JDBC Logging proxy server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op een Windows XP SP3 met Java7 omgeving zou ik graag de SQL statements loggen die er op een jdbc-compatible database server die op port 2054 draait worden opgevraagd.

Als ik google op (een subset van) de woorden "jdbc logging proxy" dan krijg ik allemaal hits die vereisen dat je je eigen (java) code aanpast.

Weet iemand van het bestaan van een JDBC proxy die luistert op een poort, en alles doorstuurt naar de bestaande database server op een andere poort?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Beste antwoord (via Juup op 10-05-2018 17:39)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wikipedia: Java DataBase Connectivity

Daar staat zo ongeveer de reden beschreven dat er geen jdbc logging proxy's zijn, het is geen vastomlijnd precies gedefinieerd protocol wat te proxy'en is. Het kan allemaal custom/binaire/closed source dingen bevatten die niet te proxy'en zijn.

Er zijn standaard methoden waarmee je een jdbc driver aanstuurt, oftewel binnen java kan je dingen afvangen. Maar wat er over de lijn gaat is puur driver specifiek en niet meer te proxy'en.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wikipedia: Java DataBase Connectivity

Daar staat zo ongeveer de reden beschreven dat er geen jdbc logging proxy's zijn, het is geen vastomlijnd precies gedefinieerd protocol wat te proxy'en is. Het kan allemaal custom/binaire/closed source dingen bevatten die niet te proxy'en zijn.

Er zijn standaard methoden waarmee je een jdbc driver aanstuurt, oftewel binnen java kan je dingen afvangen. Maar wat er over de lijn gaat is puur driver specifiek en niet meer te proxy'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartza
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:14
Afhankelijk van wat je bedoelt met "die vereisen dat je je eigen (java) code aanpast."
Is p6spy misschien wel iets waar je wat mee kan.

https://github.com/p6spy/p6spy
http://p6spy.readthedocs.io/en/latest/install.html#

Dat heeft me in het verleden al een paar keer geholpen om uit vissen wat er nu echt aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39
Log4JDBC?
Dan vervang je de JDBC driver door een logger, die dan weer doorstuurt naar de daadwerkelijke JDBC driver.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu een gewone TCP proxy ertussen gehangen en kan zo iig het leesbare/ascii deel inzien.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Juist voor dit soort doeleinden is er op database niveau auditing uitgevonden. Icm login triggers heb je dan alles wat je wilt. Je dba kan je daarbij helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1