Beste heren en dames,
Ik heb mijn huidige PC nu al een goed aantal jaren, dus het is tijd om hem maar eens na alle goeie gaming jaren te gaan vervangen.
Aangezien ik niet meer op de zolderkamer woon bij mijn moeder en een mooie baan heb, heb ik een aardig budget kunnen opbrengen van ongeveer €1800 tot maximaal €2000 euro voor mijn nieuwe PC setup.
Nu heb ik al een setup idee en ben ik erg benieuwd of jullie nog tips of aanvullingen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, de nieuwste games en daarbij niet hoeven om te kijken of af te vragen of mijn PC het wel aankan de nieuwste games. Gewoon lekker op minimaal 60 fps (alle tijden) en alles lekker op ultra graphics als het even kan.
- Geen photoshop of andere dingen die super veel RAM nodig hebben, dus vond 16GB RAM wel prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimaal €1600,- Maximaal €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik heb al twee schermen, toetsenbord en gaming muis.
- Ik heb dus alleen alles intern nieuw nodig (+ besturingssysteem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon 1 goede videokaart, 16GB RAM ervaar ik als voldoende en een prima processor voor de nieuwste games?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ik kijk gewoon naar prijs-kwaliteit, ik sta open voor nieuwe merken etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft mij niet allemaal LED lampjes erin of een super mooie, mega kast of iets dergelijke.
Gewoon lekker functioneel blijven. Ik kijk op mijn scherm, niet op mijn PC
Ga je overklokken?
De site waar ik de computer wil bestellen (computer-bestel.nl) geeft een gratis service van 10%-20% processor boost overklok binnen de garantie (van twee jaar). Ik zelf was niet echt van plan
de PC te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Denken jullie dat ik met mijn huidige samenstelling er wel moet komen met mijn wenselijke situatie?
Hebben jullie tips of aanbevelingen? Dingen die ik beter kan vervangen als het aan jullie lag?
Daarnaast zit ik erg te twijfelen wat ik moet doen met de videokaart; 1070 Ti of 1080 Ti en in andere
onderdelen besparen bijvoorbeeld??
Ik hoor graag feedback!
Ik heb mijn huidige PC nu al een goed aantal jaren, dus het is tijd om hem maar eens na alle goeie gaming jaren te gaan vervangen.
Aangezien ik niet meer op de zolderkamer woon bij mijn moeder en een mooie baan heb, heb ik een aardig budget kunnen opbrengen van ongeveer €1800 tot maximaal €2000 euro voor mijn nieuwe PC setup.
Nu heb ik al een setup idee en ben ik erg benieuwd of jullie nog tips of aanvullingen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, de nieuwste games en daarbij niet hoeven om te kijken of af te vragen of mijn PC het wel aankan de nieuwste games. Gewoon lekker op minimaal 60 fps (alle tijden) en alles lekker op ultra graphics als het even kan.
- Geen photoshop of andere dingen die super veel RAM nodig hebben, dus vond 16GB RAM wel prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimaal €1600,- Maximaal €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik heb al twee schermen, toetsenbord en gaming muis.
- Ik heb dus alleen alles intern nieuw nodig (+ besturingssysteem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon 1 goede videokaart, 16GB RAM ervaar ik als voldoende en een prima processor voor de nieuwste games?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ik kijk gewoon naar prijs-kwaliteit, ik sta open voor nieuwe merken etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft mij niet allemaal LED lampjes erin of een super mooie, mega kast of iets dergelijke.
Gewoon lekker functioneel blijven. Ik kijk op mijn scherm, niet op mijn PC
Ga je overklokken?
De site waar ik de computer wil bestellen (computer-bestel.nl) geeft een gratis service van 10%-20% processor boost overklok binnen de garantie (van twee jaar). Ik zelf was niet echt van plan
de PC te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Denken jullie dat ik met mijn huidige samenstelling er wel moet komen met mijn wenselijke situatie?
Hebben jullie tips of aanbevelingen? Dingen die ik beter kan vervangen als het aan jullie lag?
Daarnaast zit ik erg te twijfelen wat ik moet doen met de videokaart; 1070 Ti of 1080 Ti en in andere
onderdelen besparen bijvoorbeeld??
Ik hoor graag feedback!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-F GAMING | € 195,- | € 195,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 57,93 | € 57,93 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | Cooler Master MasterAir MA410P | € 36,05 | € 36,05 |
| 1 | Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, 120mm | € 30,46 | € 30,46 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 199,50 | € 199,50 |
| 1 | Corsair CX750M | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 118,50 | € 118,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.705,79 | |