Airbnb ervaringen? Alleen maar postieve recensies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Zijn er mogelijk tweakers met ervaringen met Airbnb? Ik hoor wisselende verhalen. Ik heb een aantal pareltjes gevonden waar ik graag in de zomer heen zou willen, maar een aantal zaken vallen mij op:

- Ik heb misschien wel een paar 100 airbnb woningen bekeken en nog geen enkele negatieve recensie ontdekt. Dit lijkt me onmogelijk. Hoe kan dit?

- De servicekosten zijn exorbitant. Voor een woning betaal ik (of zou ik betalen) 135 euro servicekosten voor 3 nachten. WAT!? Het ergste is dat je die ook niet terug krijgt bij annulering na 48 uur.

- Annuleringen kunnen ook door de verhuurder worden ingezet.

- Er is geen enkele garantie dat je daadwerkelijk een sleutel krijgt en zonder negatieve recensies zijn de minpunten van een woning niet genoemd.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen... Is Airbnb misschien vooral geschikt als oplossing voor een simpele kamer in een grote stad, of kun je ook best een rondreis door Europa bij Airbnb bij elkaar klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:16
- Dat is niet onmogelijk, maar wel opmerkelijk natuurlijk.
Zoveel mogelijk research doen is altijd aanbevolen.

- Tja, de site wil ook eraan verdienen en kunnen zoveel vragen als ze maar willen.
Soms is het mogelijk om via andere kanalen een woning te huren waarbij je niet de servicekosten hoeft te betalen, maar je verliest dan ( natuurlijk ) wel privileges die airbnb zelf aanbied als je via hun boekt.

- Lijkt me onredelijk maar in extreem uitzonderlijke gevallen zou het gerechtvaardigd kunnen zijn.
De verhuurder heeft er ook niks aan om het ineens te annuleren en ik denk dat je geen lang bestaan hebt op airbnb als je vaak boekingen laat annuleren.

- Verhuurders garantie staat mooi beschreven op de site van airbnb maar als huurder is het onduidelijk, ook geen ervaring daarmee.

Het zal per situatie afhangen of airbnb geschikt is of niet, er zijn namelijk wel meer verhuur sites die op zelfde concept woningen te huur hebben.
Om een compleet beeld te hebben van wat er allemaal te huur is en wat de mogelijkheden zijn is het sowieso aan te raden om ook op andere websites te gaan zoeken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20
Yordi- schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:36:
Zijn er mogelijk tweakers met ervaringen met Airbnb? Ik hoor wisselende verhalen. Ik heb een aantal pareltjes gevonden waar ik graag in de zomer heen zou willen, maar een aantal zaken vallen mij op:

- Ik heb misschien wel een paar 100 airbnb woningen bekeken en nog geen enkele negatieve recensie ontdekt. Dit lijkt me onmogelijk. Hoe kan dit?

- De servicekosten zijn exorbitant. Voor een woning betaal ik (of zou ik betalen) 135 euro servicekosten voor 3 nachten. WAT!? Het ergste is dat je die ook niet terug krijgt bij annulering na 48 uur.

- Annuleringen kunnen ook door de verhuurder worden ingezet.

- Er is geen enkele garantie dat je daadwerkelijk een sleutel krijgt en zonder negatieve recensies zijn de minpunten van een woning niet genoemd.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen... Is Airbnb misschien vooral geschikt als oplossing voor een simpele kamer in een grote stad, of kun je ook best een rondreis door Europa bij Airbnb bij elkaar klikken?
Veel verhuurders zijn ook best bereid om buiten airbnb de woning aan je te verhuren, dan heb je geen servicekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Én maak je het systeem kapot.

Ik heb redelijk goede ervaringen met AirBNB. Ik studeer nu aan Howest in Brugge, en heb al een tijd een AirBNB gevonden in het dorpje Lichtervelde wat er redelijk naast ligt. De AirBNB is een 'superhost' (insert #kotssmiley here), maar maken het wél waar. Redelijke waarde, Belgisch bier, goede gesprekken, goed bed, rust.
Ik kán daarvoor ook in Brugge gaan zitten, maar ben dan het dubbele kwijt voor een waardeloos hotel met een slécht bed.

Het aanbod wisselt. Ik heb in oktober (lang verhaal) gekeken voor een AirBNB in Philippine (Zeeland). Het bezoek ging niet door (mijn ondertussen overleden vader wilde graag mosselen eten in Philippine, maar had daar na een week geen kracht meer voor. De campers waren een week gereserveerd), en dus €130 down the drain. Dát zie ik met een hotel niet heel snel gebeuren.

Ík ben erg blij met AirBNB. Ik heb wel een achtergrond met gasten ontvangen via Couchsurfing, dus YMMV.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:31
Ik ben persoonlijk een groot fan. Heb zelf alleen goede tot fantastische ervaringen gehad (~40x, meestal een kamer in huis en af en toe een heel appartement / woning), maar je moet wat tijd steken in het uitzoeken en beoordelen van de advertenties. Er zitten minder goede plekken en ook wat rotte appels tussen, maar met het scannen van beschrijving / foto's / aantal recenties kun je die er in mijn ervaring vrij eenvoudig uitfilteren en de pareltjes ertussenuit vissen.

De recensies zijn inderdaad vaak positief, omdat het best persoonlijk is en je je host / de eigenaren van de woning vaak een beetje leert kennen, zeker als je in een kamer in huis slaapt. Daardoor is het wat lullig om een erg negatieve review te schrijven. Ook hier geldt dat je op zich vaak wel kunt aanvoelen of recensies "verplicht" beleefd zijn, of dat mensen echt enthousiast zijn. Maar als er echt wat mis is staat dat meestal wel ergens in een recensie.

Servicekosten zijn hoog ja, dat hangt ook van het land af. Uiteindelijk meestal wel flink goedkoper dan een hotel natuurlijk. "Schoonmaakkosten" etc. zijn ook weer kosten die de host berekent, niet Airbnb. Hosts kunnen zelf annuleren, maar het is me pas 1x overkomen en met een goede reden. Er wordt dan ook een automatische recensie geplaatst waar dat in staat, dus je ziet het zo als iemand dat vaak doet.

Of een rondreis door Europa met alle overnachtingen te regelen is via Airbnb, zeker weten. Dan moet je wel openstaan voor het overnachten in kamers bij mensen thuis, hele woningen zijn niet overal te vinden. Juist buiten de steden is mijn ervaring dat mensen extra hun best doen, omdat er natuurlijk minder vraag is en ze meer moeite moeten doen om de kamer te verhuren. Vaker een ontbijtje erbij, extra spullen beschikbaar, mooiere en ruimere kamer etc.

