Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is de beste laptop met deze eisen volgens jullie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Clevergyno
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo,

Ik ben aan het zoeken voor een vervanging van de laptop die ik nu heb. (Lenovo Y50 2014)

Hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor standaard schoolwerk, meerdere virtual machines tegelijk draaien, films kijken en gamen. Het is aanbevolen dat ik minimaal 16gb RAM heb, een grote harddisk en een I7 of dergelijke. Ook zoek ik naar dergelijke bouwkwaliteit (omdat hij veel gaat lijden in de tas en op school), schermkwaliteit en spiekers.

Ook is het fijn als hij er niet te "gamer" uitziet. Je hebt veel laptops met goede specs, maar gebrekkige bouwkwaliteit en een lelijk uiterlijk. Een RJ45 aansluiting is fijn, maar dat zou nog opgelost kunnen worden met een adapter. Ook als het kan is het fijn als de laptop dunner en lichter is als de oude Lenovo, maar ik zou er goed mee kunnen doen als dat niet was.

Battery life is niet zo belangrijk voor mij. Goede is mooi meegenomen, maar ik zat ook altijd aan de adapter met mijn Lenovo. Het budget is Max 1300 euro, maar als het kan liever rond de 1000-1100.

Zelf had ik al zoiets als deze in mijn zicht: pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd

Alle reacties

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 14:09
In juli/augustus heb ik toevallig precies dezelfde laptop aangeschaft.
Ik vind het een fijne laptop met goede bouwkwaliteit (beter dan je zou denken, want hij ziet er een beetje fragiel uit vind ik) en goede specs. Batterijduur is ruim voldoende voor mij en ik neem hem elke dag mee naar school (HBO-ICT-opleiding)
.
Wat betreft de RJ-45-poort, misschien was je er al achter, maar deze heeft er gewoon eentje dus je hebt er geen adapter voor nodig.

Ik kan hem je aanraden.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:05
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786411.html?wid=1349303

Komt binnenkort nog wel eens in promotie. Zelf aangekocht voor net geen €900

• Clevergyno
  • Niet online
WDHBGS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:06:
In juli/augustus heb ik toevallig precies dezelfde laptop aangeschaft.
Ik vind het een fijne laptop met goede bouwkwaliteit (beter dan je zou denken, want hij ziet er een beetje fragiel uit vind ik) en goede specs. Batterijduur is ruim voldoende voor mij en ik neem hem elke dag mee naar school (HBO-ICT-opleiding)
.
Wat betreft de RJ-45-poort, misschien was je er al achter, maar deze heeft er gewoon eentje dus je hebt er geen adapter voor nodig.

Ik kan hem je aanraden.
Hoe is de kwaliteit van het scherm, toetsenbord en spiekers volgens jou?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
bottom line schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:41:

Zou ik zelf niet doen. Al vast een prima laptop zijn maar:

1) Wat als hij kapot gaat? Moet je hem dan terug naar china sturen? Dat kost ten eerste erg veel en je bent hem lang kwijt. Tweede nadeel is niet zo erg als je hem thuis gebruikt, maar als je er afhankelijk van bent voor school, heb je geen laptop en haal je je vakken niet.

2) Heeft geen goede videokaart. Je kunt dus niet gamen op deze laptop. (zou ik overigens ook niet aanraden op een laptop)

Maar waarom geef je je huidige laptop niet gewoon een upgrade? Er zit toch een i7 4720HQ in? Dat zal nog wel eventjes voldoende zijn. Dan kun je RAM upgraden naar 16GB en een SSD van 500GB kopen. Zit je op 250 euro en heb je weer een prima laptop

• Clevergyno
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:41:

Ziet er perfect uit, hij heeft alleen veel te weinig storage. Weet je toevallig iets vergeljjkbaars met meer storage?

• Clevergyno
  • Niet online
hoi1234 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:04:
[...]

Zou ik zelf niet doen. Al vast een prima laptop zijn maar:

1) Wat als hij kapot gaat? Moet je hem dan terug naar china sturen? Dat kost ten eerste erg veel en je bent hem lang kwijt. Tweede nadeel is niet zo erg als je hem thuis gebruikt, maar als je er afhankelijk van bent voor school, heb je geen laptop en haal je je vakken niet.

