een robotje maken voor oma

Pagina: 1
Acties:
  • 2.723 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik wil zeer graag leren programmeren, en ben daar ook mee bezig, ik ben begonnen met python maar ben dan overgestapt naar Java, daar kan ik nu toch al de basis van.

Mijn oma vroeg me onlangs om een robotje voor haar te bouwen, eentje die haar bijvoorbeeld goeiemorgen kan wensen of eens iets tegen haar zeggen.

Mijn broer, die STEM volgt, heeft al eens mer dwenguino gewerkt.

Ons idee was dus om met de onderdelen van arduino te werken.

Mijn vraag is nu of iemand weet hoe ik dit concreet kan uitwerken: Welke sensoren moet ik gebruiken, kan ik dit met arduino doen, of moet ik een andere taal gebruiken.

Alvast bedankt van mij mn broer(en mn oma)
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:38

ikvanwinsum

/dev/null

Je schijnt Google Assistant op een Raspberry Pi te kunnen zetten:
https://developers.google...dk/guides/service/python/

Dan kun je er ook nog tegen terugpraten. Het werkt wel met Python.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welkom op GoT.

ProgrammerHAHA wil exact het zelfde! Robotje maken voor oma

[ Voor 38% gewijzigd door DJMaze op 09-05-2018 23:54 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

matroosoft

Lone Christian

Dat is toevallig! Misschien is het robotje inmiddels zover ontwikkeld dat het zelf een account heeft aangemaakt en nu probeert topics aan te maken.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
offtopic:
@matroosoft denk eerder een jeugdige zonder recht op het behalen van een rijbewijs en alzheimer (of oma zelf).
Komt wel goed met hem/haar om te leren 1 account te gebruiken ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Om het jezelf even makkelijk te maken: neem een raspberry en tik je code in python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
programmerHAHA was ik ook maar was mijn wachtwoord vergeten op te schrijven en was het al vergeten, heb dan maar een nieuw account aangemaakt. Heb ondertussen gevonden hoe je een nieuw wachtwoord moet instellen en programmerHAHA is geband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
concrete vraag: weet iemand of er sensoren voor dwenguino/ arduino bestaan die er voor zorgen dat mij oma kan spreken tegen de robot, dat de robot iets terug kan zeggen, dat de robot weet hoelaat het is...

Misschien gaat het niet met de beperkte kennis die ik heb, maar ik wilhet toch proberen.
Ik heb echt al alles afgezocht, maar vindt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien bestaat er iets zoals Siri, maar dan iets dat je in een robotje kan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Dat is hierboven al voorgesteld: Google Assistant kan draaien op een Raspberry Pi. Dan heb je de ene helft van je robot al: het grootste deel van de hardware en elektronica, software en platform. Microfoontje en luidsprekertje erbij, behuizing en dan wellicht nog motortjes om 't robotje te laten bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Mycroft kun je installeren op een pi en kun je in python commando's leren. https://mycroft.ai/documentation/picroft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
ShitHappens schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:09:
Dat is hierboven al voorgesteld: Google Assistant kan draaien op een Raspberry Pi. Dan heb je de ene helft van je robot al: het grootste deel van de hardware en elektronica, software en platform. Microfoontje en luidsprekertje erbij, behuizing en dan wellicht nog motortjes om 't robotje te laten bewegen?
Moet oma wel Engels kunnen. Bij ouderen is dat nog niet altijd even vanzelfsprekend.

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 10-05-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:38

ikvanwinsum

/dev/null

jip_86 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:48:
[...]

Moet oma wel Engels kunnen. Bij ouderen is dat nog niet altijd even vanzelfsprekend.
Dat soort problemen lossen zichzelf op ;)
nieuws: Google Home komt later dit jaar uit in Nederland

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Johnny Five is een javascript framework voor robotics, en draait o.a. ook op een Pi. Misschien wel aardig te combineren met bovengenoemde spraak engine(s).

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog een keer dan ..

http://www.instructables.com/index?tab=explore

Go for it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> Mijn oma vroeg me onlangs om een robotje voor haar te bouwen, eentje die haar bijvoorbeeld goeiemorgen kan wensen of eens iets tegen haar zeggen.

Niet om het een of ander hoor, maar volgens mij wil je oma gewoon minder eenzaam zijn.

Waarom ga je er niet vaker langs, ipv een robot te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@Verwijderd wauw, wat een gave moet jij hebben om mensen hun karakters en diepste wensen uit 2e-hand volledig juist te kunnen interpreteren, niet geremd door enige kennis van de relatie van TS met z'n oma.

Wellicht vind oma het wel supertof dat haar kleinzoon zoiets doet en wil hem stimuleren met een leuke opdracht. Wellicht is oma niet zo heel oud en heeft ze een prima sociaal leven (als TS 15 is kan oma prima 65 zijn).

Wellicht, wellicht, wellicht.....

Volgens mij moet jij niet zoveel vinden en interpreteren....

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-05-2018 17:49 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En volgens mij is het topic nu wel over en de sfeer ruk. Goed bezig jongens! d:)b

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.