Windows 7 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Mijn vraag

Ik heb ernstige computerproblemen. Sinds 7 mei 2018 lukt het niet om een USB aan de praat te krijgen. De externe USB sticks werken niet. De harde schijf via de hot swap bay werkt niet. Bij apparaatbeheer werkte een driver genaamd Teredo Tunneling Pseudo-Interfaceniet. Het had te maken met IPv6. Ik installeerde het behulp van informatie op het internet: https://answers.microsoft...87-4e77-babd-a69c8910e17e Dit is opgelost. Ik kreeg een malwaremelding. Dat heb ik verwijderd. Ik probeer de nieuwste Malwarebytes te installeren, maar dat lukte niet. Ik heb de oudere Malwarebytes verwijderd, zodat ik de nieuwe kon herstellen. Maar dat lukt niet meer. Ik krijg de foutmelding, zoals vermeld in de attachment. Systeemherstel lukt niet. Normaal gesproken lost systeemherstel heel wat op, maar nu is het ernstig probleem aan het worden.

Tevens was op 7 mei 2018 rond 22:00 uur de Ziggo router uitgevallen, waardoor het internet niet werkte. Rond 23:00 uur bemerkte ik, dat de randapparatuur (USB sticks en hotswapbay) niet meer werkten. Het internet heb ik de volgende dag weer hersteld. Raar genoeg werkte vandaag wel een langzamere USB stick.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Systeemherstel: niet gelukt.
Malwarebytes herinstalleren: niet gelukt.
USB-poorten werken niet.
Adwcleaner 7.1.1 controle op malware: gelukt. Een paar malware is verwijderd.

Melding Malwarebytes bij installatie:
https://ibb.co/hjv6yy

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Er is heel veel niet gelukt, maar waarom weten we niet. Alleen een melding van Malwarebytes.

Ik zou je wachtwoorden wijzigen (alle) en opnieuw installeren. Ben bang dat je hier niet meer uitkomt.

Die run hyve in het register is welbekend bij malware. Ongetwijfeld dat malware daar de rechten heeft weggehaald om zichzelf te beschermen als je het wilt verwijderen.

Ik zou kijken naar een herinstallatie en Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Scannen met andere anti-virus/malware tools?
Het beste vanuit een WINPE omgeving

Zelf gebruik ik deze vaak daarvoor:
Kaspersky Virus Removal Tool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zoals @Squ1zZy al zegt Windows opnieuw installeren
Via een andere pc een USB stick trekken met een installatie bestand en deze toepassen.
Hier een pagina met hoe je het moet doen.

Meteen de overstap maken naar Windows 10? Met Startisback heb je gewoon een vertrouwde interface van Windows 7

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
Windows 7 heb ik ooit van een USB geïnstalleerd.

Ik weet, dat Windows 10 soms ook problemen geeft.
https://nl.hardware.info/...te-bij-aantal-intel-ssdrs

Ik heb de Kaspersky Virus Removal Tool gebruikt en inderdaad is er wat malware verwijderd.

Over het naar Windows 10 gaan, moet ik nog sterk over nadenken, want het gaat me veel tijd kosten om alles weer in orde te zetten. Zo heb ik van veel programma's, waarbij ik dan de instellingen ergens moet opslaan en dan weer installeren in Windows 10. Maar het lijkt er sterk op, dat ik dit moet doen, want mijn PC functioneert simpelweg niet meer.

Over Windows 10:
- Kun je zelf ook aangeven, dat je de updates niet meteen wilt installeren (zie Spectre en Meltdown). Ik heb nog een Haswell CPU (i7-4770k) en destijds werd er door Intel aangeven niet te updates te installeren. Hoewel ik nu wel berichten lees, dat er patches zijn uitgebracht, heb ik geen directe links kunnen vinden.
- Bevat Windows 10 updates voor beveiliging voor een Haswell CPU (Spectre en Meltdown)?
- Is Windows Enterprise is beter dan Pro? Of bevat het overbodige functies?

Ik zal nog gaan scannen vanuit WINPE.

Bij systeemherstel krijg ik het volgende bericht:

https://ibb.co/eUb6yy

Ik heb het volgende geprobeerd (System File Checker/Systeembestandscontrole):
https://support.microsoft...pted-system?wa=wsignin1.0

Bij cmd.exe venster krijg ik het antwoord: 'de herstelservice kan niet worden gestart'.

[ Voor 13% gewijzigd door TripleZ op 10-05-2018 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:17

TheVMaster

Moderator WOS
TripleZ schreef op Thursday 10 May 2018 @ 17:36:

Ik heb de Kaspersky Virus Removal Tool gebruikt en inderdaad is er wat malware verwijderd.

Over het naar Windows 10 gaan, moet ik nog sterk over nadenken, want het gaat me veel tijd kosten om alles weer in orde te zetten. Zo heb ik van veel programma's, waarbij ik dan de instellingen ergens moet opslaan en dan weer installeren in Windows 10. Maar het lijkt er sterk op, dat ik dit moet doen, want mijn PC functioneert simpelweg niet meer.