Buiten Airbnb om huren zou ik de eerste keer nooit doen, als er iets niet klopt ben je in ieder geval gedekt en betaalt Airbnb de hotelkosten. Als je ergens al een keer bent geweest en de mensen kent kan het natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Ik ben al een keer of tien naar Airbnb huizen geweest in nl, de, Kroatië, VS en Canada. Altijd volledige huizen, goede recensies, geen borg gezocht. Niet 1 slechte ervaring gehad.

Als iets goed is, is het goed. Het is allemaal ook niet zo ingewikkeld natuurlijk, iemand biedt een huis/kamer aan en als dat goed is, zit het goed. En als iemand 2 slechte recensies krijgt dan komen ze vast ook niet meer voor in de resultaten of worden ze niet meer geboekt en verwijderd ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door 418O2 op 10-05-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05 09:51
Nu een paar keer een AirBNB gehuurd. Ik heb zowel goede als slechte ervaringen. 1x in Cinque terre, prima kamer veel beter dan een hotel (extreem duur daar), host niet gezien sleutel zat in een kastje, maar wel via de app contact gehad.
Nog een keer in Italie willen boeken, echter werden alle verzoeken geweigerd en kreeg ik daarna berichtjes of ik toch wou huren voor 3x de aangegeven rate. AirBNB waarschuwt ook voor dit soort praktijken.

1x in Parijs, host lag in het ziekenhuis 1 week voor tijd, ik was al bang dat ik niks meer kon vinden. AirBNB heeft na de email mij meerdere keren gebeld (1 medewerker vanuit Amsterdam daarna vanuit Berlijn), en gezorgd dat ik nog een andere AirBNB kon krijgen tegen een vergelijkbare rate.

Reviews zijn alles, in Parijs gaven mensen aan dat de badkamer toch wel erg klein was, dit was ook zo de deur moest open om van de wc te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:53
Meeste AirBNB’s zijn prima. Ik schrijf dit nu vanuit een huis in Italië dat we via AirBNB gehuurd hebben. Eerder ook in huizen in Frankrijk, België en Duitsland gezeten. Twee jaar geleden ook eens een kamer gehuurd in Paige Arizona, omdat de hotels daar zo duur zijn. Eigenlijk altijd prima ervaringen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben geen fan van het AirB&B-model, maar wel een aantal keer gebruikt. Sowieso is de concurrentie erg op prijs, vandaar dat men via 'servicekosten' nog wat extra's probeert binnen te harken. Kan ook zijn dat betreffende plek liever verhuurt aan mensen die veel langer blijven, dat zie je soms ook aan hure kortingen voor > week of zelfs maand.

Het was verder allemaal prima over het algemeen. Beetje hetzelfde als met hotels, altijd erg mooie foto's, gemaakt met groothoek en vanuit de beste hoek natuurlijk :+ Het leuke vind ik wel dat je nog 's wat in de randen van het centrum komt in willekeurige woonstraten.

Probleem natuurlijk van de review-economie is dat je *of* 5 sterren moet hebben *of* niet meer aan de bak komt. Ik denk dat veel mensen met een zo-zo ervaring dat ook weer niet op hun geweten willen hebben en dus of niets achter laten, of toch maar die 4-5 sterren.

Overigens vind ik AirB&B over het algemeen niet erg persoonlijk. Toevallig een keer een kamer gehuurd van iemand ook bekend was met couchsurfen en die was een stuk opener. Meestal is het ' hier sleutel ' en pleite.

Het liefst zou ik een terugkeer naar op de bonne-fooi ergens heenreizen en dan ter plekke iets vinden, ipv al dat georganiseer maar ik denk niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren :P

[ Voor 7% gewijzigd door Basszje op 10-05-2018 09:39 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wij hebben nu 1 ervaring met AirBnB in BE en deze was prima. De userreviews kwamen exact overeen en het was uitermate goed.

Dit jaar nemen we meer risico met AirBnB; een nieuwe host met 0 ervaringen. Ik heb vooraf wel even wat zitten speuren; ik kon het huis redelijk makkelijk vinden op Google Maps en de eigenaar heeft wel recenties als huurder op zijn naam. Ik kon hem gewoon op FB en LinkedIn vinden en initiele gesprekken via PM waren prettig. Dat tezamen met het annuleringsbeleid (alles terug tot 24 uur voor aanvang) deed mij doen besluiten de gok te wagen, ondanks de kosten van net geen 2k (2 weken in Denemarken)

Ja, de behandelingskosten van AirBnB zijn enorm; het is X percentage van de complete kosten van je boeking. Hoe duurder het verblijf; hoe meer kosten. Maar ook AirBnB moet geld verdienen op een al moordende business...

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 10-05-2018 09:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:45:

- Verhuurders garantie staat mooi beschreven op de site van airbnb maar als huurder is het onduidelijk, ook geen ervaring daarmee.
Aanvankelijk was ik zéér sceptisch (als in "AirBnB??? Nooit van mijn leven !!!").

Maar inmiddels ben ik 180 graden gedraaid en is het "AirBnB??? Alleen dat nog maar !!!".

Het is inderdaad de moeite waard om te zoeken naar pareltjes, maar dan kan je echt voor no-money in the middle of no-where (of juist in the centre of everything) zitten.

Belangrijkste is recensies lezen en kijken of dit overeenkomt met je eigen verwachtingen.

Als er 5x wordt gemeld dat het 'wel een beetje stoffig was', dan is het ook gewoon een stoffige plek.

Roepen meer mensen dat het lawaaierig kan zijn op zondag, dan is dat zo.

En als iets kleiner is dan op de foto, of juist groter... dan zal dat zo zijn :p

Probeer ook naar de avatars te kijken, voor wat het waard is; een recensie van een jong, hip stel zal eerder aansluiten bij je verwachtingen als jij dat ook bent.

Ben je 50+ en een grijze muis, dan zit je dus verkeerd wat die recensie betreft en zoek je naar mensen die daaraan voldoen (etnisch profileren, ik weet het...).

Qua bescherming van de huurder;

NOOIT buiten AirBnB iets regelen!

