Opties ID kaart snel vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 10:51
Hoi,

Zojuist gevraagd of ik voor werk volgende week dinsdag richting Engeland zou willen gaan voor een paar dagen. Ik heb toegestemd, maar besef me nu dat m'n ID kaart een scheurtje heeft opgelopen:
http://i63.tinypic.com/2ufpqf4.jpg

Ik heb me ingelezen en van wat ik begrepen heb was het rond 2010/2011 nog redelijk mogelijk om hiermee het vliegtuig op te stappen. Maar tegenwoordig moet je er van uitgaan dat je geweigerd wordt.

Wat zijn m'n opties? Aangezien 't Hemelvaart is morgen heb ik te weinig tijd voor een spoedaanvraag voor een nieuwe ID kaart. En wat zijn de kosten voor eventueel andere opties?

Ik vlieg doorgaans zelf nooit. Misschien dat er mensen zijn met de ervaring dat deze beschadiging geen probleem zou moeten zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan toch een nooddocument laten maken op het vliegveld??

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zie ik goed dat het een scheur is van onder naar bijna boven? Dat is dan geen 'scheurtje' en zal waarschijnlijk een probleem worden, ja. Hoe je het kunt oplossen kan ik je niet direct bij helpen; ik weet niet of dit in aanmerking komt voor bijvoorbeeld een nooddocument zoals wel eens met paspoorten gedaan wordt.

Edit: inhakend op wat MAX3400 zegt - het lijkt wel te kunnen: https://www.rijksoverheid...-een-noodpaspoort-krijgen

[ Voor 24% gewijzigd door Bastiaan op 09-05-2018 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:56
Dit is wat de overheidssite er van zegt,
https://www.rijksoverheid...f-identiteitskaart-geldig
Nieuw reisdocument aanvragen bij beschadiging
In de volgende gevallen van beschadiging moet u een nieuw reisdocument aanvragen:

Als de echtheidskenmerken beschadigd zijn. Dit zijn onder andere het schaduwwatermerk en een voelbaar reliëf.

Als uw persoonsgegevens slecht leesbaar zijn geworden.
Als er pagina's loszitten of ontbreken.
PS: je hebt black-jack :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Noodpaspoort aanvragen idd. Zitten wel de nodige voorwaarden en beperkingen aan: https://www.rijksoverheid...-een-noodpaspoort-krijgen

Heb je naast je ID-kaart niet ook een paspoort die je evt kan meenemen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29
Kan je het nog redden met een spoedprocedure op het gemeentehuis als je vrijdagochtend heengaat? Als ik dat zo lees, heb je een goede kans dat de kaart er dan maandag is. Vraag is wel of de gemeente vrijdag open is.

Als ik de eisen voor een noodpaspoort lees, ontkom je sowieso niet aan een bezoek aan de gemeente om de benodigde papieren te regelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Trenchdog op 09-05-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:56
Gemeente waar ik woon is het stadskantoor a.s. vrijdag gesloten.
Ik ga er vanuit dat dat voor veel gemeentes geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
Bedankt voor de reacties!

Ik heb gelezen dat je een ander geldig id bewijs moet kunnen tonen voor een nooddocument. En laat ik nou net alleen m'n gescheurde id kaart hebben.

Op de scheur vraag: Het is alleen de scheur. Daarboven lijkt het gebarsten maar dit zit nog aan elkaar. Klein beetje gebogen.

Overigens is het gemeentehuis vrijdag ook dicht heb ik zojuist gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Met die ID kaart van je krijg je echt wel een nooddocument. En anders met je rijbewijs o.i.d. Daar zijn die nooddocumenten immers voor :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Kun je niet evt met de trein gaan? Nooddocument is mega kut omdat t veel extra geld kost en je er eigenlijk nog niks aan hebt - je moet nog steeds een nieuwe aanvragen nadat je terug bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maandag direct naar het gemeentehuis voor een uittreksel dus (kun je direct een nieuw id en paspoort aanvragen), en dinsdag extra tijd inplannen op het vliegveld ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

En er dan in Brussel achter komen dat ze je gescheurde id niet accepteren bij de grenscontroles... die trein is echt een slecht plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
Trein is geen optie. En telkens opnieuw aanvragen zou ook niet hoeven want ik wil sowieso een nieuwe id kaart.

Ik was me er simpelweg niet bewust van, anders had ik 't meteen vandaag laten vervangen. Maar het gemeentehuis was al dicht toen ik gevraagd werd. En kwa timing met Hemelvaart kunnen kon 't niet slechter zijn. Gemeentehuis is te laat open dinsdag voor een spoedprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat bedoel je met "telkens opnieuw aanvragen"? Een nooddocument is precies dat: Voor nood. Een geldig id-bewijs moet je sowieso hebben; een nooddocument is geen vervanger voor dat geldige id-bewijs. Die is enkel om nu te mogen reizen. Niet om je volgende maand te kunnen identificeren tijdens een willekeurige verkeerscontrole. Een id waarmee je niet mag reizen is simpelweg geen geldig id.

