2 x in moeten bellen na opbouw van netwerk

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Het probleem is als volgt...

Ik bel via ISDN in bij Xs4all. De eerste keer maakt de pc verbinding met de server maar tijdens de wachtwoordverificatie duurt het ineens ontzettend lang... Kom ik al online dan kan ik geen sites inladen. Druk ik nu verbinding verbreken of annuleren en ik bel een tweede keer in dan doet hij het wel gewoon naar behoren.. Heeft dit iets met de IP adressering te maken ? Ik bel in via een 2000 machine, de andere PC heeft 98 SE geinstalled, maar geen internet. (Dit wil ik nog gaan doen)Het netwerk draait verder naar behoren...

Hoe kan ik dit oplossen ?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, is dit een éénmalig gebeuren of echt de standaard gang van zaken met inbellen bij jou?

Als dit standaard zo gaat ligt het óf aan XS4All, óf er is iets mis met je modeminstellingen.

Je kan in beide gevallen volgends mij het beste even de helpdesk van XS4All bellen, vragen, uitleggen wat er gebeurt en dan lopen ze even alle standaard-instellingen met je na.

Ze hebben trouwens ook een heel uitgebreid service centrum op de homepage, met veel gestelde vragen, misschien is dit een standaard-probleem en staat het antwoord daar. Je moet alleen een abbonnement hebben bij ze om daar in te mogen dus dat kon ik niet voor je nakijken.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
bedankt voor je hulp... Ik check het even bij xs4all. Ik krijg de indruk dat de server mij de eerste keer niet herkent en de tweede keer wel.....(vaag he )