Toon posts:

Internet op de camping op de smartv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Op onze camping ligt een beveiligd netwerk, ik kan via mijn tablet ook makkelijk verbinding maken. Maar als ik op de smart tv internet wil hebben, herkend deze alleen onbeveiligde netwerk. Wel met dezelfde naam als beveiligd, maar kan geen id en wachtwoord invoeren

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Panasonic smart tv van 3 maanden oud. Thuis werkt deze wel via mijn modem
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ook een Google chromecast proberen aan te sluiten, maar daar stuit ik op hetzelfde probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wat is het voor netwerk? Met WPA? WEP? WPA2? Misschien EAP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je met je tablet of smartphone geen tethering aanzetten en daar de Chromecast en TV naar laten verbinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
Een chromecast ondersteund enkel WEP en WPA/WPA2. Dit zal waarschijnlijk ook gelden voor je TV. Controleer via je tablet eens welk protocol er gebruikt wordt.
MAX3400 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:50:
Kan je met je tablet of smartphone geen tethering aanzetten en daar de Chromecast en TV naar laten verbinden?
WiFi ontvangen en tegelijkertijd verzenden gaat niet met een (standaard) tablet/telefoon. Wat wel kan is een wifi repeater plaatsen :P

[ Voor 52% gewijzigd door Randleman op 09-05-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En een Accespoint als repeater inzetten, zodat je je eigen netwerksegment opzet.

Dan kan je alles in house houden.
Ik gebruik onderweg deze :
https://www.gl-inet.com/mt300n-v2/

Kan wireless verbinden, maar ook via utp.
Daarnaast kan hij een VPNverbinding opzetten, zodat anderen niet mee kunnen genieten van een avondje xhamster streaming ;)

Wat wel zou helpen is meer info, hoe log je in, hoeveel devices mag je tegelijk aanmelden ( camping wifi staat niet echt bekend als 'streaming-friensly )

Devices kunnen elkaar onderling niet 'zien' ( client-Isolation ) dus een Chromecast gaat waarschijnlijk ook niet zomaar werken

[ Voor 79% gewijzigd door FreshMaker op 09-05-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
FreshMaker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:52:
En een Accespoint als repeater inzetten, zodat je je eigen netwerksegment opzet.

Dan kan je alles in house houden.
Ik gebruik onderweg deze :
https://www.gl-inet.com/mt300n-v2/

Kan wireless verbinden, maar ook via utp.
Daarnaast kan hij een VPNverbinding opzetten, zodat anderen niet mee kunnen genieten van een avondje xhamster streaming ;)
Dat is best een geinig ding. Ik gebruik altijd gewoon een cheap-ass sweex/tp-link/sitecom doosje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Travelroutertje inderdaad die kan associaten met het wifi van de camping, en bedraad (of wifi) uitkoppelt; https://www.tp-link.com/n...ails/cat-9_TL-WR802N.html

Doet alleen geen EAP . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:12
RobinF schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:49:
Wat is het voor netwerk? Met WPA? WEP? WPA2? Misschien EAP?
Als aanvulling hierop: zit het beveiligde camping netwerk niet toevallig op de 5 GHz band? (al lijkt dit mij onwaarschijnlijk)
Dit wordt niet altijd ondersteund door tv's en de (oude) chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://download.cnet.com/...000-18508_4-76454613.html installeren op je laptop. Ook handig om middels 1 betaalde Wifi van de camping alle gezinsleden te laten internetten. Ik ga toch niet 4x betalen?
>:)

Weet alleen niet of dit de laatste versie is. Anders even op de officiële site kijken. Veel plezier op de camping.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:59
In de voorwaarden van de campingwifi zal vast staan dat vpn-verbindingen niet toegestaan zijn. De aanbieder van wifi zal vast en zeker de boel monitoren en aan dpi doen om te zien wie er allemaal wat uitspookt op hun netwerk. Als er een goede 4G dekking is kan het lonen om bij diverse aanbieders daarvan rond te shoppen. Scheelt een hoop gedoe en misschien uiteindelijk ook wel voor dezelfde prijs want campingwifi is nou niet bepaald goedkoop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
vj_slof schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:56:
In de voorwaarden van de campingwifi zal vast staan dat vpn-verbindingen niet toegestaan zijn. De aanbieder van wifi zal vast en zeker de boel monitoren en aan dpi doen om te zien wie er allemaal wat uitspookt op hun netwerk. Als er een goede 4G dekking is kan het lonen om bij diverse aanbieders daarvan rond te shoppen. Scheelt een hoop gedoe en misschien uiteindelijk ook wel voor dezelfde prijs want campingwifi is nou niet bepaald goedkoop vaak.
Dus de provider mag niet aan dpi doen, maar een camping aanbieder wel ?
Die zou bij mij een lange hete zomer gaan beleven, met weinig vrije tijd.