2) Heeft geen goede videokaart. Je kunt dus niet gamen op deze laptop. (zou ik overigens ook niet aanraden op een laptop)

Maar waarom geef je je huidige laptop niet gewoon een upgrade? Er zit toch een i7 4720HQ in? Dat zal nog wel eventjes voldoende zijn. Dan kun je RAM upgraden naar 16GB en een SSD van 500GB kopen. Zit je op 250 euro en heb je weer een prima laptop
De Lenovo is kapot daarom. Los van dat hij zwaar is, was het ook een perfecte laptop voor mij.

• bottom line
Clevergyno schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Ziet er perfect uit, hij heeft alleen veel te weinig storage. Weet je toevallig iets vergeljjkbaars met meer storage?
Er is plaats voor een 2de ram ;)

Reactie op hoi.
Kwaliteit is super. Kans dat je voor garantie moet teruggaan is minimaal. Net zoals hier in Europa je een HP koopt. Hoe vaak heb jij beroep moeten doen om producten binnen de 2jaar garantie? Ik nog nooit. En ik koop al tig gsm's uit China + laptops uit China.

Je betaalt met paypal, gratis Terugverzending en klaar is Kees. De meeste fouten in een laptop merk je toch al na de eerste maanden. En zelfs de chinezen zijn coulant in de 1ste 4-6 maanden

[ Voor 46% gewijzigd door bottom line op 14-05-2018 19:53 ]

• Clevergyno
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Reactie op hoi.
Kwaliteit is super. Kans dat je voor garantie moet teruggaan is minimaal. Net zoals hier in Europa je een HP koopt. Hoe vaak heb jij beroep moeten doen om producten binnen de 2jaar garantie? Ik nog nooit. En ik koop al tof gsm's uit China + laptops uit China.

Je betaalt met paypal, gratis Terugverzending en klaar is Kees. De meeste fouten in een laptop merk je toch al na de eerste maanden. En zelfs de chinezen zijn coulant in de 1ste 4-6 maanden
Ram is genoeg, 16GB. Ik heb het over opslag.

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 14:09
Clevergyno schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:02:
[...]

Hoe is de kwaliteit van het scherm, toetsenbord en spiekers volgens jou?
Het scherm vind ik mooi, alleen de helderheid valt t.o.v. andere laptops tegen, maar het is te doen.
Het toetsenbord typt lekker (vind ik, iedereen zal dat anders ervaren) en heeft één stand voor verlichting.
De speakers gebruik ik niet vaak, maar ze produceren voldoende geluid voor zover ik kan beoordelen.

• bottom line
Clevergyno schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:29:
[...]

Ram is genoeg, 16GB. Ik heb het over opslag.
Sorry rom bedoel ik :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLyGCAm.png
Maar dat terzijde, je gaat gamen op deze laptop? Welk en hoelang? Want daar is deze laptop idd wel minder geschikt voor (doordat ie zo dun is, is de koeling minder efficient als andere)

[ Voor 29% gewijzigd door bottom line op 14-05-2018 20:02 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
bottom line schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Reactie op hoi.
Kwaliteit is super. Kans dat je voor garantie moet teruggaan is minimaal. Net zoals hier in Europa je een HP koopt. Hoe vaak heb jij beroep moeten doen om producten binnen de 2jaar garantie? Ik nog nooit. En ik koop al tig gsm's uit China + laptops uit China.

Nou ja, ik heb echt een maandagochtend laptop... Je wordt niet echt blij als je hem kwijt bent. Ik zeg ook niet dat je ooit garantie nodig hebt, maar als je die nodig hebt, gaat het mogelijk sneller bij een Nederlandse retailer.

• Clevergyno
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:51:
[...]

Sorry rom bedoel ik :D
[afbeelding]
Maar dat terzijde, je gaat gamen op deze laptop? Welk en hoelang? Want daar is deze laptop idd wel minder geschikt voor (doordat ie zo dun is, is de koeling minder efficient als andere)
Ik had voor de zekerheid gaming bij gezet omdat ik dat wel doe, maar ik moet wel zeggen dat het tot nu toe wel meevalt. Het zwaarste wat ik tot nu toe heb gespeelt is Titanfall 2 en GTA 5. Daarnaast speel ik oudere games zoals, TF2, Half Life (2), Counter Strike, Transformers War en Fall of Cybertron en een paar RTS games. Meestal niet langer dan een uur aan een stuk.

Ik heb trouwens naar wat benchmarks gekeken en ik zie wel dat de MX150 nog redelijk wat aan kan. Meer dan ik dacht.

