Duidelijke FPS drop bij Docking Station

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Onlangs heb ik een docking station geïnstalleerd voor mijn laptop om zodoende na school enkel een USB 3.0 in de laptop te steken en vervolgens 2 beeldschermen, 1 muis en 1 toetsenbord verbonden te hebben op mijn bureau. Voor veel dingen werkt hij prima, echter wanneer ik wil gamen of iets wil uitvoeren wat grafisch werk vereist dan krijg ik een serieuze FPS drop. Ongeachte van de grafische kwaliteit die ik instel zak ik altijd naar ongeveer 7 FPS. De laptop kan zonder het docking station deze dingen fluitend uitvoeren.

Om wat verheldering te geven;

Docking Station: wavlink wl-ug69dk1

Laptop:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 6600U @ 2.50GHz 49 °C
Skylake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Medion D15SHN (U3E1)
Graphics
TOSHIBA-TV (1920x1080@60Hz)
Unknown DisplayLink USB Device (Undefined)
Unknown DisplayLink USB Device (Undefined)
Intel HD Graphics 520 (Unknown)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 950M (Unknown) 51 °C
ForceWare version: 397.31
SLI Disabled
Storage
931GB Hitachi HGST HTS541010A9E680 (SATA) 34 °C
119GB SSD PHISON 256GB PS3110-S10C (SSD) 30 °C
Optical Drives
HL-DT-ST BDDVDRW CU10N
Audio
Realtek High Definition Audio

Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen, ik heb wel eens vernomen dat DisplayLink niet "het je van het" is. maar deze docking station is voor 5K @60Hz gemaakt. Dus ik zou verwachten dat dat niet het probleem is.

Mvg

Hadinon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:26
Je video loopt met die docking toch over je usb 3 kabel? Dat zal de bottleneck wel zijn.

Je kan het testen door het aan te sluiten en te gamen op je laptop scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bijvoorbeeld even hier kijk:

https://www.amazon.com/Wa...on-Ethernet/dp/B06Y5B7BDD

Dan zie ik duidelijk in de omschrijving staan: Suggested for web/productivity software; not recommended for gaming.

Zal dus niet geschikt zijn voor wat jij er mee wilt doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Met de dockingstation die je hebt, gebruikt hij niet de Nvidia gpu voor displayoutput.
Wsl. zit er een grafische chip van displaylink (of in software) die over usb 3 de graphics output, daardoor heb je dus die slechte game performance.

Neem een dockingstation die aansluit op de hdmi/displayport output van je laptop en het probleem is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor de antwoorden. Daar kan ik wat mee. Dan zal deze spoedig te koop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op m'n werk hebben we van HP dockingstations/replicators via USB. Als ik in m'n VM werk, zie ik regelmatig het beeld wazig worden en als ik naar 't CPU gebruik kijk is deze al op 100% te krijgen door alleen al de muis te bewegen in de VM. Wat jij dus ziet, is dat de processen voor je beeld, displaylinkmanager.exe, al de resources gebruikt en zo geen fatsoenlijke FPS kan bieden.

Dat het ding 5k @ 60 fps aan kan zegt niets.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1