu creëert is dat je Wan(het grote boze internet) en je Lan in hetzelfde subnet zitten, dit gaat niet werken.

Zet je Wan eens op DHCP en verander je local ip-adres eens naar 192.168.25.1

Waarom dat Lan/local ip daarnaartoe? Omdat het een 'vreemd' subnet is t.o.v. de bekende adressen van providers.

Daarna alles saven en rebooten. Eerst je tele2 modem/router volledig laten herstarten en daarna pas je tp-link aan zetten.
Ik heb nu internet door local ip op 192.168.2.1 te zetten en de rest zoals eerder beschreven en ik heb nu internet dus dat is fijn! Alleen staan de porten nog steeds niet open voor de buitenwereld :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
@Bananenspin Wat voor IP krijg je nu op de WAN van je TP-Link dan?
Daar kan je evt. uit opmaken of het een lokaal of een extern IP adres is namelijk.

Lokale adressen:
• 10.X.X.X
• 172.16.X.X
• 192.168.X.X

Als je WAN op je TP-link één van dergelijke adressen is dan krijg je dus (nog) GEEN extern IP-adres hierop maar krijgt je ZTE deze dus en deze geeft het door aan je tp-link.
Dan moet je dus proberen of je OF je WAN door kunt zetten naar je TP-link (iets van bridge modus) OF je moet je TP-link in de DMZ van de ZTE zetten en dan kan je als het goed is je port-forwardings doen op je TP-link.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Het WAN adres op mijn tp-link is 192.168.1.5 (die is vastgezet op dat adres in mijn modem van tele2). Deze staat dus in DMZ en laat alles over aan mijn tp-link. Een maat die in de security zit heeft mijn ip lopen scannen en krijgt te zien "all are filtered". Het lijkt er dus op dat ondanks DMZ de tele2 router nog iets blocked.. Ik ga maar weer eens contact met dat bedrijfje opnemen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Bananenspin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:40:
Het WAN adres op mijn tp-link is 192.168.1.5 (die is vastgezet op dat adres in mijn modem van tele2). Deze staat dus in DMZ en laat alles over aan mijn tp-link. Een maat die in de security zit heeft mijn ip lopen scannen en krijgt te zien "all are filtered". Het lijkt er dus op dat ondanks DMZ de tele2 router nog iets blocked.. Ik ga maar weer eens contact met dat bedrijfje opnemen.
Of er draait gewoon niets op je eigen router aan de WAN zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
Wat heeft je mac adres met een ip adres te maken? Ik denk dat stap 3 je probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Jou TP-Link blockt gewoon alle poorten en de tele2 router stuurt alles direct door naar de TP-Link.

Je gaat geen van beide op deze manier kunnen bereiken via het internet.
Maar dat is ook helemaal niet de bedoeling.

Je kan via intern netwerk beide routers benaderen.
Maar via internet geen van beide.
Dit moet je absoluut ook niet anders willen!

Zoals ik het dus lees werkt het zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 14-05-2018 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
ErikRedbeard schreef op maandag 14 mei 2018 @ 02:16:
Jou TP-Link blockt gewoon alle poorten en de tele2 router stuurt alles direct door naar de TP-Link.

Je gaat geen van beide op deze manier kunnen bereiken via het internet.
Maar dat is ook helemaal niet de bedoeling.

Je kan via intern netwerk beide routers benaderen.
Maar via internet geen van beide.
Dit moet je absoluut ook niet anders willen!

Zoals ik het dus lees werkt het zoals het hoort.
Ik wil ook zeker de router niet bereiken via het internet maar wel applicaties die bv op mijn pc of op mijn pi draaien. Na lang aandringen wilt tele2 toch een vervangende modem sturen (waarschijnlijk omdat er een nieuwere firmware uit is dan die op mijn modem draait en mijn modem niet lijkt te updaten). Dus we gaan het merken.

HOI.

Pagina: 1