Zeker in een tijd waar privacy zeker van belang is, kan je als aanbieder van een service niet zomaar in het verkeer van je gasten gaan zitten snuffelen.
Er is GEEN valid usecase voor een campingeigenaar om zich zo te bemoeien met het netwerkverkeer van betalende klanten.
Zouden er klachten zijn qua bandbreedte, kan je daar iets aan doen, maar op voorhand zaken als een vpn afsluiten ..

Een bedrijf wat bepaalde poorten sluit, en zijn werknemers alleen het hoognodige biedt, of een "gratis" hotspot ( McD of postkantoor whatever ) daar zou je kunnen verwachten dat er DPI toegepast wordt, en wederom beruchte poorten geblokkeerd worden.
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:49:
http://download.cnet.com/...000-18508_4-76454613.html installeren op je laptop. Ook handig om middels 1 betaalde Wifi van de camping alle gezinsleden te laten internetten. Ik ga toch niet 4x betalen?
>:)

Weet alleen niet of dit de laatste versie is. Anders even op de officiële site kijken. Veel plezier op de camping.
Het is de laatste versie ;)
Ze zijn gestopt met ontwikkeling hiervan.

http://www.ostoto.com/new...t-for-ostoto-hotspot.html

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 09-05-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
FreshMaker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:47:
[...]

Dus de provider mag niet aan dpi doen, maar een camping aanbieder wel ?
Die zou bij mij een lange hete zomer gaan beleven, met weinig vrije tijd.

Zeker in een tijd waar privacy zeker van belang is, kan je als aanbieder van een service niet zomaar in het verkeer van je gasten gaan zitten snuffelen.
Er is GEEN valid usecase voor een campingeigenaar om zich zo te bemoeien met het netwerkverkeer van betalende klanten.
Zouden er klachten zijn qua bandbreedte, kan je daar iets aan doen, maar op voorhand zaken als een vpn afsluiten ..

Een bedrijf wat bepaalde poorten sluit, en zijn werknemers alleen het hoognodige biedt, of een "gratis" hotspot ( McD of postkantoor whatever ) daar zou je kunnen verwachten dat er DPI toegepast wordt, en wederom beruchte poorten geblokkeerd worden.

[...]

Het is de laatste versie ;)
Ze zijn gestopt met ontwikkeling hiervan.

http://www.ostoto.com/new...t-for-ostoto-hotspot.html
Lees de voorwaarden van deze aanbieder:
https://www.wifitenne.com/wifitenne-helpdesk

vooral het stukje vpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
vj_slof schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Lees de voorwaarden van deze aanbieder:
https://www.wifitenne.com/wifitenne-helpdesk

vooral het stukje vpn...
Knap stukje ontwijkgedrag ...

onder VPN:

Ik wil graag een VPN verbinding maken met mijn werk, kan dit?
Doordat een Virtual Private Network zorgt voor een beveiligde tunnel van je computer naar een server te maken, raakt het systeem je verbinding kwijt.
In de meeste gevallen werkt het helaas niet. De data verkeer en snelheid kan niet worden getoetst, daarom hebben we de meeste "tunnels" gesloten.

Kan WifiTenne zien welke internetsites ik bekijk?
Nee, WifiTenne heeft geen inzicht in uw internetverkeer. Dit zou in strijd zijn met de privacywetgeving.

Dus we mogen niet naar internetsites kijken, maar willen wel het dataverkeer "toetsen" ??

Ik vermoed dat het nog steeds tegen de regeltjes is.
Grappig dat we op Tweakers wel tegen FB en Google ageren ivm privacy, maar dat we toestaan dat de boel gecontroleerd wordt door 'andere' onbekenden ....
Ze hoeven mijn data helemaal niet te toetsen, dat doe ik zelf wel.

Tunnels afsluiten ?
Knappe koppen, als ze 53, 443, 80 af kunnen sluiten voor alleen VPNverkeer, ( vrijwel elke VPNprovider ondersteunen deze poorten JUIST omdat de standaarden geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
zodra je een vpn gebruikt en zo komen er bij inspectie achter sluiten ze je af. dus ze kijken wel degelijk mee. En neem maar aan dat andere wifi-aanbieders soortgelijke spelregeltjes hebben.
Pagina: 1