Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:17
marcelmg2 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:44:
https://www.otto.de/p/google-home-smart-speaker-615632234#variationId=615632235

Google Home voor 99,99€ bij de Duitse Otto. Verzenden niet naar NL, maar wel naar een Duitse Hermes Paket Shop. De Mini staat er nu voor 39,99€
Met code 85085 ook nog eens 15€ korting voor nieuwe klanten, en verzendkosten 0€.
Dank, mooie aanbieding. Even geklooi met het leveradres van zo'n Hermes Pakket punt, want je moet ook een geldig duits nummer opgeven. Heb daar maar een willekeurig nummer met voorzetsel 011 ingevuld en dat lijkt te werken. Feitelijk incl. die code nu voor de helft van de prijs!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13
Aesculapius schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Dank, mooie aanbieding. Even geklooi met het leveradres van zo'n Hermes Pakket punt, want je moet ook een geldig duits nummer opgeven. Heb daar maar een willekeurig nummer met voorzetsel 011 ingevuld en dat lijkt te werken. Feitelijk incl. die code nu voor de helft van de prijs!
Ik heb dit bij de vorige actie van de Google Home Mini ook geprobeerd, maar het pakket is bij Hermes in de sortering al opgepikt en geretourneerd naar Otto. Kennelijk moet Hermes kunnen verifiëren dat de ontvanger van het pakket echt op het adres van levering woont ivm fraude met betalingen op rekening (dat maak ik althans op uit de discussies op Pepper).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:21
Tom Paris schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:11:
[...]

Ik heb dit bij de vorige actie van de Google Home Mini ook geprobeerd, maar het pakket is bij Hermes in de sortering al opgepikt en geretourneerd naar Otto. Kennelijk moet Hermes kunnen verifiëren dat de ontvanger van het pakket echt op het adres van levering woont ivm fraude met betalingen op rekening (dat maak ik althans op uit de discussies op Pepper).
En hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
[...]

Damn... hoop dat dat goed gaat met de betaling dan :-( en inderdaad benieuwd hoe we dat kunnen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Aesculapius schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:44:
[...]

Damn... hoop dat dat goed gaat met de betaling dan :-( en inderdaad benieuwd hoe we dat kunnen oplossen...
Misschien kun je hier inspiratie op doen.
In de post staat een hele methode beschreven via Mailboxde.com
https://nl.pepper.com/aan...r11-ottode-app-only-65075

edit: ik zie net dat je al besteld hebt via andere methode, excuus. Hopelijk lukt dat ook gewoon!

[ Voor 10% gewijzigd door Rutger op 09-05-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:49

MsG

Forumzwerver

[...]

Ik ben de persoon uit de discussies van Pepper. Deze Google Home-prijzen zijn al een hele tijd zo trouwens. De meest lucratieve deal was de deal gecombineerd met een procentuele korting op de Google producten waardoor je een Mini voor 10,- kon scoren, maar volgens mij is die al niet meer.

Is hij daadwerkelijk al geretourneerd naar Otto of zit hij slechts in die 'bak' bij het Hermes Depot? Als je snel genoeg bent kan je via Hermes gewoon de kloppende naam met adres doorgeven. Dat heb ik gewoon via de online chat van Hermes in steenkolenduits kunnen regelen zonder enige vorm van bewijsoverlegging oid.

Ik had precies hetzelfde probleem namelijk en Otto zelf sloot half mijn account en wilde me nergens mee helpen, want ik ben geen Duitser. Ik had nooit verwacht dat ze daar bij de post naam en adres echt goed checken. Hier in Nederland kan je prima Jan Lul er op zetten.

Als je echt te laat bent zou je je geld terug moeten krijgen van Otto, dan zou ik gewoon een nieuw account maken, die meteen qua naam correspondeert met de geadresseerde, dan zou het wel goed moeten gaan.

Ik heb er later nog 1 besteld en heb die meteen maar naar een depot zo dicht mogelijk bij de grens bezorgd, en die enkele weken geleden opgehaald. Mijn originele pakketje ligt nog bij de kennis in Berlijn :-P, maar eens zien hoe die hier komt.

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 09-05-2018 15:02 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
MsG schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Ik ben de persoon uit de discussies van Pepper. Deze Google Home-prijzen zijn al een hele tijd zo trouwens. De meest lucratieve deal was de deal gecombineerd met een procentuele korting op de Google producten waardoor je een Mini voor 10,- kon scoren, maar volgens mij is die al niet meer.

Is hij daadwerkelijk al geretourneerd naar Otto of zit hij slechts in die 'bak' bij het Hermes Depot? Als je snel genoeg bent kan je via Hermes gewoon de kloppende naam met adres doorgeven. Dat heb ik gewoon via de online chat van Hermes in steenkolenduits kunnen regelen zonder enige vorm van bewijsoverlegging oid.

