Toon posts:

Peltier veel verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel zijn jullie er op voor uit gegaan? Qua Mhzen en qua temp.
Ik heb nu normale h2o koeling met een maze2 koelblokje. De cpu wordt 50 graden op 1533Mhz en 2.13V
Op std voltage en Mhzen zo rond de 38 graden.
Dit schijnt wel normaal te zijn.
Maar ik wil dus temperaturen hebben die ik bij lange na niet met luchtkoeling kan halen. Want qua Mhzen ben ik nog niet erg veel op vooruit gegaan. De 1533 haalde ik ook met luchtkoeling. Nu wel wat koeler en dus stabieler..maar toch.
Ik wil dus een peltier. Iemand antwoord op mijn vragen?

Verwijderd

Topicstarter
trouwens..fans op de radiateur maakt ook totaal nix uit?! Raar?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 16 juli 2001 11:12 schreef NoStra het volgende:
trouwens..fans op de radiateur maakt ook totaal nix uit?! Raar?
juist wel, die fans moeten de radiateur koel houden, die op zijn beurt weer het water moet koelen

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
ja normaal gesproken wel ja...maar het water wordt helemaal niet warm. Hij geeft nog geen graad verschil aan of ik er nou fans er op zet of niet.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zit je koelblok wel goed, niet teveel pasta enzo?

Verwijderd

Ik heb ook h2o koeling met een maze2-2 (zonder peltier) en ben van 50graden naar 40graden gezakt...en vanochtend had ik een nieuwe record voor mijn doen...

1200@1564@ 40idle 45stress dit is trouwens op 1,85 volt

Met luchtkoeling kwam ik ook niet verder dan 1496 onstabiel....nu dus 1562mhz....

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft niemand peltier ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand heeft hier een peltier? Kan het niet geloven..

Verwijderd

ff rustig en geef ook ff antwoord op wat jou gevraagd wordt, want jouw temps zijn niet helemaal lekker en als een fan op de radiator niet werkt betekent dat dat je water niet je proc aan het koelen is, check ff hoe warm elk onderdeel wordt in je setup.
met peltier kun je op temps onder de 10 graden rekenen

Verwijderd

Topicstarter
de fans op de radiateur werkt wel, alleen pas na een paar uur. Het wate wordt geleidelijk opgewarmd. En daardoor stijgt de cputemp ook.
44 graden met frisse boot. Na een nacht niet aan te hebben gestaan. Dan stijgt de temp binnen 1,5 uur naar 51 graden ( met de fans aan)

Verwijderd

en hoewarm wordt je coldplate? en je blok?
kan best dat ergens de warmte geleiding beetje brak is...
Pagina: 1