Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixef
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb ca. 5500 z/w en 2000 kleurennegatieven, die wil ik allemaal goed kunnen bekijken en dan pas besluiten aan welke ca.15% ik aanzienlijke digitale ruimte ga besteden. De meeste negatiefscanners die nu worden aangeboden hebben een piepklein schermpje, maar ik wil er graag een die mijn laptopscherm (MacBook Pro) gebruikt. Ik denk dat de Plustek 8200i-se er misschien zo een is, die lijkt geen eigen scherm te hebben, maar dat staat niet in de specificaties. Wie kan mij meer over dergelijke scanners vertellen? Bestaan ze wel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom niet gewoon alles scannen naar je PC (dat moet toch al gebeuren om het op je scherm te laten zien), en daar weer verwijderen wat je niet wilt bewaren?
Verder, hoe veel ruimte zullen 7500 nou echt innemen? Ik ga er niet van uit dat dit veel meer dan 10MB per foto zal zijn, dus dan zit je in totaal op 75GB. Dat neemt met de huidige prijzen zo'n 5 euro aan schijfruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoon allemaal inscannen en daarna uitzoeken, lijkt mij een hoop minder (zoek) werk. De scanner moet hem namelijk toch al inscannen om je een preview te tonen, zeker op een groter scherm (hogere resolutie). Je kan hem dan net zo goed al op je PC opslaan en later in één keer allemaal uitzoeken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8