Bovendien:
Benodigde bewijsstukken noodpaspoort
(...)
- Een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument (RAAS-formulier), in een envelop. Ook deze envelop moet door de gemeente gesloten en verzegeld zijn.
(...)

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 09-05-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantrofl
naitsoezn schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:05:
Wat bedoel je met "telkens opnieuw aanvragen"? Een nooddocument is precies dat: Voor nood. Een geldig id-bewijs moet je sowieso hebben; een nooddocument is geen vervanger voor dat geldige id-bewijs. Die is enkel om nu te mogen reizen. Niet om je volgende maand te kunnen identificeren tijdens een willekeurige verkeerscontrole.
Sorry, ik reageerde op Maark, maar zie net dat ik zijn reactie verkeerd heb gelezen. Ik las over het woordje "nog" heen.

Ik ben me er van bewust wat het nooddocument inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

pantrofl schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Sorry, ik reageerde op Maark, maar zie net dat ik zijn reactie verkeerd heb gelezen. Ik las over het woordje "nog" heen.

Ik ben me er van bewust wat het nooddocument inhoudt.
Desondanks lijkt het me niet echt 'im frage' of er een nieuw geldig id-document moet komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

naitsoezn schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:05:
Wat bedoel je met "telkens opnieuw aanvragen"? Een nooddocument is precies dat: Voor nood. Een geldig id-bewijs moet je sowieso hebben; een nooddocument is geen vervanger voor dat geldige id-bewijs. Die is enkel om nu te mogen reizen. Niet om je volgende maand te kunnen identificeren tijdens een willekeurige verkeerscontrole.
Sterker nog, dat nooddocument is alleen geldig voor de reis waarvoor hij is afgegeven, je kan hem dus maar één keer (retour uiteraard) gebruiken. Mocht je een tweede reis moeten maken zonder dat je je definitieve ID-kaart/paspoort hebt, moet je weer een nieuw nooddocument voor die reis aanvragen.
Een nooddocument is alleen geldig als reisdocument voor de reis waarvoor het is uitgegeven. U kunt het niet als identiteitsbewijs gebruiken. Niet alle landen accepteren een noodpaspoort. U kunt bij de ambassade of het consulaat van een bepaald land informeren of dat land een noodpaspoort accepteert. Bepaalde landen stellen aanvullende of afwijkende eisen aan reisdocumenten, zoals een visum. Ook dit kunt u navragen bij de ambassade of het consulaat van het land.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als het echt moet zou je ook de gok kunnen nemen. De laatste paar keer dat ik binnen de EU heb gevlogen werd er niet naar mijn ID/paspoort gevraagd. Is natuurlijk wel een erg grote gok.

Heeft je werkgever mogelijk nog opties? Of kun je niet een dag later heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ruben1075 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:19:
Als het echt moet zou je ook de gok kunnen nemen. De laatste paar keer dat ik binnen de EU heb gevlogen werd er niet naar mijn ID/paspoort gevraagd. Is natuurlijk wel een erg grote gok.
Dat heeft met Schengen te maken, vrij verkeer van goederen en personen enzo. TS gaat echter naar Engeland, die niet bij Schengen horen.

De kans dat er om een identificatie gevraagd wordt is dan ongeveer 99,999 procent. Die gok zou ik dus absoluut niet nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:25:
[...]

Dat heeft met Schengen te maken, vrij verkeer van goederen en personen enzo. TS gaat echter naar Engeland, die niet bij Schengen horen.

De kans dat er om een identificatie gevraagd wordt is dan ongeveer 99,999 procent. Die gok zou ik dus absoluut niet nemen.
Excuus daar heb ik niet bij stil gestaan. Dan is mijn advies inderdaad erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Bij mijn gemeente kun je gewoon een spoedaanvraag doen. Maandag aanvragen en dan heb je hem uiterlijk 3 dagen later.

Kost je wel 47 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:17
Kwestie van id kaart of rijbewijs standaard in je portemonnee en paspoort thuis in een la/kluis.

Wil jouw werkgever extra kosten voor document gaan vergoeden? Of zijn dit eigen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cave_Boy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:36:
Bij mijn gemeente kun je gewoon een spoedaanvraag doen. Maandag aanvragen en dan heb je hem uiterlijk 3 dagen later.
Klopt, maar zoals de TS al aangaf moet hij dinsdag al gaan reizen, en is het gemeentehuis niet op tijd open op dinsdag voor hij weg moet. En morgen is zijn gemeentehuis dicht.

Een spoedprocedure gaat dan dus niet meer mogelijk zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:36

VW-Arjan

★★★★★

Uit eigen ervaring:
Op schiphol kun je een noodpaspoort aanvragen. Klaar terwijl je wacht.

De geldigheid is je reisduur plus wat extra.
Kosten zijn gelijk aan een nieuw paspoort/id-kaart.

Als je terug bent moet je alsnog een nieuwe aan gaan vragen.

Bij mij bleek bij het incheckendat mijn id-kaart was verlopen.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

Je zou de KMAR op schiphol even kunnen bellen wat je opties zijn (bijvoorbeeld dit weekend al daarheen, zodat je het niet pas op de dag van vertrek hoeft te regelen). Gratis nummer 0800-1814 (link)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1