Installatie Win10 zonder bootcamp op Mac Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Sinds een paar dagen probeer ik win10 op mijn Mac Pro 4.1 te installeren. Let op, zonder bootcamp assistent maar direct via een install USB met Win10. Het is me eigenlijk ook gelukt. Ik had een werkende Win10 install op een dedicated SSD.

Echter, ik heb via Apple Bootcamp drivers gedownload en terwijl deze aan het installeren waren kreeg ik een zwart scherm en starte de Mac opnieuw op. De Windows install was niet meer te benaderen en iedere keer starte Windows de recovery modus op.

Ik heb vervolgens tot 3x toe opnieuw Windows geïnstalleerd en iedere keer kan ik alle stappen regulier doorlopen totdat ik weer een Win10 install heb. Sluit ik echter af, dan start Windows weer op in Recovery mode en is Windows niet meer regulier op te starten. En deze keren heb ik dus NiET geprobeerd de bootcamp drivers te installeren.

Iemand enig idee waar het fout gaat?

ehhhh..HOI

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Oplossing gevonden.

probleem zat hem in de drivers voor de videokaart (GT 120). Steeds na het installeren van Nvidia drivers (uit de gedownloade set apple bootcamp drivers) viel het scherm uit en bleef de mac opnieuw opstarten tot windows in recovery mode op was gestart. Oplossing hiervoor is:

Opstarten in veilige modus, verwijderen van drivers voor de videokaart. Opnieuw opstarten en windows draait weer regulier.

Vervolgens weer de set apple bootcamp drivers installeren is geen probleem. Verwijder echt even de NVIDIA drivers uit de map en run dan bootcamp applicatie. Alle drivers installeren zonder problemen.

ehhhh..HOI