Daarmee verlies je al je rechten, maar het kan ook 'gevaarlijk' zijn in de zin van geen enkel communicatie-verkeer achteraf nog bewezen kan worden;

AirBnB bewaart alle gesprekken, en juist om die reden -> ik heb één keer meegemaakt (als huurder) dat het mis ging.

De verhuurder annuleerde een week van te voren de boeking, omdat (waarschijnlijk) iemand anders buiten de site om veel meer betaalde en voor een veel langere periode.

Aanvankelijk bood hij zelf een 'vervangend' appartement aan - voor een 'iets hogere prijs', maar dat voelde aan alle kanten slecht en na wat heen en weer mailen (via AirBnB) besloten we op de 'cancel / report abuse' knop (of hoe dat ook heet) te drukken.

Letterlijk binnen 5 minuten werd de boeking geannuleerd, stond ons geld als 'credit' op de AirBnB rekening, is de beste man door AirBnB gesommeerd dit niet meer te doen en kreeg hij een negatieve recensie van zowel ons als het interne systeem van AirBnB.

Met dat credit alsnog een (veel leuker) appartement geregeld en de tijd van ons leven gehad...

- edit - Gebaseerd op +/- 5 jaar AirBnB ervaring in veel landen en enkel volledige woningen.

Als ik iets negatiefs tegenkwam, meldde ik dat eerst aan de verhuurder - hoor en wederhoor... maar ook (met constructieve opbouw / argumenten) in de reviews.

Een review hoeft niet positief te zijn, als die maar eerlijk is...

En je kan best opbouwende kritiek hebben (bv. een keer een keuken meegemaakt zonder servies...) - daar heeft iedereen (huurder en verhuurder) wat aan.

Overigens was er wel servies, maar ik ben 2 meter en de verhuurder 1.45 meter en die had alles in laadjes gestopt die ik niet eens kon zien zonder op de grond te gaan liggen (Thailand).

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 10-05-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 22:07
Ik heb zelf 2x AirBnB in Japan gebruikt en de ervaring die ik hierbij had was erg positief.

Wel ken ik iemand wiens boeking op dag van aankomst geannuleerd werd door de host en ivm drukte (nieuwjaar in new york) er geen alternatief was voor een vergelijkbare prijs. AirBnB heeft inderdaad het geld aangeboden als tegoed, maar als je in die periode niets meer kunt krijgen heb je er niets aan.. Uiteindelijk hebben ze het geld teruggekregen en een veel duurder hotel moeten boeken.

Ik ben sindsdien niet tegen AirBnB, maar voel me niet gerust met hoe 'simpel' een boeking geannuleerd kan worden. Voor mijn gevoel heb ik meer zekerheid met een reservering bij een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
Hier ook AirBnB fan, maar meld er altijd bij dat je je moet verdiepen in de voorwaarden van je keuze en moet zorgen voor een goed contact met de verhuurder.

In het ene land huur je overigens vaak woonhuizen of appartementen, andere landen is het vooral vakantiehuizen. Voor mij wel een verschil: ik vind woonhuizen lastiger omdat je tussen de spullen van een vreemde zit.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:39:
In het ene land huur je overigens vaak woonhuizen of appartementen, andere landen is het vooral vakantiehuizen. Voor mij wel een verschil: ik vind woonhuizen lastiger omdat je tussen de spullen van een vreemde zit.
9 van de 10x had ik een woning die echt volledig was ingericht op verhuur;

Er stond niet veel in, de volledige IKEA catalogus was er geplaatst - dus geen 'gevoel' van in het huis van een vreemde zitten.

1x meegemaakt dat dit wel het geval was, en dat was ook een negatieve ervaring;

Lag je in bed, stond de kast open bij het voeteneinde en dan zag je de kleren hangen van de verhuurder (die ons ook nog dronken onthaalde en stonk...).

Dat was tegelijk de meest negatieve ervaring en een aandachtspunt; ik ga wel echt voor huizen voor de verhuur, niet bij iemand in zijn eigen huis (al was AirBnB daar ooit wel voor bedoelt. maar goed...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Als je significante negatieve reviews hebt, dan kun je beter ophouden. Reviews zijn alles op AirBnB. Wij hebben ook al wel paar keer meegemaakt dat een BnB net nieuw was en dus weinig reviews had. Dit lost de verhuurder op door de eerste maand of twee tegen te lage prijzen te verhuren. Prima deal!

Wij hebben eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.

Vorig jaar hadden we met 20 personen een villa in Toscane. Toen 2 van de auto's kilometers verderop verkeerd waren gereden en vast zaten in de modder (lang verhaal, don't ask) heeft de eigenaar persoonlijk met z'n 4x4 die auto's los getrokken. Op zondag middag. In de stromende regen!

In Cinqu Terre bleek de eigenaar een viskraam te hebben. Ontbijt? Kom maar naar m'n kraam! En we werden vorstelijk bedient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:26
[...]
[...]
Wat probeer je dan te huren? Als ik even wat aanklik kom ik op 8 tot 20 euro servicekosten per nacht.

Wat betreft je andere punten: je kan van alles van AirBnb denken (omzeiling belastingen, overlast voor buren, het bedrijf wordt zelf slapend schatrijk, enz. enz.), maar de service die ze bieden hebben ze echt goed voor elkaar voor zowel verhuurders als huurders. Zelf alleen ervaring als huurder overigens.
Het systeem is gebaseerd op vertrouwen onderling, zowel de huurder als de verhuurder neemt immers een risico. Airbnb heeft het systeem zo ingericht dat die risico's minimaal zijn. De recensies zijn daar een belangrijk onderdeel van, zowel de huurder als verhuurder krijgt een review (maar je ziet pas wat zij over jou schrijven na je eigen review). Dus mensen met slechte reviews verdwijnen snel uit het systeem.

Er zijn wel uitwassen, zoals genoemd het benaderen buiten Airbnb om, maar ook appartementen die duidelijk puur als Airbnb hotel gebruikt worden. Zo zie je in grote, populaire steden soms meerdere appartementen door de stad, waar precies dezelfde foto's voor gebruikt worden. Dan weet je al dat het fout is, ik vind dat in ieder geval niet leuk; dan ga ik liever naar een echt hotel. Ik ga dus altijd voor plekken waar je uit de recensies haalt dat er echt persoonlijk contact is geweest met de verhuurder. Dan weet je dat het een verhuurder is die in de oorspronkelijke spirit van Airbnb handelt. En ik hoef echt niet elke avond met de verhuurder wijn op de bank te drinken, maar heb best een aantal leuke gesprekken gehad en bijzondere mensen ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
@b2vjfvj75gjx7 voor ons niet per se negatief, maar wel ‘anders’. Huis vol camera’s, die ik heb uitgezet toen we er waren, of een verhuurder die toch niet helemaal relaxt is met andere mensen in zijn huis en regelmatig vraagt of alles nog heel is. Niet heel vervelend, maar ook net niets voor ons.