Ik heb nagekeken en je kunt inderdaad een extra m.2 toevoegen. Nu ben ik me wel aan het afvragen of de U series cpu goed genoeg is voor virtualization. Voornamelijk omdat het een lagere TDP is dan de andere en dus zwakker.

Komt de laptop met een chinese windows? Is de BIOS wel gewoon Engels en unlocked zodat ik het makkelijk kan herinstalleren in NL of ENG?

[ Voor 5% gewijzigd door Clevergyno op 14-05-2018 21:05 ]

• bottom line
Clevergyno schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:04:
[...]

Ik had voor de zekerheid gaming bij gezet omdat ik dat wel doe, maar ik moet wel zeggen dat het tot nu toe wel meevalt. Het zwaarste wat ik tot nu toe heb gespeelt is Titanfall 2 en GTA 5. Daarnaast speel ik oudere games zoals, TF2, Half Life (2), Counter Strike, Transformers War en Fall of Cybertron en een paar RTS games. Meestal niet langer dan een uur aan een stuk.

Ik heb trouwens naar wat benchmarks gekeken en ik zie wel dat de MX150 nog redelijk wat aan kan. Meer dan ik dacht.

Ik heb nagekeken en je kunt inderdaad een extra m.2 toevoegen. Nu ben ik me wel aan het afvragen of de U series cpu goed genoeg is voor virtualization. Voornamelijk omdat het een lagere TDP is dan de andere en dus zwakker.

Komt de laptop met een chinese windows? Is de BIOS wel gewoon Engels en unlocked zodat ik het makkelijk kan herinstalleren in NL of ENG?
Engelse bios, chinese windows. Erg gemakkelijk te herinstalleren met een Windows bootable USBstick :)

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik bezit zelf een BTO, Vind dit ideaal omdat je kan kiezen wat je wilt. had tijdens mijn zoektocht vaak dat de laptops net niet alles hadden wat ik wou.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Als je 'm veel mee sleept zou ik zeker kijken naar het gewicht en de bouwkwaliteit.

De i7-eis komt waarschijnlijk uit de tijd dat je voor een quadcore minimaal een i7 moest hebben, die tijd is niet meer.

Waarschijnlijk valt 'ie buiten je budget... maar heb je al eens naar een Dell XPS 15 gekeken?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Clevergyno
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:24:
Als je 'm veel mee sleept zou ik zeker kijken naar het gewicht en de bouwkwaliteit.

De i7-eis komt waarschijnlijk uit de tijd dat je voor een quadcore minimaal een i7 moest hebben, die tijd is niet meer.

Waarschijnlijk valt 'ie buiten je budget... maar heb je al eens naar een Dell XPS 15 gekeken?
Het is voornamelijk voor de virtualizatie, ik ben skeptisch of een I5 daar goed mee om kan gaan.
Gewicht vind ik op zich niet zo erg. Maar bouwkwaliteit moet zeker wel degelijk zijn, ja. XPS ziet er perfect uit ja, maar die zit toch echt boven het budget.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Clevergyno schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:41:
[...]

Het is voornamelijk voor de virtualizatie, ik ben skeptisch of een I5 daar goed mee om kan gaan.
Gewicht vind ik op zich niet zo erg. Maar bouwkwaliteit moet zeker wel degelijk zijn, ja. XPS ziet er perfect uit ja, maar die zit toch echt boven het budget.
Een i5 ULV (7200u) is exact dezelfde chip als een i7 ULV (7500u). Het verschil is een paar honderd MHz. Het zijn beide brakke dualcores.

Er komt pas een verschil bij de 7700hq. Dat is echt een andere chip die waardig het i7 stempel kan dragen, en ook een quad-core.

Sinds de 8000 serie is de i5 ULV reeks ook quad-core. Een i5 8250u heeft 4 cores, 8 threads en is vlotter dan een 7700hq. En dus in principe prima voor visualisatie. De i7 8550u is opnieuw dezelfde chip met een iets hogere klok.

Natuurlijk bestaat er ook een 8000-serie in HQ variant. Dan krijg je gewoon 6 cores en dat zijn echte workstations. Die zal echter buiten je budget vallen.

Ik zou je aanraden om hoe dan ook een 8000-serie chip te halen, waarschijnlijk zit je qua performance dsn sowieso wel goed, i5 of niet. Of een Ryzen, maar een laptop met goede bouwkwaliteit en AMD hardware heb ik nog niet gezien jammer genoeg.

Of een tweedehands XPS15 met 7700hq ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1