Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
Hallo allemaal, ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn telefoon isvande week kapot gegaan(ik ben nu op vakantie in italië) en ben ik op zoek naar vervanging. Ik heb beide modellen bekeken. De s8+ heeft een grotere batterij al lees ik over het verbruik weer wisselende berichten. en de s9 de nieuwste hardware. S8 eengroter beeldscherm al vind ik die van de s9 ook goed. Verschil in geld maakt niet zo heel veel uit.

Verbruik batterij en snelheid van de telefoon zijn voor mij het belangrijkste. Welke zouden jullie kiezen ....en waarom? Willen jullie mij informeren?

Groet,
Erik

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Ik denk dat er op Google genoeg batterij tests van beide toestellen te vinden zijn waarmee je kunt beslissen of je de grotere batterij moet kopen of het snellere toestel.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snelheid? Hoe hard je dat ding door de ruimte kan frisbeeen?

Anyhow, geniet van je vakantie en bij thuiskomst maar eens rustig gaan lezen en testen bij een telecomboer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
Gebruiksgemak bedoel ik dan he 😃 Ik heb al veel gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Hoop hier 'freaks' / 'deskundigen' tegen te komen die mij hun voorkeur met onderbouwinkje kunnen geven. Maw welke zou jijkopen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik koop geen van tweeen en dat is mijn mening.

Waarom? Prijs vs. componenten.

Maar ja, mogelijk ben ik "freak" genoeg om bepaalde zaken anders te bekijken en dus soms een ander merk te kiezen met een iets lagere prijs maar met dezelfde "core components" zoals een chipset of 5mm minder beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
En wat kies of heb jij gekozen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 12-09 20:26
Als de prijs niet uitmaakt, waarom dan geen S9+? heb je een groter scherm en het nieuwste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Alternatieven zat... OP5T, HTC U11, Xperia, Pixel2...

Maar, zoals gezegd, dat is mijn mening. En als je over updates & camera zou praten, denk ik dat een Pixel2 of komende OP6 een betere keus zouden zijn.

Let wel: ik zeg dit alleen door te lezen. Heb zelf pas 1 jaar een Android-phone, de OP5, na jarenlang Windows-devices te hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
Prijs maakt niet uit tussen de twee genoemden....niet daar boven zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
benjamin1970 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:14:
Prijs maakt niet uit tussen de twee genoemden....niet daar boven zeg maar.
Ah :) Dan zou ik ook naar de Xiaomi mix 2S kijken, lekker prijs en dikke specs. Als ik nu een telefoon zou moeten kopen zou dat mijn aankoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
op5? nooit van gehoord geloof ik. ik meende dat htc achterliep op iPhone en samsung, dus ik heb niet gekeken naar deze. vroeger wel een paar htc's gehad. was daar tevreden over. . Xperia ook leuk, onlangs een mini 2 of 3 voor iemand gekocht. was een tweedehands. batterij gaat lang mee, alleen scherm ging op zwart. scheen een euvel te zijn bij de apparaten las ik op het net. op internet heb ik gelezen dat de camera iets tegenvalt. niet dat ik heel veel foto's maak maar toch. daarnaast spreken berichten elkaar ook vaak tegen. vandaar ook mijn vraag hier over de twee genoemde toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
benjamin1970 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:20:
op5? nooit van gehoord geloof ik. ik meende dat htc achterliep op iPhone en samsung, dus ik heb niet gekeken naar deze. vroeger wel een paar htc's gehad. was daar tevreden over. . Xperia ook leuk, onlangs een mini 2 of 3 voor iemand gekocht. was een tweedehands. batterij gaat lang mee, alleen scherm ging op zwart. scheen een euvel te zijn bij de apparaten las ik op het net. op internet heb ik gelezen dat de camera iets tegenvalt. niet dat ik heel veel foto's maak maar toch. daarnaast spreken berichten elkaar ook vaak tegen. vandaar ook mijn vraag hier over de twee genoemde toestellen.
OP 5 is de OnePlus 5 (ook een chineesje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@benjamin1970 Als je Galaxy Fan bent, haal je de S9 als nieuwste toestel van Samsung.
Geen twijfel mogelijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het licht er erg aan wat je eigen smaak is. Beide telefoons zijn wel uit de topsegment van Samsung. In deze serie ligt de nadruk toch wel op snelheid en hoog show gehalte (kijk wat we kunnen). De accuduur is hierbij wel het ondergeschoven kindje.
De accuduur is vooraf voor andeten heel moeilijk te bepalen, omdat het van heel veel factoren afhankelijk is en hoe intensief de telefoon gebruikt wordt.
Ik heb zelf de S9 en haal het eind van de dag makkelijk, maar beschouw mezelf niet als heavy user. Telefoon vind ik qua design mooi en heeft een prachtig scherm. Ik vond bij het kiezen van een nieuwe telefoon een goede camera belangrijk en ik ben niet gecharmeerd van een notch, dus voor mij de keuze snel gemaakt.