Ik had precies hetzelfde probleem namelijk en Otto zelf sloot half mijn account en wilde me nergens mee helpen, want ik ben geen Duitser. Ik had nooit verwacht dat ze daar bij de post naam en adres echt goed checken. Hier in Nederland kan je prima Jan Lul er op zetten.

Als je echt te laat bent zou je je geld terug moeten krijgen van Otto, dan zou ik gewoon een nieuw account maken, die meteen qua naam correspondeert met de geadresseerde, dan zou het wel goed moeten gaan.

Ik heb er later nog 1 besteld en heb die meteen maar naar een depot zo dicht mogelijk bij de grens bezorgd, en die enkele weken geleden opgehaald. Mijn originele pakketje ligt nog bij de kennis in Berlijn :-P, maar eens zien hoe die hier komt.
De bestelling is nog niet verstuurd dus ik heb de Otto maar gemailed met het verzoek om de naam van de Paketshop erbij te vermelden. Hopelijk lukt dat. Dank voor alle info though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aesculapius schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:31:
[...]

De bestelling is nog niet verstuurd dus ik heb de Otto maar gemailed met het verzoek om de naam van de Paketshop erbij te vermelden. Hopelijk lukt dat. Dank voor alle info though.
Bij een Hermes moet je juist gewoon eigen naam doen als jij hem komt ophalen. Maar als je zo'n doorzendservice doet weer niet inderdaad. Verwacht echter weinig medewerking van Otto, meer van Hermes. Zodra ze ruiken dat je geen Duitser bent stopt alle welwillendheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 13:36

mark-k

AKA markkNL

[...]

Hier heb ik totaal geen problemen mee gehad, mijn pakketje was netjes afgeleverd bij het Hermes afhaalpunt. Dezelfde dag dat ik de mail kreeg het pakketje opgehaald en ik heb de mini nu al een tijdje thuis staan.

Ik kon dan ook niet op rekening betalen, misschien dat dus gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja de problemen gingen vooral om levering bij een bevriende Duitser, bij ophalen vanaf een Hermes punt is het juist de bedoeling dat je eigen naam er op staat, hoe kan de verkoper bij een hermes punt anders verifieren dat er een pakketje voor jou ligt? Daar heb ik ook nooit iets van Hermes bij op laten zetten, alleen gewoon de adressering zelf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aesculapius
We gaan het zien - inmiddels pakket gewoon verzonden met mijn eigen naam dus hopelijk komt dat goed. Storm in een glas water ;-)

Edit 11/5: Inmiddels staat het ding thuis. Wel een keer extra naartoe moeten rijden, want identificeren met je rijbewijs kennen ze niet in Duitsland ;-) Terug voor het paspoort dus. Nu maar experimenteren geblazen

[ Voor 45% gewijzigd door Aesculapius op 11-05-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:01:
[...]Ik ben de persoon uit de discussies van Pepper.
Werkt de manier zoals beschreven op Pepper nog voor zover jij weet? Of annuleert Otto de bestelling nu als je een doorstuurservice gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aesculapius schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:18:
We gaan het zien - inmiddels pakket gewoon verzonden met mijn eigen naam dus hopelijk komt dat goed. Storm in een glas water ;-)

Edit 11/5: Inmiddels staat het ding thuis. Wel een keer extra naartoe moeten rijden, want identificeren met je rijbewijs kennen ze niet in Duitsland ;-) Terug voor het paspoort dus. Nu maar experimenteren geblazen
Ja de rijbewijs-waarschuwing stond ook veelvuldig op Pepper ;-). Een rijbewijs is natuurlijk geen internationaal identificatiemiddel.
wian schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Werkt de manier zoals beschreven op Pepper nog voor zover jij weet? Of annuleert Otto de bestelling nu als je een doorstuurservice gebruikt?
Geen idee, ik denk niet dat het structureel geweigerd wordt, ik heb zelf geen ervaring met deze doorzendclubs, maar in Duitsland wordt er vaak alleen geleverd als een afzender echt klopt, dus dan moet je goed weten wat je precies op het pakketje zet, en bij Otto kan je de naamstelling niet achteraf veranderen (althans ik kwam het niet tegen, dus dan moet je meteen met de goede naam registreren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38

IJsrace

null

MsG schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:56:
[...]

Geen idee, ik denk niet dat het structureel geweigerd wordt, ik heb zelf geen ervaring met deze doorzendclubs, maar in Duitsland wordt er vaak alleen geleverd als een afzender echt klopt, dus dan moet je goed weten wat je precies op het pakketje zet, en bij Otto kan je de naamstelling niet achteraf veranderen (althans ik kwam het niet tegen, dus dan moet je meteen met de goede naam registreren).
Ik heb zelf via Amazon.de een keer iets laten leveren aan een adres van myGermany. Ging eigenlijk vrij soepel en de kosten vielen toen mee tov van het artikel.
Pagina: 1