Dus onze voorkeur: vakantiehuizen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:38:
@b2vjfvj75gjx7 voor ons niet per se negatief, maar wel ‘anders’. Huis vol camera’s, die ik heb uitgezet toen we er waren, of een verhuurder die toch niet helemaal relaxt is met andere mensen in zijn huis en regelmatig vraagt of alles nog heel is. Niet heel vervelend, maar ook net niets voor ons.

Dus onze voorkeur: vakantiehuizen.
Zelf vraag ik me ook altijd af of er niet ergens verborgen camera's achter de muur of spiegels zitten...

...lijkt me stug dat er niemand is die het spannend vind / een fetish heeft om stiekem opnamen te maken van vakantie-gangers in zijn / haar slaapkamer...

Overigens is er ook een hele sub-industrie waar AirBnB-verhuurders seksuele relaties hebben met AirBnB-huurders (als het gaat om huurder alleen, niet als koppel).

Schijnt redelijk vaak voor te komen, al dan niet bewust, dat de verhuurder in bed beland bij de huurder (wat strikt gezien zijn / haar eigen bed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:37

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Heb de afgelopen jaren via AirBNB appartementen gehuurd in Barcelona, Rio de Janeiro, Porto, Boedapest, Hamburg en Amsterdam. Geen enkele slechte ervaring, al vond ik Amsterdam wel aan de prijzige kant. Ik probeer altijd wel iets te boeken wat al enkele recensies heeft. Mocht de verhuurder de gewoonte hebben om plotseling te annuleren, zal dat ook zeker terugkomen in de beoordelingen lijkt me.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aardig wat huizen gehuurd via AirBnB.

Onze vakanties zien er zo uit:
Vliegtuig ergens heen, huurauto en een huisje via AirBnB.

Heb zo een stuk of 10 á 20 keer iets gehuurd.
En om eerlijk te zijn heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Schone woning, goede communicatie, etc.

Nu doen wij vaak complete woningen en niet een kamer bij iemand in huis of iets dergelijks, dus dat soort ervaringen kan ik weinig over zeggen.

Al boek ik wel bij plaatsen die al positieve recensies heeft, dat wel.

Edit: Overigens heb ik vaak zat negatieve recensies gezien, dus dat 'alleen positieve recensies' kan ik niet helemaal plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 10-05-2018 17:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen.

Grappig, dat over die camera's heb ik ook nog aan gedacht. En ja, ik denk ook wel dat dat gebeurt eigenlijk. Ik had ook al in gedachte enkel vakantiewoningen uit te kiezen en niet voor kamers in huizen te gaan. Ik heb overigens van de week een huisje geboekt, de verhuurder was erg responsive en vriendelijk... totdat er geboekt was. Daarna hoorde ik niks meer. Toen heb ik maar binnen 48 uur geannuleerd (en daarna dit topic geopend :+ ). Misschien toch iets te wantrouwend. Uiteindelijk is het inderdaad toch een kwestie van wederzijds vertrouwen, maar nette communicatie hoort daar ook wel bij. Hoewel ik merk dat in afgelegen regio's er ook nog wel een taalbarrière en cultuurverschil is, ondanks de toch best goed functionerende Google translate.
Lapa schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Wat probeer je dan te huren? Als ik even wat aanklik kom ik op 8 tot 20 euro servicekosten per nacht.
Ik probeer eigenlijk wel wat exclusievere dingetjes te zoeken. Dan worden er meer servicekosten gevraagd. Dat staat overigens ook in de voorwaarden, dat servicekosten afhankelijk zijn van o.a. het object zelf. Dus niet eens de huurprijs of aantal dagen. Dat vind ik eigenlijk wel vreemd. Geef gewoon aan dat het bv. 5 euro pppn is, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

En, die kosten zijn dus niet terug te halen na 48 uur! Dat kan behoorlijk oplopen als je een Europa tourtje doet en 5/6 boekingen doet.
anandus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:04:
Edit: Overigens heb ik vaak zat negatieve recensies gezien, dus dat 'alleen positieve recensies' kan ik niet helemaal plaatsen.
Wel vreemd. Het meest negatieve wat ik tot nog toe heb gelezen was: "Het huisje lag toch iets minder afgelegen dan op de foto's". Met 5 sterren. Maar goed, ik begrijp ook wel dat een (of meedere) negatieve review(s) de doodsteek is.

Ik heb toch wel een iets positiever beeld gekregen. Ik ga het denk ik gewoon proberen en zal in ieder geval laten weten of ik mezelf een aantal maanden later op redtube ben tegen gekomen :+ . Oh wacht, maar daar kijk ik zelf toch nooit op!

[ Voor 3% gewijzigd door Yordi- op 10-05-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Twee keer via Airbnb overnacht. Eén keer was redelijk waardeloos, in de slaapkamer van z'n zoontje stond een extra stapelbed. Qua hygiene zat het ook onder m'n eigen standaard. Echt lekker slaap je dan niet, beddengoed kwam wat oud over. De tweede keer was van iemand die een tweede woning had ergens, dat was wel prima en goed verzorgd.

Elke keer als ik ergens moet overnachten kijk ik wel op Airbnb, maar ik vind de prijzen relatief hoog. Vaak kun je voor hetzelfde geld ook een hotelkamer boeken. Bij een soortgelijke luxe vind ik dat Airbnb eigenlijk goedkoper hoort te zijn. Vandaar dat ik toch meestal een hotel boek.

Voordeel van Airbnb is dat je een verhuurder kunt vragen om je bijv. op te pikken vanaf het vliegveld tegen een af te spreken meerprijs die onder dat van een taxi ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik gebruik AirBnB regelmatig, net even gekeken en heb 17 boekingen in mijn AirBnB geschiedenis staan. Eigenlijk nooit slechte ervaringen. Heb wel 1x gehad dat een host (met weinig reviews) een boeking ver van te voren annuleerde (dan krijgen ze automatisch een negatieve review van AirBnB), maar dat was geen probleem.