Is accuduur echt belangrijk voor je zou ik niet in het topsegment gaan kijken, maar in het middensegment (voor Samsung de A serie). Ik lees en hoor over nokia wel goede dingen in dit segment. Wellicht ook interresant om naar te kijken.

Als je updates belangrijk vindt is het onderstaand artikel wel interresant:
reviews: Android-updates: de goede kant op
Voor je keuze tussen de S8+ en de S9(+) zou ik voor de S9 serie kijken i.v.m. de ondersteuning. Maar jij bent uiteindelijk degene die knoop moet doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Tja, wil je value for money ; de S8+. Wil je het nieuwste van het nieuwste: de s
9+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
Bedankt! Show gehalte is voor mij niet belangrijk. Dan had ik wel een iPhone gekozen zonder hoesje :-) Ik heb er een hoesje omheen ...en mijn vrouw wist mijn s6 uiteindelijk toch kapot te krijgen haha. S9 qua updates is wel handig ja. S8+ is ook best goed volgens mij. Lastig. Ben nu bezig met de review van de xianomi oid via gsm arena. Nogmaals dank.
Gismo1979 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:45:
Het licht er erg aan wat je eigen smaak is. Beide telefoons zijn wel uit de topsegment van Samsung. In deze serie ligt de nadruk toch wel op snelheid en hoog show gehalte (kijk wat we kunnen). De accuduur is hierbij wel het ondergeschoven kindje.
De accuduur is vooraf voor andeten heel moeilijk te bepalen, omdat het van heel veel factoren afhankelijk is en hoe intensief de telefoon gebruikt wordt.
Ik heb zelf de S9 en haal het eind van de dag makkelijk, maar beschouw mezelf niet als heavy user. Telefoon vind ik qua design mooi en heeft een prachtig scherm. Ik vond bij het kiezen van een nieuwe telefoon een goede camera belangrijk en ik ben niet gecharmeerd van een notch, dus voor mij de keuze snel gemaakt.

Is accuduur echt belangrijk voor je zou ik niet in het topsegment gaan kijken, maar in het middensegment (voor Samsung de A serie). Ik lees en hoor over nokia wel goede dingen in dit segment. Wellicht ook interresant om naar te kijken.

Als je updates belangrijk vindt is het onderstaand artikel wel interresant:
reviews: Android-updates: de goede kant op
Voor je keuze tussen de S8+ en de S9(+) zou ik voor de S9 serie kijken i.v.m. de ondersteuning. Maar jij bent uiteindelijk degene die knoop moet doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
ik zoek eigenlijk de beste keuze....voor zover die er is :-)
Wouter Lucassen schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:49:
Tja, wil je value for money ; de S8+. Wil je het nieuwste van het nieuwste: de s
9+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Nee dat hangt er gewoon van af. Heb je het er voor over of niet. Wat zijn je criteria. Als je de beste telefoon wilt; de s9+. Wil je het beste waar voor je geld; value for money, dan kun je beter elders kijken. Ik ben nu in het bezit van de s9+ (alweer) maar heb ook bijvoorbeeld de lgv30 gehad. Die laatste telefoon beviel me ontzettend goed eigenlijk. Is de s9+ de meerprijs waard tov de lgv30? Ik neig naar nee. Maar ik ben nu eenmaal iemand die graag de nieuwste telefoon heeft met de extra features. Dus nee, er is geen eenduidig antwoord op je vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
Ik heb inmiddels gekeken naar de 5T. Voorkeur gaat gevoelsmatig dan toch uit naar de 2S hoewel dat wel een gok blijft. Ik ken het merk niet zo goed en weet niet hoe de camera het doet. Hou van veiligheid en dus is de Samsung favoriet. Ik heb Xiaomi gemaild met de vraag wanneer de 2S leverbaar is. Ga nu nog even naar de op6 kijken.

Bedankt voor jullie reacties, geweldig allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Schopje naar ATT

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
Over op6 nog geen nieuws. Duurt denk ik nog even voordat die komt. Hoop dat Xiaomi mij morgen meer kan vertellen over de 2s. Duurt het lang voordat die komt dan toch echt een Samsung 9 ...denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
benjamin1970 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:07:
Over op6 nog geen nieuws. Duurt denk ik nog even voordat die komt. Hoop dat Xiaomi mij morgen meer kan vertellen over de 2s. Duurt het lang voordat die komt dan toch echt een Samsung 9 ...denk ik.
Je doet alsof het een straf is:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
Nou ach, ik wilde eigenlijk nog een jaartje doorgaan met de S6....tot mijn vrouw deze liet vallen met schade tot gevolg. Samsung 9 ligt voor de hand hoewel de 8+ mij misschien wel beter lijkt...maar dat weet ik dus niet na zoveel verschillende getalletjes te hebben gelezen. Die Xiaomi S2 lijkt me ook wel wat, 6 of 8 gb geheugen en heb iets gelezen over de snapdragon, die zou beter/sneller zijn dan de qualcomm als ik het goed schrijf. Maar omdat ik een telefoon mis en nu niet weet hoelang de nieuwe s2 op zich laat wachten misschien tot een Samsung....is helemaal geen straf hoor :-)
Pagina: 1