Over Windows 10:
- Kun je zelf ook aangeven, dat je de updates niet meteen wilt installeren (zie Spectre en Meltdown). Ik heb nog een Haswell CPU (i7-4770k) en destijds werd er door Intel aangeven niet te updates te installeren. Hoewel ik nu wel berichten lees, dat er patches zijn uitgebracht, heb ik geen directe links kunnen vinden.
- Bevat Windows 10 updates voor beveiliging voor een Haswell CPU (Spectre en Meltdown)?

Ik zal nog gaan scannen vanuit WINPE.

Bij systeemherstel krijg ik het volgende bericht:

Ik heb het volgende geprobeerd (System File Checker/Systeembestandscontrole):
https://support.microsoft...pted-system?wa=wsignin1.0

Bij cmd.exe venster krijg ik het antwoord: 'de herstelservice kan niet worden gestart'.
Ik zou echt via WinPE je files (documenten, foto's etc) proberen veilig te stellen en mooi met een schone Windows 10 installatie beginnen. Je weet namelijk nooit of je de malware wel helemaal goed hebt verwijderd.

De Enterprise versie (van Windows 10) kun je als particulier niet installeren, aangezien de licenties daarvoor niet verkocht worden. Windows 10 Pro is zeker goed genoeg voor de gemiddelde thuisgebruiker.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 10-05-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
En wat gebeurt er bij het invoeren van rstrui.exe in command prompt?

Frisse w10 installatie is beter, maar zou je dit eens willen proberen om systeemherstel te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
Als ik dat intyp, wordt systeemherstel gestart. Niet dat er iets mee kan doen. Zoals vermeldt, start het systeemherstel wel op, maar ik kan het systeem niet herstellen.

Ik krijg dan het volgende bericht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Als laatste zou je het op deze manier nog kunnen proberen https://answers.microsoft...1b-45a0-b6b4-1a67852eb8d1

Ik zal nog even naar die foutmelding kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
De mogelijke oplossing voor de error die je krijgt vind je hier. Ben benieuwd naar de uitkomsten.

*knip* Link naar 'vaag' tooltje is niet nodig

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 11-05-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
Ik heb geen Windows 7 Repair CD bij de hand.

Kan iemand dit nog beantwoorden:

Over Windows 10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:17

TheVMaster

Moderator WOS
JackSparrow schreef op Thursday 10 May 2018 @ 18:25:
[...]

Ik zou echt via WinPE je files (documenten, foto's etc) proberen veilig te stellen en mooi met een schone Windows 10 installatie beginnen. Je weet namelijk nooit of je de malware wel helemaal goed hebt verwijderd.

De Enterprise versie (van Windows 10) kun je als particulier niet installeren, aangezien de licenties daarvoor niet verkocht worden. Windows 10 Pro is zeker goed genoeg voor de gemiddelde thuisgebruiker.
@TripleZ Ik val een beetje in herhaling denk ik :+ Die andere vragen kan ik helaas niet voor je beantwoorden, maar eh...is daar niets over te vinden op de Intel website?

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 10-05-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Die cd hoef je ook niet persé te hebben je kan die error ook handmatig proberen te fixen via de latere link die ik je stuurde, maar ga voor Windows 10 pro en stel je data veilig. In dit geval echt beter. Dan begin je schoon en ben je zeker van alle malware af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
TripleZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:01:
Ik heb geen Windows 7 Repair CD bij de hand.

Kan iemand dit nog beantwoorden:

Over Windows 10:
Ik zou me niet zo druk maken over Spectre en Meltdown. Je wilt juist wel updates installeren. Het niet installeren van updates brengt je in situaties zoals geschetst in je eigen TS.
Enterprise is niet interessant. Pro is alleen interessant als je Remote Desktop Host wil zijn afaik.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 10-05-2018 20:17 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
Dit is het resultaat van de Reimage software. Ik heb de aanwijzingen gevolgd over Internet Explorer, maar zonder resultaat:

https://ibb.co/gTr6Yy
https://ibb.co/bQ5uLd

Het probleem, dat ik heb, is dat ik geen USB opstart disk van Windows 10 kan maken, aangezien de USB poorten niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TripleZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:30:
[...]

Het probleem, dat ik heb, is dat ik geen USB opstart disk van Windows 10 kan maken, aangezien de USB poorten niet werken.
Dat hoeft niet per se op die computer. Mag ook op een andere zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

TripleZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:36:

Over Windows 10:
@Zorian heeft een 4770K en die draait Windows 10. Toch? Of ben ik niet goed ingelicht

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Of kijken of deze MS fix it je USB problemen oplost.
https://support.microsoft...-fix-windows-usb-problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een paar malware is verwijderd.
Dan is er dus troep op jouw systeem geweest, mogelijk is alles verwijderd, waarschijnlijk niet. In ieder geval zijn de gevolgen van die troep nog aanwezig en is dit dweilen met de kraan open, malware op systeem = herinstallatie doen en volgende keer voorzichtiger zijn :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:24

Zorian

What the fox?

Nivida_intel schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:51:
[...]