Grote voordeel van AirBnB is mijn inziens dat je juist geen hotelkamer krijgt, maar je eigen appartement (mits je daar op zoekt natuurlijk... het hoeft niet). Als je meer dan een paar dagen ergens bent, of op vakantie gaat, zeker met een groep, vind ik dat 10x relaxer dan een hotel. Heb je meer ruimte om je eigen ding te doen.

Ik zou dan ook zeggen dat AirBnB vooral NIET geschikt is voor een simpele kamer in een grote stad (alhoewel dat juist wel vaak goedkoop is). Ten eerste vind je er vooral complete appartementen, niet kamers. Daarnaast durf ik ook wel te stellen dat de leukere AirBnB's zich vaak buiten de grotere steden bevinden. In plaatsen zoals Amsterdam, Londen etc staat er zoveel op dat professioneel verhuurd wordt via een bedrijfje en vol staat met ikea spul. Niks mis mee natuurlijk, maar juist buiten de steden zijn het vaak 2e woningen van mensen die ze zelf ook gebruiken/onderhouden, en dat merk je wel. Plus stuk gezelliger als je ontvangen wordt door de daadwerkelijke eigenaar van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb nu drie keer via AirBnB in een appartement overnacht, twee keer bij hetzelfde appartement omdat dat gewoon lekker goedkoop is met 4 man. Maar een hotelkamer of een normale B&B is normaal toch wat schoner en als er tussen de twee bezoekjes een jaar zit en de vaatwasser is nog steeds én stuk én vol met vieze vaat, dan valt het toch wat tegen. Maar goed, het ging ons alleen om een nachtje slapen na het stappen, dus dan neem je dat wel voor lief.

Onlangs ook nog met een groep vrienden in Sofia in een AirBnB gezeten. Op zich prima appartementje, maar het is wel allemaal wat gedateerd.

In alle gevallen bestond de interactie met de eigenaar alleen uit het afgeven van de sleutel, of even appen/bellen over waar we de sleutel af konden halen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Notna schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:56:

Ja, de behandelingskosten van AirBnB zijn enorm; het is X percentage van de complete kosten van je boeking. Hoe duurder het verblijf; hoe meer kosten. Maar ook AirBnB moet geld verdienen op een al moordende business...
Die business is natuurlijk ook alleen maar moordend door AirBnb zelf, die voor een dubbeltje op de eerste rang zit als bedrijf. Geen vaste lasten, geen gezeur met regelgeving ( of die ontduikend ), alle risico's afgewenteld op de verhuurders en geen kosten zoals bij hotels ( personeel dat fatsoenlijk betaald moet worden en dat soort 20ste eeuwse snuisterijen ). Iemand betaalt de kosten van je betaalbaardere verblijf. Maar zoals gezegd ben ik daarin ook geen heilige als een hotel 70 euro meer per nacht kost voor een fractie van de plek.
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:47:
[...]
9 van de 10x had ik een woning die echt volledig was ingericht op verhuur;
Ik tot dusver maar 1 keer, andere keren waren het plekken waar mensen zelf ook woonden. Maar dat waren ( op uitgezocht natuurlijk ) relaxte mensen. Veel persoonlijker en knusser vind ik. Kan je ook nog inspiratie opdoen aan de boekenkast en inrichting en dergelijke. Liever geen Ikea-meuk voor mij, kan je net zo goed in een hotel gaan zitten.

--

Wat Airbnb idd ook beter doet is 'onreguliere' gasten, dus niet perse of business of gezin of koppel maar 3 vrienden op vakantie, twee-en-een-half stel etc. Dan kan je in de reguliere horeca dus niet terecht en op de site kan je dan vaak wel een oplossing vinden.

Leukste ervaring tot nu toe was een keer in een museum in Hongarije ( Balaton ) en op een zelf-gebouwde bovenhut op Kreta ( Heraklio ) .

Maar uiteraard couchsurf ik liever, alhoewel dat minder geschikt is voor erg korte verblijven waar je ook de toerist wilt uithangen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Basszje op 11-05-2018 00:27 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Ik ben inmiddels via Airbnb op reis geweest. Ik wou hier nog even mijn ervaringen delen. Inmiddels heb ik namelijk ook wat antwoorden op mijn eigen vragen.

We hebben 4 plekken bezocht in 2 weken tijd. Het is eigenlijk best een succes is geweest. Als je goed zoekt vind je pareltjes die je anders nooit had gevonden, of kom je op plekken waar je nooit zou zijn geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik echt 100-en huizen heb bekeken om die plekjes te vinden, en echt, ik heb geen enkele 1 ster review gezien. Dat blijft bijzonder.

**edit, stuk verwijderd, na twee weken wordt een recensie dus wel altijd gepubliceerd.

Daarnaast heb ik het idee dat huizeneigenaren er zelfs een bedrijf van hebben gemaakt, de verhuur van hun woningen. Dat geeft op zich wel vertrouwen, immers staan de inkomsten van dat bedrijf dan op het spel. Ook richting het hier aan bod gekomen camera verhaal. Ik zou wel aanraden gewoon eens in het huis / de kamer rond te lopen en te checken of er niet een pervert mee gluurt want eerlijk gezegd denk ik dat het vaker voorkomt dan nu bekend is.

Veel plezier met het bezoeken van mooie plekjes als je dit topic nog eens tegenkomt!

[ Voor 22% gewijzigd door Yordi- op 05-08-2018 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:31
Yordi- schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:50:
Die zijn nog niet gepubliceerd omdat de verhuurder nog geen review over mij heeft geschreven (overigens waren het 5 sterren reviews). Huh, het kan dus zijn dat reviews voor altijd verborgen blijven. Overigens kun je de recensie niet direct zien , maar als je als verhuurder dus al een gevoel hebt dat de huurders het niet OK vonden kun je het dus gewoon negeren. Ik denk wel dat echt slechte reviews hierdoor niet aan het publiek getoond worden.
Jouw review komt alsnog online als de verhuurder binnen 14 dagen geen review schrijft. Je review blijft alleen tijdelijk verborgen totdat de verhuurder er ook een heeft geschreven of de 14 dagen zijn verstreken, om wraak-reviews waarbij de host (of gast) reageert op een negatieve review van de ander te voorkomen.

Elke review komt dus online, maar in het uiterste geval pas na 14 dagen.

Mooi dat het een goede ervaring was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Evianon schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:40:
[...]

Jouw review komt alsnog online als de verhuurder binnen 14 dagen geen review schrijft. Je review blijft alleen tijdelijk verborgen totdat de verhuurder er ook een heeft geschreven of de 14 dagen zijn verstreken, om wraak-reviews waarbij de host (of gast) reageert op een negatieve review van de ander te voorkomen.

