Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tommy0779
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-12-2019
Ik heb een moederbord gekocht (Asus Prime X370-pro) waarbij ik uit de omschrijving kon afleiden dat er rechtstreeks mijn monitor op kon aansluiten (het ding heeft een display port en HDMI aansluiting). Het lukt me echter niet hier ook maar enig beeld uit te krijgen. Iemand enig idee wat ik fout doe?

processor: AMD Ryzen 5 1400
windows 10

Alvast bedankt voor jullie hulp

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je CPU heeft geen ingebouwde GPU. Dit gaat dus nooit werken. Als je een R5 2400G had gekocht, dan werkte het wel. :)

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-05-2018 21:07 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

Onboard video uitgangen zijn afhankelijk van een GPU in je CPU...die jouw Ryzen niet heeft.
Er zijn ook Ryzen APU's die wel een GPU hebben en dan werken die poorten wel.

Bij een gewone Ryzen ben je dus afhankelijk van een losse GPU (PCI-e videokaart).

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Videokaart kopen of CPU ruilen voor een 2400G.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• tommy0779
Ok. Bedankt allen voor jullie hulp (al had ik iets anders gehoopt) 😐

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Altijd goed je huiswerk doen ;) je kan niet aannemen dat elke processor onboard graphics heeft en videochips op het moederbord bestaan alleen nog in servers.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• tommy0779
nelizmastr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:17:
Altijd goed je huiswerk doen ;) je kan niet aannemen dat elke processor onboard graphics heeft en videochips op het moederbord bestaan alleen nog in servers.
Mja, daar ben ik nu inderdaad achter gekomen. Door mijn beperkte kennis was ik advies gaan vragen en ging ik er van uit dat dit in orde zou geweest zijn :-)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tommy0779 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Mja, daar ben ik nu inderdaad achter gekomen. Door mijn beperkte kennis was ik advies gaan vragen en ging ik er van uit dat dit in orde zou geweest zijn :-)
Verkeerde persoon om advies gevraagd dus. Maar kijk of je die R5 1400 kan ruilen voor een R5 2400G. Dat lost het probleem meteen op. Tenminste als de correcte bios nu al op je bordje staat. Hoe kom je daar achter zonder functionele GPU?

Tja, niet. Ik zeg het maar voordat het volgende probleem ontstaat. :)

Maar ik ben toch benieuwd. Wat was precies het plan dat je in je hoofd had? Wat wil je met dit systeem doen? Het moederbord is hardstikke goed, en ik heb er zelf ook eentje. Voor een R5 1400 is het alleen hardstikke overkill.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

tommy0779 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Slechts advies vragen is niet genoeg. Je moet nog steeds 'je huiswerk maken'. Het is niet moeilijk, je zoekt even de details van de CPU op en je ziet dat die CPU geen graphics hardware heeft. Idem voor het moederbord. Als er niet wordt vermeld dat zulke graphics hardware er is, neem dan aan dat het er niet is. Als je logisch redeneert dan kan je begrijpen dat je iets van hardware nodig hebt voor graphics om graphics output te krijgen. Dus ofwel een grafische kaart ofwel graphics-hardware op de CPU of het moederbord. Het laatste komt inderdaad al lang niet meer voor voor de desktop. Leer ervan voor de volgende keer. ;)
Om deze reden ben ik terughoudend met advies geven, ik doe het enkel als ik zie dat de persoon zelf er voldoende over nadenkt, ook om dit soort probleempjes te voorkomen.

Het moederbord is prima maar overkill voor deze CPU. Deze CPU is ook niet de beste keuze aangezien de 2400G beter presteert (het CPU-deel) en wel geïntegreerde graphics heeft. Mijn advies aan jou, indien jij jouw computer voor meer dan enkel browsing, multimedia en kantoorsoftware wil gebruiken (gaming, videobewerking...): ruil die CPU om voor een 2600X. Je betaalt niet gek veel meer maar je gaat er lang veel plezier van heb ben. Als je de computer enkel voor lichte taken gaat gebruiken dan is de 2200G voor jou prima. In principe levert de 2600(X) veel meer waar voor je geld. Pak de doos van het moederbord er nog eens bij. Daar staat op vermeld of dat dit moederbord wel of niet geschikt is voor de 2200G/2400G/2500(X). Als het een voldoende recente BIOS heeft dan staat er duidelijk iets op de doos vermeld wat je die informatie geeft. Als het moederbord al lang in de winkel lag dan staat het er niet op.
Gebruik ofwel een 2200G met een goedkoop B350 moederbord (tenzij je waarschijnlijk in de toekomst een CPU met 6 of meer kernen erop wil stoppen) ofwel een 2600(X) met die Prime Pro.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2018 10:32 ]

Pagina: 1