@Zorian heeft een 4770K en die draait Windows 10. Toch? Of ben ik niet goed ingelicht
Ik heb inderdaad een i7 4770k en draai op de April update van Windows 10.
Ik heb echter niet de patches tegen spectre en meltdown. Dit zal via een bios update moeten gebeuren maar mijn moederbord (Asus Z97 Pro Gaming) krijgt die niet.
Lig er echter niet wakker van. Mij boeit het niks dat ik die patches niet heb, gebeurt toch niks.
TripleZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:30:
Dit is het resultaat van de Reimage software. Ik heb de aanwijzingen gevolgd over Internet Explorer, maar zonder resultaat:

https://ibb.co/gTr6Yy
https://ibb.co/bQ5uLd

Je moet de USB stick ook even maken met een andere computer. Pak even de pc van een vriend, familie of die van je werk ofzo.
De installatie van Windows 10 start je vanuit de bios/uefi dus nog voordat er een Windows is geladen.
Dat je USB onder Windows niet werkt zou daar dus geen invloed op mogen hebben.
Als je USB poorten het zelfs in de bios niet doen heb je een extra probleem welke in de hoek van je moederbord gezocht mag worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Zorian op 10-05-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Al een offline scan gedaan vanuit WINPE?
Ook goed is Autoruns for Windows om te kijken wat er allemaal nog voor rommel wordt opgestart.
How-to Geek: Using Autoruns to Deal with Startup Processes and Malware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ok, hier nog 2 centen van mijn kant.

Gezien je niet weet wat de malware heeft gedaan en je het nu ook niet meer kan achterhalen zou ik het volgende voorstellen:

De kans is groot dat je je wachtwoorden niet vaak veranderd. Dit is een goed moment. Neem een password manager en maak gebruik van random wachtwoorden. Wijzig al je wachtwoorden en installeer Windows 10.

Mocht je data van deze schift afhalen, controleer dat dan eerst voor je het gaat terug kopiëren. Als je malware terug kopieert heb je binnen no-time weer hetzelfde probleem.

Maak gebruik van legitieme software en al helemaal de virus-scanner. Als je die via torrents gaat downloaden dan weet je zeker dat je troep binnen haalt. Betaal voor een goede virus-scanner die ervoor zorgt dat de kans op malware een stuk kleiner wordt. Zorg er ook voor dat je OS altijd up-to-date is. Windows 7 valt er dus niet onder.

Je maakt je druk over Spectre en Meltdown terwijl je malware op je computer hebt gehad. Ik kan je garanderen dan het uitbuiten van Spectre en Meltdown moeilijk is dan het installeren van ander malware. Als er wel malware uit komt dat Spectre en Meltdown gebruikt dan ben jij niet de enige die zich zorgen moet maken. Ik zou me eerder druk maken om wat de malware tot nu toe heeft gedaan en hoe je het in de toekomst moet voorkomen.

Ook geef je aan dat Windows 10 soms problemen geeft, maar je haalt een probleem aan terwijl je niet aangeeft of je in bezit bent van een Intel SSD.

Het slechte weer is voorbij. Verander al je wachtwoorden, maak gebruik van een password manager en installeer Windows 10. Check je data die je kopieert en herinstalleer al je legitieme applicaties!

Ok, dat waren mijn 4 centen tot nu toe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 13:43

DataGhost

iPL dev

Nelis19821 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:01:
De mogelijke oplossing voor de error die je krijgt vind je hier. Ben benieuwd naar de uitkomsten.

[waarschijnljk geen lekkere URL]
Dit is dus dé manier om je pc in die brakke toestand te krijgen. Dit soort tools zijn bijna zonder uitzondering rommel met verschillende gradaties van user-naaien. Na het draaien van dit tooltje (gezien de screenshots al gebeurd) zou ik zeker een volledig nieuwe installatie doen.
TripleZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:01:
Een illegale (want Enterprise kan je als particulier niet kopen dus je bent nu niet in een legitieme winkel aan het kijken) kopie van Windows draaien is ook een prima manier om je systeem direct vanaf het begin al in puin te hebben, aangezien er malware al lekker in de installatie-image meegebakken kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleZ
Ik heb een aantal dagen niet gereageerd en in de tussentijd heb ik al Windows 10 geïnstalleerd. Hoewel ik bij andere personen al de werking van Windows 10 heb bekeken, is het wat anders als je op je eigen computer een nieuw besturingssysteem heb geïnstalleerd.

Ik wil nog duidelijk maken, dat ik altijd al anti-virus en malware software had geïnstalleerd op mijn PC. Maar toch is het één en andere doorgedrongen in mijn systeem. Waarschijnlijk heeft het iets met de Ziggo router te maken, die zoals eerder vermeld, waarvan om 22:00 uur het internet uitviel en na een uur begon ik allerlei problemen te bemerken.

Ik wil nog iedereen bedanken voor de hulp. In een volgende post zal ik wat andere problemen met Windows 10 toelichten, die ik heb ondervonden. En wellicht kan iemand nog mij ook helpen met een wat oud probleem (fancontroller)
Pagina: 1