Na 10 jaar met dezelfde pc maar eens een nieuwe build gekocht. Van 18u deze avond al bezig en het loopt voor geen meter.
De nieuwe build:
Gigabyte X470 Ultra Gaming
AMD Ryzen 5 2600
Corsair 2x8GB
Samsung 960 Evo M2 SSD
Zotac GTX1060 Amp!
Wat ik van mijn vorige build overhoud:
Corsair 650D case
Corsair 850HX
Samsung 120GB SSD
In tegenstelling tot wat ik eerder dacht, oh leuk een nieuwe build installeren,komt wel goed..
Heb ik nu zoiets van wtf heb ik mezelf aangedaan.
Eerste probleem die ik tegenkwam, wat een massa stof die mijn vorige opzoog. Bijna 1u bezig geweest met die zooi op te kuisen en een vrij cleane case aan overhouden. Rest enkel de massa's kabels die het ongemakkelijk maakt om te installeren en waar ik weinig inspiratie voor heb om ze weg te werken.
Tweede probleem lijkt dat op het eerste zicht de H110i niet in de case geraakt. Maar daar moet ik morgenvroeg wel eens mijn brein over breken. Voorlopig heb ik effe de standaard meegeleverde koeler gebruikt.
3e probleem is dat een van mijn casefans (die ik aansluit op het moederbord) gewoon op onregelmatige momenten van 25 naar 100 percent en dan weer terug aanslaat. Wat een herrie, net 'n helikopter.
4e probleem, hij herkent mijn 4-5 jaar oude Samsung SSD niet. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ook nog enkele vraagjes:
* Hoe kan ik kort checken of het systeem wel stabiel is?
* Zit met een "gat" in mijn case waar vroeger m'n SLI kaart stak. Heb natuurlijk het metaaltje niet meer, een handige oplossing?
* Waar haal ik het best een voordelige Windows 10 key?
* Wat is de beste opstelling voor casefans?
Dus voorlopig gaat het echt voor geen meter.
Ben aan het twijfelen voor gewoon een nieuwe case te kopen maar liever niet.
Iemand tips en of ervaringen? Om er na een tijdje uit het hele computergebeuren uit te zijn geweest zie ik voorlopig door de bomen het bos niet meer. Wat 'n gesukkel.
Mijn dank aan jullie voor de reacties is ongelimiteerd.
Tom
De nieuwe build:
Gigabyte X470 Ultra Gaming
AMD Ryzen 5 2600
Corsair 2x8GB
Samsung 960 Evo M2 SSD
Zotac GTX1060 Amp!
Wat ik van mijn vorige build overhoud:
Corsair 650D case
Corsair 850HX
Samsung 120GB SSD
In tegenstelling tot wat ik eerder dacht, oh leuk een nieuwe build installeren,komt wel goed..
Heb ik nu zoiets van wtf heb ik mezelf aangedaan.
Eerste probleem die ik tegenkwam, wat een massa stof die mijn vorige opzoog. Bijna 1u bezig geweest met die zooi op te kuisen en een vrij cleane case aan overhouden. Rest enkel de massa's kabels die het ongemakkelijk maakt om te installeren en waar ik weinig inspiratie voor heb om ze weg te werken.
Tweede probleem lijkt dat op het eerste zicht de H110i niet in de case geraakt. Maar daar moet ik morgenvroeg wel eens mijn brein over breken. Voorlopig heb ik effe de standaard meegeleverde koeler gebruikt.
3e probleem is dat een van mijn casefans (die ik aansluit op het moederbord) gewoon op onregelmatige momenten van 25 naar 100 percent en dan weer terug aanslaat. Wat een herrie, net 'n helikopter.
4e probleem, hij herkent mijn 4-5 jaar oude Samsung SSD niet. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ook nog enkele vraagjes:
* Hoe kan ik kort checken of het systeem wel stabiel is?
* Zit met een "gat" in mijn case waar vroeger m'n SLI kaart stak. Heb natuurlijk het metaaltje niet meer, een handige oplossing?
* Waar haal ik het best een voordelige Windows 10 key?
* Wat is de beste opstelling voor casefans?
Dus voorlopig gaat het echt voor geen meter.
Ben aan het twijfelen voor gewoon een nieuwe case te kopen maar liever niet.
Iemand tips en of ervaringen? Om er na een tijdje uit het hele computergebeuren uit te zijn geweest zie ik voorlopig door de bomen het bos niet meer. Wat 'n gesukkel.
Mijn dank aan jullie voor de reacties is ongelimiteerd.
Tom