Versterker voor boxen tuinhuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenmarijsse
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 09:25
Beste,

Ik zou willen kijken om muziekboxen (wired) aan men tuinhuis te hangen.
Voor deze heb ik een versterker nodig. Met deze zou ik graag muziek streamen die op eens NAS in huis staat en de muziek kunnen veranderen via een app op de telefoon. Naar het tuinhuis ligt er een LAN kabel.
Ik heb al zitten zoeken maar geraak er niet aan uit wat ik hiervoor van versterker zou moeten komen (indien dit allemaal wel mogelijk is).
Zouden jullie een idee hebben wat ik zou nodig hebben?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 16:56
Budget?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Iedere willekeurige versterker icm een chromecast audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:46
Wil je zelf iets maken op basis van verschillende modules (printplaten met componenten, zoals een TPA 3116D2 versterker), of zoek je kant en klare consumenten apparatuur?

Is er stroomvoorziening in je tuinhuis, zo ja: welke? (~230V, 12V DC?)

Heb je al boxen? Welk vermogen en impedantie? Is 2.0 stereo voldoende, of wil je 7.1 aansturen?

Hoe is je kennis en ervaring qua Raspberry Pi, elektronica, diy audio, solderen, etc, en zit hier wat tussen waar je in dit project over wil leren?

Zoals al gezegd, welk budget heb je? En wil je in Nederland komen, of goedkoop vanuit vb. China?

Met wat meer informatie valt een beter advies te geven. Een diy audio stereo versterker met bluetooth is mogelijk, maar weet niet of het aansluit bij je wensen:
https://www.ebay.com/itm/...4ab63b:g:vCMAAOSwYvFZJVuO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenmarijsse
  • Laatst online: 21-05 09:25
Iets zelf maken op basis van modules->kennis niet toe
Stroomvoorziening->230 V
Boxen heb ik nog niet->Bose 151 outdoor speaker staan op men lijst
Hoe is je kennis en ervaring qua Raspberry Pi, elektronica, diy audio, solderen->niet echt. Een foolproof oplossing zou beter zijn.
Budget +-800 euro.
Land van herkomst is maakt me niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik heb zelf op amazon.de een bluesound powernode gekocht. Die doet in principe precies wat je wil. Vergelijkbare apparaten zijn er ook van Sonos. Of je kunt kijken naar Denon versterkers met Heos-support.

In principe maakt het mekaar allemaal niet zoveel qua functionaliteit. Alleen als je eenmaal voor een platform gekozen hebt zit je daar wel min of meer aan vast. Niet als het bij een apparaat blijft, maar als je gewend bent aan streamen en zo'n app dan vind je het al snel handig om het op alle plekken te hebben waar je muziek speelt. De voornaamste reden om die powernode te kopen was voor mij dan ook dat ik al bluesound in mijn versterker had, en 2 verplaatsbare boxjes. Ik kan dus nu in woonkamer, keuken, schuur en buiten met 1 app bepalen wat waar speelt en welke spelers synchroon moeten lopen

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
koenmarijsse schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:29:
Boxen heb ik nog niet->Bose 151 outdoor speaker staan op men lijst
Budget +-800 euro.
Dan kan je ook gewoon het systeem van Bose kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonVOO
  • Laatst online: 21-08 11:32
Ik heb een zelfde situatie gehad.

Ik heb het opgelost door een in (2e hands) airport express te kopen. Hier kan je naar toe streamen vanaf je nas aangezien deze een 3,5 aux uitgang heeft. (heb je tevens een accespoint voor optimalisatie van je wifi bereik).icm met een versterker (simpel voorbeeld)

Kabeltje ertussen. Boxen aansluiten en klaar!

Werkt bij mij al een paar jaar feilloos en is vanaf elk mobiel apparaat simpel aan te sturen.

Indien je een iphone / ipad hebt is er nog een voordeel dat deze via airplay rechtstreeks al je geluid van je tel/tablet kan streamen naar de airport express (youtube, radio etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Sonos connect amp.
Of een gewone sonos connect met een losse versterker (marktplaats 2e handsje)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hangt er gewoon vanaf hoe je je muziek library beheerd.

Indien je met iTunes werkt is het simpel, met een Airport-Express zoals hierboven vermeld of een Apple TV 2e of 3e generatie (goedkoop op marktplaats te vinden)

Willekeurige versterker liefst met Optical-in of een simpele DAC er tussen hangen.
Pagina: 1