Elke review komt dus online, maar in het uiterste geval pas na 14 dagen.

Mooi dat het een goede ervaring was!
Oei, in dat geval zal ik mijn post corrigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51
Met het Airbnb concept zelf heb ik inmiddels wat moeite, als je leest voor het ellende het voor sommige buurten en (mede)bewoners in grote steden kan opleveren. In dat kader vraag ik mij ook af of de gebruikers van Airbnb in dit topic zich daar bewust van zijn en proberen een locatie te vinden waar buren het niet erg vinden dat een woning/ruimte wordt verhuurd. Want ik zou het toch vervelend vinden als ik ergens zit en het blijkt dat een mede bewoner helemaal niet blij is met mijn komst.

Zelf heb ik inmiddels 6x een airbnb genomen. Een paar goede, paar gemiddelden en paar matige ervaringen qua voorzieningen en netheid. Het probleem met airbnb is dat de verhuurders (afaik) zich niet aan enige regels hoeven te houden, waar een hotel wel aan moet voldoen. Dus je wordt nogal overgeleverd aan de goede wil van een verhuurder. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een hotel omdat daar over het algemeen het beter is gesteld met netheid en privacy, dan een airbnb. Maar wie weet heb ik gewoon de verkeerde ervaringen tot nu toe gehad.

En verder is het gewoon absurd dat je een scan van je idkaart/rijbewijs moet opsturen voor verificatie doeleinden, waarbij je niets mag afplakken (zoals het bsn nummer). Nee, wat dat betreft een dikke middelvinger naar die organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

segil schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:16:
Met het Airbnb concept zelf heb ik inmiddels wat moeite, als je leest voor het ellende het voor sommige buurten en (mede)bewoners in grote steden kan opleveren. In dat kader vraag ik mij ook af of de gebruikers van Airbnb in dit topic zich daar bewust van zijn en proberen een locatie te vinden waar buren het niet erg vinden dat een woning/ruimte wordt verhuurd. Want ik zou het toch vervelend vinden als ik ergens zit en het blijkt dat een mede bewoner helemaal niet blij is met mijn komst.

Zelf heb ik inmiddels 6x een airbnb genomen. Een paar goede, paar gemiddelden en paar matige ervaringen qua voorzieningen en netheid. Het probleem met airbnb is dat de verhuurders (afaik) zich niet aan enige regels hoeven te houden, waar een hotel wel aan moet voldoen. Dus je wordt nogal overgeleverd aan de goede wil van een verhuurder. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een hotel omdat daar over het algemeen het beter is gesteld met netheid en privacy, dan een airbnb. Maar wie weet heb ik gewoon de verkeerde ervaringen tot nu toe gehad.

En verder is het gewoon absurd dat je een scan van je idkaart/rijbewijs moet opsturen voor verificatie doeleinden, waarbij je niets mag afplakken (zoals het bsn nummer). Nee, wat dat betreft een dikke middelvinger naar die organisatie.
Erm, ik mocht voor de verificatie gewoon mijn BSN nummer afplakken? Stond gewoon bij de omschrijving..

Op je andere punt; ik heb voor augustus in Denemarken juist gekozen voor een plek c.q huis wat vrijstaand is in een heel klein dorpje. Ik heb 3 kinderen waarvan 1 autistisch en verstandelijk beperkt en nog 1 'gewoon' autistisch en dus weet ik wat voor overlast te ze kunnnen veroorzaken. Ik wil dus niet hutje en mutje zitten op vakantie.
Nu dus een boerderij met een lap grond waar je u tegen zegt. Enige nadeel; het is een nieuwe verhuurder zoder recenties. Maar na wat Facestalking en Linked-In stalking denk ik dat het wel OK is. We gaan het zien :)

Edit: ik zie nu dat ze hun eerste (erg positieve) reactie hebben ontvangen. Nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51
Notna schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Erm, ik mocht voor de verificatie gewoon mijn BSN nummer afplakken? Stond gewoon bij de omschrijving..

Op je andere punt; ik heb voor augustus in Denemarken juist gekozen voor een plek c.q huis wat vrijstaand is in een heel klein dorpje. Ik heb 3 kinderen waarvan 1 autistisch en verstandelijk beperkt en nog 1 'gewoon' autistisch en dus weet ik wat voor overlast te ze kunnnen veroorzaken. Ik wil dus niet hutje en mutje zitten op vakantie.
Nu dus een boerderij met een lap grond waar je u tegen zegt. Enige nadeel; het is een nieuwe verhuurder zoder recenties. Maar na wat Facestalking en Linked-In stalking denk ik dat het wel OK is. We gaan het zien :)

Edit: ik zie nu dat ze hun eerste (erg positieve) reactie hebben ontvangen. Nog beter :)
Wellicht dat ze hun beleid aangaande identificatie hebben aangepast. Maar toen ik mijn paspoort/rijbewijs scan moest uploaden, werd deze steeds geweigerd als ik iets had afgeplakt. Ik heb toen airbnb gemaild en gebeld en na wisselende antwoorden kreeg ik het bericht dat ik niets kon afplakken, omdat het door een Amerikaanse (!) verwerker werd beoordeeld om te zien of mijn paspoort legitiem was.

Ja prima als je iets afgelegen vindt, dat kan dat heel goed uitpakken. De overlast en issues spelen vooral in grotere steden. Stel je voor dat je buurman of huisgenoot ineens besluit de woning/kamer te verhuren voor airbnb en je dagelijks andere mensen over de vloer krijgt... ik zou daar niet blij van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vorig jaar had mijn reisgenoot het gedaan met afgeplakt BSN, dus dacht ik: Hoe moeilijk kan het zijn? Ik overdrijf helaas niet als ik zeg dat het 30+ pogingen heeft gekost met verschillende camera's, paspoort/rijbewijs gemixed, verschillende manieren afgeplakt (en nee, de hoog resolutie scan met zwart blokje voor BSN werd niet geaccepteerd), voor hij eindelijk door hun proces heen kwam. Dus ja, het is gelukt zonder BSN, maar dat heeft heel lang gekost.

