Toon posts:

Trage bestandsoverdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort (voorheen nooit een probleem geweest) heb ik met enkele (dus niet alle) usb sticks problemen met het overzetten van bestanden naar de externe harde schijf van mijn pc, eerste geachte is dan usb stick stuk? maar naar de interne harde schijf werkt het prima, een goeie minuut om 2GB over te zetten. Echter naar de externe duurt het voor dezelfde 2GB een aantal uren (!)
Heb de usb stick al eens opnieuw geformatteerd maar het probleem blijft bestaan
De overdracht wordt gestart en loopt vervolgens schijnbaar vast om zo nu en dan ineens weer te gaan lopen met een razende snelheid van 2 a 3MB/s af en toe zelfs weer normale snelheid en dan weer 0
De oplossing is natuurlijk de tussenstap via de interne schijf, maar er lijkt mij gewoon een oplossing te moeten zijn aangezien het voorheen prima ging en ook bij andere usb's is het geen probleem
Kan het zijn dat een windows update de drivers over de rooie gewerkt heeft?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12 22:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Stick niet gewoon kapot (kapotte sectoren)?

Verwijderd

Topicstarter
Stick werkt overal prima, behalve wat ik net schreef
Lijkt me dus geen kapotte stick

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:33
Externe HDD al getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook al nagekeken, niks mis mee bovendien gaat het met andere usb sticks wel goed dus ik vermoed een driverprobleempje, maar hoe kom ik daar met zekerheid achter, valt dat te testen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Kijk eens of usb aansluiting 2 of een 3 beter werkt.

Vermoedelijk werkt je usb driver niet altijd goed, dit heb ik ook soms, vaak werkt usb 2 stabieler.

Je kunt nog proberen om er een usb hub met eigen stroom adapter ertussen te zetten, om stroom problemen uit te sluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door jan99999 op 10-05-2018 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens nakijken

Verwijderd

Trage bestandsoverdracht.
ik heb gisteren zaterdag 5-1-2019 een nieuwe harde schijf gekocht bij de Mediamarkt.
Om dat mijn 2e harde schijf de D: is een 2TB harde schijf bijna vol zit.
De nieuwe schijf is een Seagate Backup Plus Hub 6TB.
Aangesloten met de bijgeleverde USB3 kabel ik heb hem aangesloten aan de USB3 Poort van mijn computer.
de interne 2e schijf is een (waar van af moet worden gelezen is een ST2000DM001 1ER164. 2TB
De overdracht data is 1.2 TB de rest doe ik hier na.
Volgens de fabriek gegevens moet de overdracht snelheid 160MB/s zijn en van de ST2000DM001 ongeveer 130MB/s moeten zijn?.

Maar helaas de overdracht snelheid is tussen de 3.4 en max 5.2 MB/s.
met gevolg hij is nu al bezig is van af zaterdagavond 17:30 uur tot zondagavond nu 20:50 uur en krijg mededeling Tijd Resterend: Meer dan een dag?!.nog 651 GB te gaan.
Het zijn ongeveer 150 bestanden groot en kleine bestanden van flightsimulator en div. addons en documenten enz.
Vraag is of dit normaal is mijn computer is een I7 4.2Ghz 16 GB geheugen 250 SSD en 2TB Sata schijf

Help

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou even een eigen topic maken; je hebt andere apparatuur dan in dit topic vermeld staat plus je vermeld niets over je PC (componenten) en OS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

sorry 1e keer hier hoe moet ik dat doen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Installeer als eerste even CrystalDiskMark en meet eens de snelheden van de twee disks. Dus onafhankelijk van elkaar.

Daarna het zelfde maar dan simultaan, dus 2 keer diskmark starten en dan beide devices gelijk testen. Wat je zou moeten zien is dat dit nagenoeg geen invloed op elkaar moet hebben omdat het ene via USB gaat en de andere via SATA. Heeft het wel invloed op elkaar dan zijn er een aantal mogelijkheden welke van invloed kunnen zijn waarvan de meest belangrijke interrupt sharing van devices (dus niet de IO bus want die moet het aankunnen).

Daarna kan je nog een andere test doen en dat is een read performance test op de bron en simultaan een write performance op de doel disk. Wanneer beide testen elkaar niet negatief beinvloeden dan hoef je het probleem niet bij de devices zelf te zoeken. Heb je wel issues dan is er een issue met interrupt sharing of gewoon een brakke driver.

Wat nu wanneer de testen goed zijn gegaan maar de performance is ruk. Dan moet je het volgende doen:
Systeem drivers updaten, bij Intel is dat een heel driverpack. Bij AMD via MB fabrikant (wanneer ze nodig zijn)
Daarnaast USB drivers updaten (na) de systeem drivers.

Ik heb dit issue met name op Intel systemen gezien waarbij de drivers ouder waren dan maart/april 2018. Het issue treed hier op door een aantal factoren en is terug te brengen tot oude drivers+microcode update (tegenwoordig in Windows/linux ten behoeve van Meltdown, Spectre en aantal andere Intel issues) op Intel systemen. Hierbij wordt het issue versterkt doordat IO via geheugen gebeurd met een kopieslag in geheugen (verhaal is wat complexer dan dat, maar we houden het vandaag simpel). Hierdoor kan met onder andere oude drivers het probleem tot 30% per IO operatie oplopen, en van device naar device is dit dus 2*30%.

Bij USB naar USB kan het nog veel dramatischer zijn qua performance omdat verschillende "controllers" interrupts delen en in combinatie met Meltdown/Spectre fixes en oude drivers alles erg traag en stroperig wordt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1