Tele2 ondersteund in niets en wilt mij niet eens te woord staan met het forwarden van porten. Alleen via Twitter gaven ze het volgende antwoord: Een eigen router achter die van ons zetten.
Dus dat ging ik maar doen alleen ik krijg het niet werkend.. Wat heb ik gedaan?
Modem (tele2)
- Vast IP gegeven aan mijn eigen router (192.168.2.1)
- DMZ opengezet naar datzelfde IP toe
- Assign Public IP naar het mac adres van mijn eigen router
Wanneer ik dit doe en ik typ via mijn pc 192.168.1.1 in dan krijg ik de interface van mijn eigen router te zien, dit was voorheen altijd de ZTE dus stap 1 is gelukt (lijkt me?).
Dan mijn eigen router ( een TL-WDR3600 die draait op dd-wrt)
En hier loop ik op vast denk ik.. Ik weet niet goed wat hier in te vullen? Ik gok dat ik voor static ip moet gaan om vervolgens mijn wan ip in te vullen op het gekoppelde ip (192.168.2.1)? En dan ook het IP zelf mee geef en de DNS invul? Maar dit werkt dus niet en mijn pc verbind wel met de router maar heeft geen internet, ik kan ook niets vinden wat werkt de de mensen op het tele2 forum zijn verschrikkelijk (wanneer het contract voorbij is dan is het dag tele2). Kan iemand mij helpen of vertellen wat ik fout doe?
Dus dat ging ik maar doen alleen ik krijg het niet werkend.. Wat heb ik gedaan?
Modem (tele2)
- Vast IP gegeven aan mijn eigen router (192.168.2.1)
- DMZ opengezet naar datzelfde IP toe
- Assign Public IP naar het mac adres van mijn eigen router
Wanneer ik dit doe en ik typ via mijn pc 192.168.1.1 in dan krijg ik de interface van mijn eigen router te zien, dit was voorheen altijd de ZTE dus stap 1 is gelukt (lijkt me?).
Dan mijn eigen router ( een TL-WDR3600 die draait op dd-wrt)
En hier loop ik op vast denk ik.. Ik weet niet goed wat hier in te vullen? Ik gok dat ik voor static ip moet gaan om vervolgens mijn wan ip in te vullen op het gekoppelde ip (192.168.2.1)? En dan ook het IP zelf mee geef en de DNS invul? Maar dit werkt dus niet en mijn pc verbind wel met de router maar heeft geen internet, ik kan ook niets vinden wat werkt de de mensen op het tele2 forum zijn verschrikkelijk (wanneer het contract voorbij is dan is het dag tele2). Kan iemand mij helpen of vertellen wat ik fout doe?
HOI.