Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies RJ-45 kabeltester

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

Ik vond niet direct het juiste forum onderdeel betreffende mijn verzoek, dus hier dan maar.

Waar ik naar op zoek ben?
Ik ben op zoek naar een RJ-45 kabeltester

Probleemstelling en feature vereisten?
- Ik zou het signaal willen meten op een lijn.
- Ook zou ik de snelheid van de lijn willen meten.
- Indien mogelijk ook nakijken of er geen problemen op de lijn zitten; nl onderbrekingen, slecht signaal
enz.
Ik heb weet van gewone kabeltester dat enkel het signaal meten maar ik heb wat meer mogelijkheden nodig.

Prijs?
Onder de 500 euro excl btw indien mogelijk. Daarboven zou nog kunnen maar moet ik door een goedkeuring procedure op het bedrijf.

Producten?
Ik heb zelf reeds enkele producten opgezocht en vraag jullie advies. Ook indien jullie andere toestellen vinden of kennen hoor ik het graag.
Hieronder de reeds gevonden producten:
1) Ideal Networks VDV II Pro: https://www.idealnetworks...ifiers-vdv-ii-series.aspx
2) Psiber toestellen; http://www.psiber.com/ Al heb ik geen idee welk toestel in hun range
Hier zou bv de lanmaster 35 kunnen, de PSiber Data PD_CM800 (676 euro excl btw weliswaar) of de lan expert 80/85 al denk ik dat deze dure toestellen zijn.

Enig advies of andere toestellen?

Alvast bedankt,
eYaTed

Beste antwoord (via eYaTed op 09-05-2018 11:46)

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Je zou eens kunnen kijken naar de Pockethernet. Deze kan de fysieke lijn meten met o.a wiremap, TDR (lengte & breuken met geschatte afstand), BER (bit error rate op verschillende snelheden). Ook kan hij een (simpele) analyse doen op het netwerk zoals PoE meten, link snelheid vaststellen, etc.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Alle reacties

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Wat bedoel je met "signaal meten op een lijn"?
En wat versta je onder "snelheid van de lijn meten"?

Wat je beschrijft lijkt eerder op cable certification en ben je niet thuis onder de 10 kEUR.

Acties:
  • Beste antwoord

• ShadowLord
Je zou eens kunnen kijken naar de Pockethernet. Deze kan de fysieke lijn meten met o.a wiremap, TDR (lengte & breuken met geschatte afstand), BER (bit error rate op verschillende snelheden). Ook kan hij een (simpele) analyse doen op het netwerk zoals PoE meten, link snelheid vaststellen, etc.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ShadowLord schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:13:
Dat is een verrekt handig dingetje!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:19
@ShadowLord Heb je toevallig zelf hands-on ervaringen met de Pockethernet?

Heb er namelijk ook al eens paar x naar zitten te kijken, maar twijfel nog enigszins.
Het is wel een leuke en betaalbare optie (die ook enkele kleine nadelen heeft zo ik kon vinden) maar ook heel veel voordelen.

Pro's:
Veel bang for buck
Uitgebreid (zeker voor de "hobbyist")
De uiteindelijke prijs (die eigenlijk samengaat met het eerste puntje natuurlijk)

Con's
Tijdens opladen niet te gebruiken
Altijd een telefoon met BT nodig

Heb wel al enkele reviews gelezen, maar kon er nog niet super veel vinden (of m'n google skills laten me flink in de steek :P )

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
is certificiering belangrijk ?
veel grote bedrijven werken met een lastenboek, dat bv een netwerk volledig klasse EA (=cat6a) moet zijn om gegarandeerd 10gbit te kunnen doen, of minima last kan hebben van alien crosstalk

dat meten vereist bv een fluke DSX-600 / DSX-8000, wat teeeringveel centjes kost , maar je kan je klanten wel n meetrapport voorzien dat je meting prima resultaat heeft opgeleverd

snelheid van een "lijn" kan je ook meten met bv 2 laptops met iperf erop :-)

• ShadowLord
Annuk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:37:
@ShadowLord Heb je toevallig zelf hands-on ervaringen met de Pockethernet?
Ik heb er sinds kort zelf ook een. Ben er tevreden over en hij doet wat hij moet doen. Er kan hier en daar wel een klein beetje bijgeschaafd worden, maar dat zijn geen grote zaken.
Wat bijvoorbeeld handig zou zijn is dat hij zou kunnen detecteren dat de loopback/wiremap adapter voor de gekozen test verkeerd zit aangesloten. Koste me zelf bij een meting even om erachter te komen waarom de aders perfect waren aangesloten (wiremap ok dus) maar de BER test (kwaliteit van de kabel) onmiddellijk faalde :+
Heb er namelijk ook al eens paar x naar zitten te kijken, maar twijfel nog enigszins.
Het is wel een leuke en betaalbare optie (die ook enkele kleine nadelen heeft zo ik kon vinden) maar ook heel veel voordelen.

Pro's:
Veel bang for buck
Uitgebreid (zeker voor de "hobbyist")
De uiteindelijke prijs (die eigenlijk samengaat met het eerste puntje natuurlijk)

Con's
Tijdens opladen niet te gebruiken
Altijd een telefoon met BT nodig
Aan de noodzaak van de telefoon is helaas niet veel te doen. Je kan hem 'offline' gebruiken door middel van de LED's (paar basis testjes), maar om die uit te lezen heb ik de handleiding nodig en de meting mist toch wel wat belangrijke dingen.
Over het opladen zou ik me niet zo'n zorgen over maken. De accu houd het echt een hele tijd uit. De 'fabrieksopgave' is 8 uur, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Een halve dag houd hij het in ieder geval wel uit (en dan zou je hem tijdens de lunch even kunnen opladen).
Heb wel al enkele reviews gelezen, maar kon er nog niet super veel vinden (of m'n google skills laten me flink in de steek :P )
Er zijn een paar goede, ook van Nederlandse sites, maar inderdaad niet heel veel. Ben er geen tegengekomen waar ik het niet mee eens ben, maar er zijn wel een paar oudere die het over issues met het apparaat hebben (BER test waarblij Bluetooth wegvalt, TDR test die niet werkt) maar die zijn inmiddels opgelost.

Pagina: 1