Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Trithereon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-11 11:40
Goedemiddag tweakers,

Hopelijk post ik onder de juiste topic, if not... please correct me.

Ik rij motor en heb daarop een navigatie systeem.
Daarnaast heb ik nog een headset wat verbonden is met mijn telefoon. (scalarider q1)
Ik kan dus via mn scalarider q1 2 bluetooth verbinden maken.
1 met mijn telefoon
2 met mn navigatie.

Aangezien ik ook flitsmeister op mijn telefoon gebruik wil ik graag dat behouden, als ik mijn telefoon via mijn navigatie gebruik heb ik dus geen flitsmeister en dat is toch wel handig als je te horen krijgt als er bijvoorbeeld objecten op de weg liggen.

Nu heb ik de volgende uitdaging.
Om ervoor te zorgen dat mijn navigatie ook "live verkeers informatie" krijgt moet het verbonden zijn met het internet.

Ik wil weten:
Zijn er kastjes waarme je je internet via bluetooth kan delen zonder dat ik nog een extra telefoon nodig heb?
Ik wil dan mijn telefoon als HOTSPOT gebruiken om dat specefieke kastje opaan te sluiten.
Ik kan met mijn tom tom rider 410 geen wifi verbinding maken met mijn telefoon dat kan alleen via bluetooth helaas.

Als mijn verhaal onduidelijk is hoor ik dat graag 8)7

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Trithereon schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:11:
Aangezien ik ook flitsmeister op mijn telefoon gebruik wil ik graag dat behouden, als ik mijn telefoon via mijn navigatie gebruik heb ik dus geen flitsmeister en dat is toch wel handig als je te horen krijgt als er bijvoorbeeld objecten op de weg liggen.
Maar als je de telefoon voor navigatie gebruikt, kan je dan niet op de achtergrond ook Flitsmeister aanzetten?

• Trithereon
Nee, want die "geluiden" speelt hij niet door via de navigatie helaas :(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rens-br schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Maar als je de telefoon voor navigatie gebruikt, kan je dan niet op de achtergrond ook Flitsmeister aanzetten?
Omdat de telefoon in zijn zak zit en TomTom op de handlebars zodat je (rijdend) nog aanpassingen kan doen aan de route?

Vraag me wel af of/waarom je niet een extra "single" in ear ding kan gebruiken; dus 1 voor navi, 1 voor gsm/flitsers?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Flitsmeister heeft ook een overlay voor bij je andere navigatie app. Wellicht dat dat al hulp bied.
Anders zou je ook de navigatie app Waze kunnen gebruiken (ook van google). Deze weergeeft ook de meldingen over de weg waar je rijdt. Wellicht dat dat geluid wel wordt doorgevoerd naar je audio apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door 7Sins op 09-05-2018 14:16 ]

• Trithereon
@MAX3400 een oordopje in je oor doen met een helm op doet simpelweg gewoon zeer.
Dus dat is helaas geen oplossing.

@7Sins Nee want waze kan je geen motor routes inladen.
Je kan ook geen kronkel routes etc invoeren dus dat is ook zeker geen oplossing.
Ik heb een mooie tom tom 410 op mn stuur.

Ik zoek "simpelweg" een kastje waarmee ik mn internet kan doorgeven via bluetooth.

[ Voor 53% gewijzigd door Trithereon op 09-05-2018 14:23 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:49
Je wilt dus gewoon simpelweg een Wi-Fi hotspot opzetten maar dan via bluetooth? Dit kan in stock Android middels 'Bluetooth tethering' (onder hotspot & tethering bij stock Android). Je kunt dan vervolgens je internet sharen via Bluetooth naar je Tom Tom toe.

Het enige punt is alleen dat je tegelijkertijd ook je headset verbonden wilt houden via Bluetooth. Volgens mij gaat hier het probleem zitten.. Aangezien je Android toestel niet je internet via bluetooth kan sharen terwijl er al een bluetooth verbinding gebruikt wordt om je headset te koppelen.
Maar dit zal je zelf even moeten proberen.

Verder weet ik niet welke telefoon je hebt, wat het helpen wat moeilijker maakt.

Heb ik je zo begrepen? Je legt het voor mij niet heel erg duidelijk uit.

• Trithereon
@LoeWn sorry had dat er even bij moeten vermelden .
Huawei nexus 6p
Pagina: 1