Slechts advies vragen is niet genoeg. Je moet nog steeds 'je huiswerk maken'. Het is niet moeilijk, je zoekt even de details van de CPU op en je ziet dat die CPU geen graphics hardware heeft. Idem voor het moederbord. Als er niet wordt vermeld dat zulke graphics hardware er is, neem dan aan dat het er niet is. Als je logisch redeneert dan kan je begrijpen dat je iets van hardware nodig hebt voor graphics om graphics output te krijgen. Dus ofwel een grafische kaart ofwel graphics-hardware op de CPU of het moederbord. Het laatste komt inderdaad al lang niet meer voor voor de desktop. Leer ervan voor de volgende keer.

Om deze reden ben ik terughoudend met advies geven, ik doe het enkel als ik zie dat de persoon zelf er voldoende over nadenkt, ook om dit soort probleempjes te voorkomen.
Het moederbord is prima maar overkill voor deze CPU. Deze CPU is ook niet de beste keuze aangezien de 2400G beter presteert (het CPU-deel) en wel geïntegreerde graphics heeft. Mijn advies aan jou, indien jij jouw computer voor meer dan enkel browsing, multimedia en kantoorsoftware wil gebruiken (gaming, videobewerking...): ruil die CPU om voor een 2600X. Je betaalt niet gek veel meer maar je gaat er lang veel plezier van heb ben. Als je de computer enkel voor lichte taken gaat gebruiken dan is de 2200G voor jou prima. In principe levert de 2600(X) veel meer waar voor je geld. Pak de doos van het moederbord er nog eens bij. Daar staat op vermeld of dat dit moederbord wel of niet geschikt is voor de 2200G/2400G/2500(X). Als het een voldoende recente BIOS heeft dan staat er duidelijk iets op de doos vermeld wat je die informatie geeft. Als het moederbord al lang in de winkel lag dan staat het er niet op.
Gebruik ofwel een 2200G met een goedkoop B350 moederbord (tenzij je waarschijnlijk in de toekomst een CPU met 6 of meer kernen erop wil stoppen) ofwel een 2600(X) met die Prime Pro.
[
Voor 69% gewijzigd door
Verwijderd op 11-05-2018 10:32
]