Toon posts:

Blijf op afstand van ALTERNATE

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Blijf op afstand. Als je het toch wilt kopen, doe het ergens anders. Niet bij Alternate!!!
Ik ga proberen mijn verhaal in het kort te vertellen.

Einde december 2017 heb ik Logitech X56 H.O.T.A.S gekocht (de blauwe editie).
https://www.alternate.nl/...tick/html/product/1431927?

Logitech heeft mega veel problemen met deze joystick, kijk maar op forums, mensen zijn massaal ze aan het terug sturen.
Meest voorkomende problemen:
-Slijtage is heftig, vooral aan bedrading in de throttle. En as van de
joystick, op een gegeven moment begint die te kraken.
-Je moet hem continue her-calibreren na het opstarten van je PC.
-Al sluit je hem aan USB3.0, dan blijf je nog steeds ghosting problemen krijgen.

Ik had al problemen met ghosting en hercalibratie vanaf begin, na paar weken op forum zitten, heb ik ghosting gedeeltelijk kunnen oplossen/verminderen door losse powered-USB hub te kopen.
Hercalibratie was nog steeds irritant, maar vol te houden.
Want ik zet mijn PC maar 1-2 keer per week uit.

Mid-April begonnen alle heftige problemen zich voor doen.
Joytick begon te kraken bij subtiele bewegingen en meest irritante, de rechtere throttle begon vanauit zich zelf te bewegen.
Joystick heeft een schaal bij throttle 100% + 20% (afterburner)
Als ik linker en rechter motoren op 100% thrust zette en niet meer aanraakte, binnen 1-2 minuut stond rechtere motor al op 120% vermogen te draaien. Je kan super goed fysiek zien hoe de throttle beweegt.
Dat was me te veel.
Begin vorige week ben ik terug naar Alternate gegaan, om deze overpriced stuck plastic te ruilen.

Had ik maar een mogelijkheid om me geld terug te krijgen, dan had ik het gedaan, maar ik zat al 4 maanden met de joystick, dus was er geen andere optie.
Bij de balie was geconstateerd, dat inderdaad, de rechtere throttle beweegt vanuit zich zelf. Ik heb gevraagd naar een vervanging voor de grijze revisie, (die is exact hetzelfde aan me blauwe, maar met wat aanpassingen aan de binnenkant om slijtage problemen te verhelpen).
Als antwoord heb ik gekregen, dat technische dienst moet ernaar gaan kijken. Ik zei, OK, kunnen ze het nu even doen, want het is maar 1 minuut ernaar kijken, je hoeft hem niet eens aan te sluiten om defect te zien. Waarop ze zeiden, NEE, ze moeten echt er naar gaan kijken, want het kan een "Feature" zijn (nou sorry, ik wil je graag zien in een auto rijden, waarin het is een "Feature" dat je auto op de snelweg van 5 naar 2 schakelt).
Uiteindelijk na heleboel discussies, heb ik besloten om toch te wachten.
Op me vraag hoe lang het zou duren, zeiden ze volgende week, maandag.
Het was maandag, dus ik ben ze even gaan bellen. En ze zeiden, van de week. Ik begon furieus te worden, van de week.. is wanneer?, begin of het einde? Weten we niet, u bent niet de enige in de rij, ja snap ik, maar je hoeft maar 1....1.. minuut er naar te kijken, zonder die hoefen aan te sluiten en het vast stellen dat het defect is!

Ik heb veel zaken bij Alternate gedaan, veel onderdelen gekocht en PC`s in elkaar gezet voor me vrienden.
Vroeger hadden ze een goede service, maar zo te zien, die bestaat niet meer. Er zijn betere web winkels met betere service, zoals Megekko. BLIJF OP AFSTAND van Alternate.

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Had je dit niet beter bij https://tweakers.net/shopreview/schrijven/ kunnen achterlaten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb je topic even gerapporteerd, omdat het volgens mij een shopreview is. Maar ook daar past het niet helemaal, omdat het nog een lopend iets is.

Dat gezegd hebbende, je hebt niet zonder meer recht op omruiling van het apparaat. Je moet Alternate eerst voldoende gelegenheid geven om het defect te herstellen. Zij mogen bepalen hoe ze dat doen, maar ze moeten dat zonder ernstige overlast voor jou doen. Het missen van een joystick voor een week of 2 is nou eenmaal moeilijk als 'ernstig' te bestempelen, hoe vervelend jij het ook vindt. Je reactie vind ik daarmee nogal overtrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Icephase op 09-05-2018 12:08 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:58

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica