Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iPad blijft WiFi-signaal platgooien van 1 specifieke router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 11:33
Hi,
Op de een of andere manier knalt mijn WiFi-verbinding er altijd uit wanneer ik mijn iPad ingeschakel (uit standby haal) om wat mee te doen. De ene keer is 't na 10 seconden en de andere keer na enkele minuten. Alles wat bekabeld is aangesloten, blijft wel gewoon werken. Alleen het WiFi-signaal reboot zich dus. Keer op keer als ik weer wat doe met m'n iPad.. Het gehele WiFi-signaal gaat dus op de router rebooten, dus heb nergens meer WiFi tot de reboot is gedaan.
Het gebeurt alleen thuis. Op kantoor is er niks aan de hand.
Wat ik heb geprobeerd zonder succes:
- Meerdere router getest (KPN Xperiabox V8, V9 en V10 en ASUS EA-AC87 (en nog een andere van ASUS) in Acces- en Repeater modus als extra test)
- iOS beta versie installeren (nu runt 'ie iOS 11 beta 4)
- Handmatige IP-configuratie
- MacAddress whitelisted
- Resetten iOS netwerk settings

Wat zou dit kunnen zijn? Ik kan op Google verder ook niks vinden. Iemand die hier wat voor weet? Beetje zonde dat ik nu al een dik jaar m'n iPad niet thuis kan gebruiken zonder het WiFi er steeds uit te knallen.

[ Voor 18% gewijzigd door repsaj op 09-05-2018 09:25 ]

x

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wat staat er in de log file van je router(s) ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• repsaj
Die houdt geen historie bij (Asus) voor zover ik kan zien via de webinterface.

x

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@repsaj je openingspost is al erg compleet, maar toch ontbreekt er nog het eea. zou je het volgende kunnen toevoegen?
- Welke router / netwerk apparatuur gebruik je allemaal? (Of heb je gebruikt bij je test)
- Welke type iPad en welke software versie heeft die?
- Hoe zit alles aan elkaar geknoopt?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Nog een paar aanvullende vragen:

- Wat bedoel je precies met dat het WiFi netwerk zich "reboot", wat gebeurd er precies?
- Lost het probleem zich vanzelf op, of moet je iets doen om het weer te laten werken? En zo ja, wat?
- Welke andere WiFi apparatuur maakt gebruik van het netwerk, en verliezen die dan allemaal verbinding, of alleen de iPad?

• repsaj
@rens-br aangepast. qua knopen; het is wifi? ;-) voor de rest overal cat7 van de bekabelde verbindingen. qua afstanden van kabels is alles binnen 2 meter en wifi test ik zowel naast, iets vandaan en verder bij de router vandaan; niks van dat laat 't wel werken.
het is in ieder geval niet iOS gerelateerd, want ik heb er last van sinds iOS 10 en elke update van iOS 11 keer op keer.
als ik de Asus als accesspoint aansluit en hem daar mee connect, dan vliegt tevens de Xperia box eruit met Wif.

@Cpt.Morgan simpel gezegd; de wifi lampjes op de router gaan uit en wifi signaal is nergens meer te bekennen (getest met "WiFi Explorer"-app op Mac). het gehele wifi netwerk is dus weg, dus niets zit meer op wifi.
het gebeurt keer of keer, maar bij een reboot komt de verbinding wel terug.

x

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:43
Heb je je iPad al eens helemaal gereset en dan opnieuw geïnstalleerd? (Niet terugzetten vanaf iCloud)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
repsaj schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:29:
@rens-br aangepast. qua knopen; het is wifi? ;-)
haha. Ik bedoelde welke netwerk apparatuur gebruik je dus en hoe zit dit met elkaar verbonden? Maar ik zie dat dat inmiddels netjes in de OP staat.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 09-05-2018 09:40 ]

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 11:16
Paar vraagjes om een beter beeld te krijgen:
- Gebruik je 2.4Ghz of 5Ghz
- Welk Authentication method gebruik je (WEP >:) , WPA, WPA2)
- Op welk kanaal heb je je SSID ingesteld
- Op je Asus kan je als het goed is System logs laten zien (ten minste, met AsusWRT-Merlin. Probeer deze anders eens). Kan je hier eens in kijken en het laten weten?

Dit is wellicht een goed begin punt, misschien heb ik/andere later nog wat vragen :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• repsaj
@iAdema Jup, meerdere keren.

@daxy Zowel 2.4Ghz, als 5Ghz en mixed getest. Allemaal zelfde issue.
Standaard beveiligd: WPA2.
Kanaal ingesteld waar verder weinig andere signalen van andere routers op zitten.

AsusWRT-Merlin is een geflashte firmware die bovenop de Asus moet? Dan sleep ik de Asus van kantoor even mee naar huis toe vanavond.

x

• daxy
repsaj schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:56:
AsusWRT-Merlin is een geflashte firmware die bovenop de Asus moet? Dan sleep ik de Asus van kantoor even mee naar huis toe vanavond.
Dit is een verbeterde versie van de Asus software en door velen gebruikt. Zie https://asuswrt.lostrealm.ca/
Je kunt deze gewoon flashen over de gewone Asus versie heen, wel even factory default maken. Het voordeel is dat je ook naar de router kunt met SSH. AsusWRT is gerenomeerd, zelf Asus implementeert features uit deze versie, en het is uiterst stabiel.

Tip: Installeer een syslog server op je computer/Raspberry Pi en stel debug logging op je Asus in met als destination host je syslog server. Dan krijg je wellicht meer interessante logs binnen.

Mijn eerste gedachte is dat je tegen MIC failure aanloopt (MIC = Message Integrity Check). Dan gaat je SSID tijdelijk op slot omdat je AP denkt dat iemand verkeerde WPA2 headers (oid) injecteert. Geen idee of dit waar is, maar wellicht handig om na te kijken of zo iets gebeurd. Je kunt voor de zekerheid tijdelijk (!!!) eens WEP instellen op een extra/nieuw SSID en kijken of je iPad dit wel leuk vindt.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• daxy
Any luck @repsaj?

• repsaj
@daxy flashen van de asus nog niet gelukt. het blijft steeds hangen.

heb WEP geprobeerd, maar zonder succes.

[ Voor 19% gewijzigd door repsaj op 16-05-2018 23:14 ]

x

Pagina: 1