Nieuwe ervaring Windows 10 Pro2018 Spring update (6.3.17134)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hank.dussen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 21:07
Startte vanmorgen mijn pc op en kreeg een ongevraagde (??) W10 update voor de kiezen. Duurde niet lang. Herstart en vervolgens wel het blauwe windows opstart raampje en daarna niets meer. Paar keer opnieuw opgestart, moederbord gereset en ge-c-mossed, niets hielp steeds weer na het blauwe ruitje een zwart scherm. In de bios zelf waren alle onderdelen normaal te zien. Gelukkig draai ik elke week een image en de versie 6.3.16299 teruggezet. Nu lees ik er een patch is uitgebracht aangezien er problemen zouden zijn met Intel ssd's en W10. Ik heb een Samsung ssd. Vraag: herkent iemand dit hemelvaart kadootje? 8)7

Bedankt voor het lezen en eventuele reactie! Mvg Hank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt met W10 niets te willen qua updates. Versie 1803 is anderhalve week geleden uitgekomen en die zal altijd opnieuw proberen te installeren. Windows is nu een dienst (Windows as a Service) waar elke voorgaande versie na 18 maanden niet meer geรผpdatet wordt.

Als je dat niet wil kan je maximaal een half jaar uitstellen (wanneer de volgende nieuwe versie uitkomt), daarna moet je over. Of je moet W10 Enterprise LTSB gaan draaien (niet beschikbaar zonder volume license).

Op mijn Intel SSD geen problemen overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 10-05-2018 22:23 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op het moment 2 pc's hier met hetzelfde probleem en beide geen Intel-ssd (zoals op oa https://nl.hardware.info/...te-bij-aantal-intel-ssdrs te lezen is maar ook niet helemaal hetzelfde probleem lijkt te zijn) maar een Samsung 850Evo.

Na het Windows-logo wordt het scherm zwart en als je met de muis beweegt dan zie je wel de ronddraaiende cursor maar verder niets. Tijdens het starten van de computer een paar keer resetten en automatisch herstel begint maar dat helpt niet, starten in veilige modus gaat wel en geeft dan aan dat updates ongedaan worden gemaakt. Nadat ie dat gedaan heeft start de computer weer op en weer een zwart scherm, nog een keer starten in veilige modus en de updates worden weer ongedaan gemaakt en daarna krijg ik het bureaublad wel te zien. Nu de boel teruggezet naar Windows 10 1709, updates geinstalleerd, geen probleem. Ergens lijkt er dus iets niet helemaal lekker te gaan in de 1803-versie.

[edit]
Late toevoeging :P Na die updates heb ik 1830 weer geรฏnstalleerd en daarna geen problemen meer gehad. Raar iets..

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-05-2018 12:37 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:24
Bij de Pro-versie kun je updates uitstellen. Ga naar Windows Update —> Geavanceerde opties en zet het updatekanaal op Semi-Annual channel en de uitstel voor onderdelenupdates op 365 dagen. Dit heeft geen invloed op de beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
nelizmastr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:22:
Als je dat niet wil kan je maximaal een half jaar uitstellen (wanneer de volgende nieuwe versie uitkomt), daarna moet je over. Of je moet W10 Enterprise LTSB gaan draaien (niet beschikbaar zonder volume license).
Ik dacht dat dit uitstellen van updates alleen met de Pro versie kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

HoroHoro schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 05:43:
[...]

Ik dacht dat dit uitstellen van updates alleen met de Pro versie kon?
Klopt, maar dit topic gaat ook over de Pro versie, mocht je dat gemist hebben. Home gebruikers moeten alles maar accepteren of downgraden naar 7 of 8.1.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... ๐—๐–พ๐— ๐—๐—ˆ๐–พ๐–ฟ๐— ๐—‡๐—‚๐–พ๐— ๐—‰๐–พ๐—‹๐–ฟ๐–พ๐–ผ๐—

Op een of andere manier deed deze update ook vreemd met een HD7000 series mobiele videochip...

Kreeg het zwarte windows laadscherm tezien, met cursor in beeld. Na verwijderen van drivers met ddu in safe mode bootte ie weer normaal...

[ Voor 43% gewijzigd door d22wth op 19-05-2018 09:55 ]

๐š’๐™ฟ๐š‘๐š˜๐š—๐šŽ 16 ๐™ฟ๐š›๐š˜ - ๐–ฑ7 5800๐–ท3๐–ฃ - ๐–ท63 - ๐–ฌ๐–ฒ๐–จ ๐–ฑ๐–ณ๐–ท2070๐–ฒ - 32๐–ฆ๐–ก-3800 - 2๐–ณ๐–ก ๐–ฒ๐–ฒ๐–ฃ - ๐–ง510 ๐–ค๐—…๐—‚๐—๐–พ

Pagina: 1