Die vakantie was in Canada, en daar AirBnBs tegengekomen tussen de heel erg goed (oud vrouwtje wat ook maar ontbijt erbij deed, en gezien ze niet precies wist wat de concurrentie deed een extreem luxe en uitgebreid ontbijt maakte) en toch wel echt matig.
Overigens weet ik niet hoe het in andere landen zit, maar daar kwam er bij elk hotel nog belasting bovenop, en bij geen AirBnB. Nu kan het dat het daar in de prijs zit, maar ik vermoed meer een gevalletje dat hotels wel belasting betalen en de Bnbs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Sissors schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:50:
Vorig jaar had mijn reisgenoot het gedaan met afgeplakt BSN, dus dacht ik: Hoe moeilijk kan het zijn? Ik overdrijf helaas niet als ik zeg dat het 30+ pogingen heeft gekost met verschillende camera's, paspoort/rijbewijs gemixed, verschillende manieren afgeplakt (en nee, de hoog resolutie scan met zwart blokje voor BSN werd niet geaccepteerd), voor hij eindelijk door hun proces heen kwam. Dus ja, het is gelukt zonder BSN, maar dat heeft heel lang gekost.

Die vakantie was in Canada, en daar AirBnBs tegengekomen tussen de heel erg goed (oud vrouwtje wat ook maar ontbijt erbij deed, en gezien ze niet precies wist wat de concurrentie deed een extreem luxe en uitgebreid ontbijt maakte) en toch wel echt matig.
Overigens weet ik niet hoe het in andere landen zit, maar daar kwam er bij elk hotel nog belasting bovenop, en bij geen AirBnB. Nu kan het dat het daar in de prijs zit, maar ik vermoed meer een gevalletje dat hotels wel belasting betalen en de Bnbs niet.
Dat had ik ook, tot het punt dat ik de telefoon door de kamer wilde gooien :X
segil schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Wellicht dat ze hun beleid aangaande identificatie hebben aangepast. Maar toen ik mijn paspoort/rijbewijs scan moest uploaden, werd deze steeds geweigerd als ik iets had afgeplakt. Ik heb toen airbnb gemaild en gebeld en na wisselende antwoorden kreeg ik het bericht dat ik niets kon afplakken, omdat het door een Amerikaanse (!) verwerker werd beoordeeld om te zien of mijn paspoort legitiem was.

Ja prima als je iets afgelegen vindt, dat kan dat heel goed uitpakken. De overlast en issues spelen vooral in grotere steden. Stel je voor dat je buurman of huisgenoot ineens besluit de woning/kamer te verhuren voor airbnb en je dagelijks andere mensen over de vloer krijgt... ik zou daar niet blij van worden.
En dat wil o.a Amsterdam nu ook gaan aanpakken. Het terugdringen van AirBnB woningen die bezet worden door asos die alleen maar wiet roken en drinken worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb op zich goede ervaringen met airbnb. Wel met huizen die echt voor de verhuur waren, nooit echt bij mensen thuis (wil ik ook niet). Ik vind het fijn dat je kan zien of iemand snel reageert, de app zoekt best fijn, maar bij verschillende korte boekingen gaat het wel hard met de servicekosten.

Dit jaar vertrek ik naar Vancouver en ik heb veel gezocht via Airbnb, maar uiteindelijk niets geboekt, veel partijen zijn gewoon professionele verhuurders die je prima buiten airbnb om kan benaderen en de condo’s worden vaak tegen normalere prijzen ook wel via de lokale vvv aangeboden.

Het langst heb ik getwijfeld over een appartement in Vancouver. Hotels zijn heel duur, maar ik zag net te vaak opmerkingen over dat je beter niet tegen de buren kan zeggen dat je via Airbnb huurt ed. Dat geeft gezeik en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik vertrek woensdag voor het eerst naar een AirBnB adres, waren opzoek naar een specifiek plekje en vond regulier niets. AirBnB wel. Zitten middel in het bos in Schotland.
Fijne app, snelle reactie verhuurder, wel op de plaatjes en beoordelingen gelet. Daarom is het ze er juist aan gelegen alles op 100% te houden, dan boekt het voor de volgende ook fijner.
Zelfde (vind ik) als met de V&A hier, ik doe alleen zaken met mensen met 5 sterren. Zeker na de aanwas van nieuw grut dat het als marktplaats misbruikt.
Mijn nichtje verhuurt een appartement in Utrecht via AirBnB maar ook daar is het van belang als je in de betere huurders wilt zitten om alles op 100% te houden.

Na woensdag weet ik of mij gok slim was ;)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11

Galois

1811 - 1832

Met een gezin is een hotel niet echt handig en er zijn verder (in het hoogseizoen) weinig alternatieven. Een vakantiehuisje (via de 'andere' wegen) wordt doorgaans verhuurd van dag x tot dag y zonder daar je eigen flexibiliteit te hebben, zoals je dat bij een hotel wel hebt. In een hotel kan je komen en gaan wanneer je wilt (en er plek is) en bij airbnb (doorgaans) ook. Bij een vakantiehuisje (vaak) niet.

Dat is voor ons een belangrijke reden om via airbnb te reserveren. En ook dat ik als toerist liever in een 'wijk' zit dan op een vakantiepark. Dat het in sommige steden (zoals Amsterdam) het de spuitgaten uitloopt, snap ik, maar van ons heeft geen enkele buur last.

En ook alleen maar positieve ervaringen met airbnb... Omdat de reviews echt alles voor de verhuurder is (hun bestaansrecht) heb ik het gevoel dat ze echt wel moeite doen om ervoor te zorgen dat ze positieve reviews krijgen (en dan ook nog eens geen 4, maar 5 sterren).

Zo zaten we een paar maanden geleden in een appartement midden in het centrum waar ze op de hoek van de straat bezig waren met sloopwerkzaamheden. Een verschrikkelijk lawaai. Daar kon de verhuurder niets aan doen natuurlijk. Toen hij ons een bericht stuurde of de checkin goed was gegaan (hij had een automatisch slot met deurcode) antwoordde ik dat het allemaal prima was, behalve het lawaai van de graafwerkzaamheden. Ik kreeg gelijk een bericht terug dat het hem speet en of hij het goed kon maken met een nacht gratis (we hadden 5 nachten geboekt). Binnen enkele uren stond er een nacht op ons account en dit terwijl we er niet om gevraagd hadden en echt wel begrip hadden voor dat hij er weinig aan kon doen dat de gemeente met graafwerkzaamheden bezig was.

