Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Goedendag tweakers,

Vandaag heb ik een Intel i7-3770k gekocht en geplaats in mijn gigabyte p67a-d3-b3 rev1.0

Helaas kwam ik er achteraf achter dat dit moederbord met zijn laatste bios geen skylake overclock ondersteund. Na wat research kwam ik op een onofficiele bios welke dat wel zou ondersteunen.

Met volle moed, en misschien wat te haastig probeerde ik deze bios te flashen. Zonder foutmeldingen de computer herstart en sindsdien blijft deze in een bootloop terecht.

Wat ik al geprobeerd heb:
- De methoden op deze website.
- Clear CMOS

Heeft er iemand nog een idee, of kan ik dit moederbord de ondergrondse in flikkeren en op zoek gaan naar een andere tweedehands?

In ieder geval, alvast bedankt!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Is er geen één van de methoden op overclock.net die iets doet?

[ Voor 82% gewijzigd door ECP0WERS op 09-05-2018 05:40 ]

• Dunta
Ik heb die website ook al flink doorgespit. Meestal worden daar dezelfde methoden benoemt.

Het enige wat er nu gebeurt is dat de computer aangaat, 3 seconden aanblijft en weer uitgaat. Het zou kunnen dat mijn back-up bios ook bricked is of niet goed werkt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

kazuyakevin schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:15:
Het enige wat er nu gebeurt is dat de computer aangaat, 3 seconden aanblijft en weer uitgaat. Het zou kunnen dat mijn back-up bios ook bricked is of niet goed werkt.
Het kan zijn dat de back-up BIOS te oud is. Die wordt niet meegeflasht namelijk, tenzij je dat specifiek doet. De 3770 is van de Ivy Bridge generatie en het bord is van de Sandy Bridge generatie, dus een stukje ouder. Met een Sandy Bridge CPU kan je mogelijk wel de back-up BIOS gebruiken.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dunta
Ik heb besloten toch een ander moederbord aan te schaffen. Het is mij iets te veel moeite om een andere processor (die ik overigens gister heb verkocht) te gebruiken om een poging te doen.

Toch hardstikke bedankt voor de reactie! Mocht je het zelf willen/kunnen proberen, binnenkort zal ik de moederbord als veiling op Tweakers zetten.