Maar kennelijk vond hij het 'blij en tevreden' houden van de huurder, erg belangrijk.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben nu in eerder aangehaalde airbnb. Heb niets te klagen, beter dan geadverteerd. Dus ja, waarom geen 100%
Mijn vriendin zei, Nederlands als ze is, dat is dan toch zeker wel een 8 waard. Die geeft dus ook geen 100% score.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
Sissors schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:50:
Notna schreef op zondag 17 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Dat had ik ook, tot het punt dat ik de telefoon door de kamer wilde gooien :X

[...]
Goh,, dat had ik dus ook een jaar terug toen ik samen met @Hardware Junk in Polen zat aan de kant van de weg in een restaurant proberede mijn account aan te maken. Uiteindelijk hadden we een lijntje suiker op mn BSN nummer zo weten te leggen dat je het net niet kon zien maar hij wel geaccepteerd werd haha. Man man wat was ik pissig op airbnb op dat moment zeg. Maar wel op een prachtig plaatsje geweest die avond bij een alleraardige hostes!

[ Voor 3% gewijzigd door Wannial op 22-06-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:36
Ik heb al meerder malen in Europa zeer leuke Airbnb ervaringen gehad. Helaas echter recent 2 keer een negatieve ervaring gehad met Airbnb in Azie.
Wij gaan in Juli op vakantie naar Singapore en hebben gekozen voor 2 overnachtingen in een Airbnb adres. Eind mei werd onze boeking geannuleerd door de verhuurder zonder opgaaf van reden. Kan gebeuren toch? Gelukkig nog 1,5 maand voor vertrek dus nog tijd om iets nieuws te zoeken (weer via Airbnb).
Kregen we deze week bericht dat ook deze verhuurder onze boeking heeft gecancelled. Ondertussen begin je aan je zelf te twijfelen. Hierbij kregen we uiteindelijk wel een reden, namelijk:

"We received a letter from URA that short term stay is not allowed and they will come down for inspection after July 16th. I will empty the whole building and let them inspect. After inspection everything will be back to normal."

Dit zet mij wel een beetje te denken over de wetten en regelgeving omtrent Airbnb. Jammer want in het verleden echt veel leuke adressen bezocht. Zeker in Azie zullen wij voortaan weer kiezen voor booking.com en dergelijke. Annuleringen zo net voor het reizen is gewoon *** 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik denk dat deze mensen een heel andere review over AirBnb zouden doen. Weliswaar in de rol als verhuurder.

Ze gaan op vakantie, en verhuren voor die tijd hun huis via AirBnb.

Komen ze terug van vakantie, blijkt het huis door de AirBnb-huurders als bordeel gebruikt te zijn, met alle witte vlekken van dubieuze herkomst vandien :X

Dit soort dingen is voor mij persoonlijk ook reden dat ik nooit aan Airbnb zou beginnen. Voor je het weet heb je dit soort zakewn aan je broek, of doen ze aan zaken als drugshandel, waardoor jouw pand voor een halfjaar door de gemeente gesloten wordt etc.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2018 04:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Zelf heb ik wel negatieve ervaringen met Air bnb

In ons appartement complex is het in de splitsingsakte vastgelegd dat je niet mag verhuren voor short stay (air bnb enzovoort).
Maar omdat Air Bnb niet de exacte locatie weergeeft op de kaart is het opsporen van deze overtreding bijna ondoenlijk, dit geeft erg frustaties bij bewoners.

Air Bnb gasten raken sleutels kwijt, als deze sleutels gevonden worden door mensen met minder goede bedoelingen zijn ze zo in het appartementencomplex met alle gevolgen van dien.

Misschien voor mij nog een Yes voor een echt vakantiehuis wat vrijstaand is, maar een nee tegen appartementen die via Air Bnb verhuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 04:52:
Ik denk dat deze mensen een heel andere review over AirBnb zouden doen. Weliswaar in de rol als verhuurder.

Ze gaan op vakantie, en verhuren voor die tijd hun huis via AirBnb.

Komen ze terug van vakantie, blijkt het huis door de AirBnb-huurders als bordeel gebruikt te zijn, met alle witte vlekken van dubieuze herkomst vandien :X

Dit soort dingen is voor mij persoonlijk ook reden dat ik nooit aan Airbnb zou beginnen. Voor je het weet heb je dit soort zakewn aan je broek, of doen ze aan zaken als drugshandel, waardoor jouw pand voor een halfjaar door de gemeente gesloten wordt etc.
Ze hebben het dan ook weer via een intermediair verhuurd. Ik denk dat het probleem eerder daar ligt, die heeft duidelijk nagelaten om te kijken wat voor huurders er komen.
(Naast de verhuurde woningen krijgen ook de huurders zelf reviews van de verhuurders)
joke_name schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:16:
Maar omdat Air Bnb niet de exacte locatie weergeeft op de kaart is het opsporen van deze overtreding bijna ondoenlijk, dit geeft erg frustaties bij bewoners.
Kunnen jullie niet iets huren bij diegene? Dan kom je er zo achter welke woning het is en hem erop aanspreken.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 25-07-2018 09:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099713

Zijn hier ook mensen die via AirBNB verhuren om ervaringen uit te wisselen? Ik verhuur namelijk via Airbnb.

EDIT: Ik heb nog nooit iets negatiefs meegemaakt. Dat die woning als bordeel is gebruikt komt omdat ze alles hadden uitbesteed. Ik zie zelf wie er in en uit gaat en sleutels zijn ook nog nooit kwijt geweest.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 1099713 op 31-07-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
3 goede, 1 mindere.

De goede waren ook nog redelijk goedkoop.
Voordeel is dat je woningen huurt met keuken, dan kun je goedkoper eten.

De slechte was duur en imo typisch om snel geld te verdienen.
Woningen met een slecht punt (lager dan 4 denk ik), worden niet meer aangeboden.
Je betaalt ook toeristenbelasting.

Servicekosten zijn typisch 10-20% van de prijs. Dat is bij booking ed ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Blazer Coke schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:57:

Servicekosten zijn typisch 10-20% van de prijs. Dat is bij booking ed ook zo.
Die servicekosten blijven ook belachelijk. Toevallig van de week nog even voor een groepswoning gekeken. Dan betaal je zo'n 3000 euro met een grote groep voor je verblijf, waarvan 400 euro servicekosten. Daar zit een marge op van , nou, 398 euro? Dat weiger ik te betalen.

Tip: gezien veel mensen er een bedrijf van hebben gemaakt hebben ze ook een eigen website met reserveringsmogelijkheid. Een beetje googelen kan je 100-en euro's schelen.
Pagina: 1